Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna

Marek, 9 lat temu
Silnik 2.0 320i 184KM 135kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Ogólnie samochód świetnie się prowadzi, mimo, że ma komfortowe zawieszenie, ma "dziwnie głośny silnik na zimno", który jednak "daje radę", ma świetną skrzynię automatyczną, pali przyzwoicie, i-drive jest rewelacyjny.
4,0
Całokształt
Ogólnie dość dobrze, ale na pewno bez rewelacji - oczekiwania były większe. Wchodząc w klasę premium spodziewałem się czegoś więcej-może oczekiwania były zbyt duże? Przy zakupie brałem pod uwagę lexusaIS250 /ale pali więcej, jest wolniejszy/, audi4 jest przed zmianą, a mercedesC nie odpowiadał mi stylem.
Wrażenia
3,0
Silnik
I tu jest problem - "na zimno" bardzo głośny klekot, po paru kilometrach jest OK. Prosiłem serwis o sprawdzenie bo "chodzi jak diesel", ale stwierdzili, że tak ma być. Nie wiem co o tym myśleć, bo miałem kilkanaście aut i nigdy nie było takich problemów, zwłaszcza w Golfie GTI.
5,0
Skrzynia biegów
Tu jest super. Poprzednio miałem DSG, ale ta skrzynia też jest świetna. tryb comfort jest "mułowaty"-nie jeździ jak BMW, ale w trybie sport nie można się przyczepić. Auto jest dynamiczne jak na zaledwie 184km-sprawia wrażenie mocniejszego. Trybu eco nie używam nigdy-nie da się jeździć.
4,0
Układ jezdny
Bardzo przyzwoicie. Jest bardziej miękki niż w GTI, ale auto dzięki temu jest zdecydowanie bardziej komfortowe, a i tak prowadzi się bardzo dobrze. Tylny napęd daje dużo przyjemności, a jednocześnie z włączoną kontrola trakcji jest bezpiecznie. Na razie mam 4 tys. i dlatego jeszcze nie sprawdzałem co potrafi.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, mam czujniki parkowania-działają precyzyjnie. Większość firm nawet przy niższej cenie oferuje też kamerę cofania w standardzie.
4,0
Ergonomia
Mam pakiet sport, fotele dobrze trzymają, dobrze wyglądają, ale są moim zdaniem zbyt twarde-to subiektywna opinia. Ustawienie kierownicy jest trudne-albo przysłania mi "górę" albo "dół" zegarów. System i-drive jest rewelacyjny-nie trzeba czytać instrukcji, wszystko jest jasne, wygodne, działasz odruchowo, sprzęt audio nawet podstawowy jest dobry, obsługa telefonu też świetna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klimatyzacja bardzo dobrze, w Golfie było tez dobrze. Poprzednio miałem Subaru Forestera-latem chłodził koszmarnie mocno, a w zimie grzał bez opamiętania-trudno to było wytrzymać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
BMW w porównania do Golfa jest dużo większe-przynajmniej sprawia takie wrażenie. Obecna trójka jest też chyba większa od poprzedniej. Kiedyś jeździłem 3-ką kompakt-obecna trójka to gigantyczny postęp.
3,0
Wyciszenie
Głośny silnik "na zimno", głośne szumy powietrza przy wyższych prędkościach, ale bez dramatu. Mam też wrażenie, że opony runflat nie są komfortowe i ciche...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w wersji podstawowej mimo,że jest dość drogie to wyposażone jest "tak sobie".Sytuację ratuje fakt, że "firma" oferowała 15 tys. na wyposażenie dodatkowe-za to jest 8-biegowy świetny automat i pakiet sport.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę nie ma rewelacji, ale zobaczymy jak będzie w dalszej eksploatacji, liczę na trwałość i dobra cenę przy odsprzedaży.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie przy przebiegu 4 tys. bez usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Jeśli ktoś też ma wrażenie, że silnik w 320i F30 na zimno jest zbyt głośny i wie czy to jest norma i dlaczego, to bardzo proszę o komentarz.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 3 F30-F31-F34 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna