Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting

Marek, 5 lat temu
Silnik 2.0 320d 190KM 140kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Samochód świetnie jeździ, doskonale trzyma się drogi, nawet na śliskiej nawierzchni. Prezentuje się też niczego sobie. Silnik 2.0 nie jest cudem świata, ale 400Nm robi robotę i do przemieszczania się na co dzień w zupełności wystarczy. Skrzynia biegów - 8 stopniowy automat - to chyba największa zaleta BMW. Moja ocena będzie w pewnym sensie porównaniem do E90 też z motorem 20d, tyle że z napędem na tył; jeździłem nim 7 lat. F30 poruszam się od ponad roku i zebrałem garść subiektywnych i obiektywnych obserwacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
B47 na razie bez zastrzeżeń. Pracuje o niebo ciszej od N47, kultura pracy przewyższa go o przysłowiową "głowę". Przy spokojnej jeździe przy 70-90km/h i obrotach oscylujących około 1200 praktycznie go nie słychać. Zapalanie i wygaszanie silnika też bardzo przyjemne jak na 4-ro cylindrowego diesla. Duży plus.
5,0
Skrzynia biegów
Podczas jazdy zmienia biegi bardzo żwawo. Bardzo dobrze i relatywne szybko (w porównaniu do innych samochodów z automatami) reaguje na przyciśnięcie pedału gazu nawet w trybie Comfort. Daje przyjemne odczucia, np. przy wyprzedzaniu, gdy zmienia się biegi łopatkami - wtedy jest ultra szybka.
5,0
Układ jezdny
Sprawuje się bardzo dobrze. Zawieszenie mimo, że F30 jest w pakiecie M, to jest znaczenie bardziej komfortowe i "miększe" od tego który miałem w E90 (bez pakietu M). Tłumi nierówności w sposób bardziej niż zadowalający.
5,0
Karoseria
Wygląd samochodu jest sprawą gustu. Mnie F30 w sedanie bardzo się podoba i w taki właśnie celowałem.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie jest ok, choć przez garbatą maskę trudno szacować odległość do przeszkód przed przednimi kołami. Reszta bez zastrzeżeń. Garbata maska nie daje efektu chlapania na przednią szybę, gdy pokrywa jest mokra, a już nie pada...
5,0
Ergonomia
Jak to w BMW, wszystko na swoich miejscach. Niuansem jest lewarek od kierunkowskazów, który w modelach od 2017r pozostaje w pozycji przy włączeniu migacza, a nie odbija do pozycji wyjściowej jak we wcześniejszych latach produkcji F30 i E90. Podobnie lewarek wycieraczek - automat włącza się ustawiając lewarek w górę, a nie na przycisk - to taki mikro minus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewanie kabiny jak na diesla jest bardzo dobre. W porównaniu do E90 jest wyraźnie lepsze. Schładzanie powietrza w porównaniu do poprzednika porównywalnie bardzo dobre.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy - super. Mam 186cm wzrostu i mam spory zapas nad głową. Z tyłu też jest przyzwoita przestrzeń na kolana pasażera. Względem E90 kierowca jest bardziej otulony przez kokpit, ale mnie to akurat pasuje.
3,0
Wyciszenie
Tu konstruktorzy się nie popisali. Podczas jazdy przy 80km/h, owszem silnika nie słychać, ale za to opony (dodam, że fabryczne są oponami ROF) słychać bardzo i nie jest to przyjemne. Zimowe kupiłem klasyczne i jest o ton ciszej, ale nadal nie jest to wyciszenie na miarę "dobre". Przy wyższych prędkościach słyszalny jest szum z okolicy lusterek bocznych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bez kosztowo. Leję gnojówkę do baku, olej zmieniam co 14-15 tyś km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Droga zabawka, wszak warta swojej ceny. Za każdym razem gdy mam nią jechać, to cieszę się na samą myśl.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 3 F30-F31-F34 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting