Testowałem też konkurencyje modele, Audi a4 i mercedesa klasy c. Bmw najbardziej przypadło mi do gustu. Poza tym też było najświeższym modelem. Uważam, że za te pieniądze to najlepszy wybór. Doskonałe auto na trasę i na miasto ( zgrabne i dające się łatwo zaparkować, a zarazem komfortowe).
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc 184 km zupełnie wystarcza do dynamicznej jazdy, chociaż zawsze mogło by być lepiej. Silnik po rozruchu jest dosyć głośny i czuć wibracje na drążku zmiany biegów. Tryb sport jest idealny do dynamicznej jazdy w trasie, samochód łapie wtedy drugi oddech.
4,0
Skrzynia biegów
Jako jeden z nielicznych zapewne, wyłamałem się i zamówiłem wersję ze skrzynią manualną. Nie mam zastrzeżeń co do jej pracy, ale gdybym kupował jeszcze raz, wziąłbym automat. Bieg wsteczny wchodzi dość ciężko, moja dziewczyna musi użyć dwóch rąk, żeby go wrzucić.
5,0
Układ jezdny
To mój pierwszy wóz z napędem na tył. Świetnie trzyma się drogi na ciasnych łukach. Zimą można fajnie się pobawić, aczkolwiek ciężko się wykopać zimą z głębokiego śniegu. Zawieszenie jest dość twarde, ale dzięki temu auto dobrze się prowadzi. Twardość zawieszenia potęgują dodatkowo opony runflat. W moim egzemplarzu felgi mają tylko 16 cali, ale szczerze mówiąc nie chciałbym mieć większych na polskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sedanie, nie widać gdzie kończy się tył. Na szczęście są czujniki parkowania. Nie ma też wycieraczki tylnej szyby, co zimą jest trochę upierdliwe. Do przodu widoczność dobra. Dosyć grube słupki przednie, trzeba uważać na pieszych.
5,0
Ergonomia
Idealna pozycja za kierownicą. Wszystko tam, gdzie można się tego spodziewać. Fotele mogły by trochę lepiej trzymać na boki (mam standardowe), poza tym są wygodne. Auto nie męczy nawet na długich trasach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Jak ma być ciepło, to jest ciepło w parę chwil po odpaleniu silnika (wersja benzynowa). W upały klima chłodzi bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Myślę, że jest nieźle. Mam 190 cm wzrostu i nie narzekam za kierownicą. Z tyłu nigdy nie jechałem, ale wielkich narzekań pasażerów nigdy nie słyszałem. Model f30 jest pod względem przestrzeni we wnętrzu dużo lepszy niż poprzednik e90.
5,0
Wyciszenie
Moim zdaniem bardzo dobrze. Nawet przy dużych prędkościach autostradowych nie trzeba podnosić głosu, żeby porozmawiać. Mam standardowe audio, które gra całkiem nieźle. Zawieszenie jest cichutkie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na tą pojemność, moc i masę jest bardzo niskie. W mieście pali mi 10,5 litra, a w trasie potrafię zejść nawet poniżej 7 litrów. Dodam, że nie używam systemu start/stop ani nie nie korzystam z eco pro, no nie lubię mułowatości silnika w tym trybie. Dzięki tym systemom, zaoszczędziłbym pewnie jeszcze trochę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Moja opcja kosztowała blisko 150 tys. Zł. To spora suma pieniędzy, ale nie żałuję ani jednej złotówki, tym bardziej, że auta konkurencji nie należące do segmentu premium, potrafią też kosztować w niezłych opcjacj wyposażeniowych niewiele mniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie wszystko ok, chociaż słyszę delikatne trzeszczenie w okolicach kolumny kierownicy na nierównościach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Autem jeżdżę ponad rok i nigdy mnie nie zawiodło. Na razie tylko leję benzynę i cieszę sie jszdą. Oby tak dalej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 184KM 135kW
[l/100km]