Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting
Miecz,
6 lat temu
Silnik 2.0 320i 184KM 135kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,79
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Auto mam od niecałego tygodnia ale chyba wyrobiłem sobie opinię... która jest taka, że mógłbym je polecić chyba tylko fanom marki. Samemu uważam, że ten zakup to jest moja nawiększy porażka od czasu jak wszedłem w kredyt hipoteczny we frankach.
Ale do rzeczy: po przesiadce z Mercedesa C klasy w BMW 3 czuje się jak w samochodzie z lat dziewiędziesiątych. I nie zmieni tego całkiem bogate wyposażenie. Deska, zegary,obsługa klimy - w Mercu to wszystko jest o klasę lepsze.
Irytuje cała lista drobnych spraw - drzwi i bagażnik trzeba traktować jak teściową bo jak nie trzaśniesz to się nie zamknie.
Brakuje oświetlenia przy lusterkach kierowcy i pasażera.
Nie ma znaczka pokazującego, z której strony jest wlew paliwa.
Nie udało mi się znaleźć jak zrobić sync tak, żeby kręcąc temperaturą kierowcy, zmieniać też temperaturę pasażera.
Skóra kierownicy w dotyku jest jak tani plastik.
Brak wyświetlania cyfrowo prędkości na wskaźniku głównym.
Po zmroku oświetlenie zegarów zmienia się na paskudny pomarańczowy (wygląda wtedy jak zegary LCD w tanich kalkulatorach).
Pasażer na tylnej kanapie nie może sobie włączyć światełka, trzeba włączyć oświetlenie całej kabiny (co przeszkadza kierowcy).
Instrukcja nic nie mówi o ostrzeżeniu o niskim poziomie płynu spryskiwaczy więc zakładam, że nie ma.
Zagłówki niewygodne jak łoże madejowe.
O ile silnik jest dosyć fajnie wyciszony, o tyle szum powietrza przy powyżej 140kph po prostu urywa głowę. Różnica jest tak znacząca, że aż nie mogę uwierzyć, że klasa „premium” może być tak głośna.
Oczywiście, jest kilka zalet, ale gdybym mógł to od razu wróciłbym do C200. Fajne rzeczy w BMW:
Wygląd -auto z zewnątrz jest ładne i drapieżne.
Silnik - wciąż mam go na dotarciu, ale to, co do tej pory widziałem robi wrażenie. Silnik chętnie wkręca się na obroty i przyjemnie ciągnie od samego dołu.
Skrzynia - nie na darmo automat w BMW ma opinię jednego z najlepszych na rynku. Szybki jak błyskawica, robi dokładnie to, co zrobiłbym jadąc manualem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak wyżej - silnik i skrzynia to najlepsze elementy tego auta.
5,0
Skrzynia biegów
Jak wyżej - silnik i skrzynia to najlepsze elementy tego auta.
4,0
Układ jezdny
Na razie mogę powiedzieć tylko tyle, że jest przyjemnie ciężki. Ale większości mojej trasy przejechałem po prostej a takie układy kierownicze ocenia się na krętej drodze.
5,0
Karoseria
Powiem krótko - mi auto się podoba! Co jest słabe to lakier trwałości farbki wodnej. Już w momencie odbierania z salonu widać było delikatne ślady (rysy)mycia w myjni automatycznej
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki - widoczność dosyć dobra. Raczej nie ma blind spotu, lusterka boczne można ustawić tak, żeby ściągały wszystko, co trzeba.
Tył jest dosyć słabo, bez czujników nie sposób zgadnąć, gdzie auto się kończy.
3,0
Ergonomia
Dźwignia skrzyni biegów - OK.
Obsługa tempomatu - dwa przyciski i hebel, mogłoby to być rozwiązane lepiej (ale może to kwestia przyzwyczajenia)
Komputer pokładowy - dramatycznie słaby (obsługa ale głównie dostarczane dane)
IDrive - OK
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest... Grzane fotele i kierownica bardzo się przydaje przy takiej zimowej pogodzie jak teraz.
Nie udało mi się połączyć temperatury kierowcy i pasażera tak, żeby kręcić tylko pokrętłem kierowcy (ustawiając obie temperatury).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń
2,0
Wyciszenie
Dramatycznie źle przy prędkościach autostradowych. Nie chodzi o silnik ale o szumy powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
W sumie to za szybko, żeby ocenić
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie to za szybko, żeby ocenić
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W sumie to za szybko, żeby ocenić
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320i 184KM 135kW
[l/100km]