Silnik
: Elastyczny i żwawy silnik. Niski apetyt na paliwo jak na swoją klasę.
5,0
Całokształt
Solidny sedan klasy D o znakomitych właściwościach jezdnych pozwalający na komfortową podróż dla 4 osób. Mocny i ekonomiczny silnik benzynowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny , jednostajnie rozwija moc od samego dołu do 5000 RPM , sprawnie przyspiesza niemal na każdym biegu. Jak na swoją moc i pojemność jest dość ekonomiczny - spalanie przy przepisowej jeździe pozamiejskiej oscyluje w okolicach 7l/100km (nie przekraczając 120km/h), jazda autostradowa 140km/h 7,5-8l/100km , 160km/h w okolicach 8,5-9l/100km. Nie lubi miasta i jazdy na zimno - niemal zawsze powyżej 10l/100km. Kultura pracy? Akurat silnik N20 znany jest z charakterystycznego metalicznego terkotania co wielu może się nie podobać.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótki pierwszy bieg i lubi szarpnąć, dwójka już dłuższa i poniżej 20km/h nie pojedziesz bo dławi silnik na 1000rpm. Zmiana pozostałych biegów płynna, biegi wchodzą bez większego oporu.
5,0
Układ jezdny
Przyklejony do drogi na zakrętach , bardzo stabilny nawet przy prędkościach rzędu 220km/h (o ile macie dobre opony) , precyzyjny układ kierowniczy.
4,0
Karoseria
Mam wersję z 2012 roku -obecnie 10 lat. Nie ma problemów z korozją. Średnia trwałość lakieru. (ryski, odpryski)
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność , dość ergonomicznie umieszczony GPS i zegary. Siedzenie jak w typowym sedanie - nisko. Można ponarzekać jak przesiądzie się z SUV-a.
5,0
Ergonomia
Proste wnętrze, dobra ergonomia przycisków. Jedynie niezbędne przyciski, bez żadnych bajerów - typowe dla BMW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie załącza się szybko (odwrotnie do nagrzewania silnika które jednak wymaga dość sporego czasu). Klimatyzacja automatyczna wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto dość przestronne ale przeznaczone dla czterech pasażerów ze względu na obecność tunelu środkowego. Wejdą 2 foteliki dziecięce na isofix ale pomiędzy nimi nie posadzimy już nikogo. Z tyłu przyzwoita przestrzeń , dorosła osoba może podróżować komfortowo. Pozycja kierowcy bardzo wygodna.
5,0
Wyciszenie
Kabina dobrze wyciszona, terkoczący na zewnątrz silnik nie jest słyszalny wewnątrz dla kierowcy i pasażerów. W kabinie jest dość cicho nawet przy wyższych prędkościach rzędu 160-180km/h i można prowadzić rozmowę bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie wymagał ode mnie jakiegoś większego nakładu finansowego a jeżdżę nim od 8 lat. Ekonomicznie obchodzi się z paliwem jak na swoją klasę. Jedynie wyższe ubezpieczenie względem konkurencji ale to dopłata za BMW. Serwisowanie? Ceny olejów i filtrów bez szału.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto dobre , jednak dość drogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do 130 000 jedynie wymieniane części eksploatacyjne. Doszło jedynie do obluzowania śrub wózka jezdnego - stuki i puki. Naprawa w zasadzie symboliczna - dokręcenie śrub.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem poważnych usterek z wyjątkiem awarii układu elektroniki który włączał losowo tryb awaryjny silnika. Po wymianie układu scalonego problem zniknął.
Silnik bez problemu - obecnie 130 000 przebiegu
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 184KM 135kW
[l/100km]