Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting

Dario, 5 lat temu
Silnik 1.5 318i 136KM 100kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód zawsze mi się podobał, lubię dynamicznie wyglądające sedany, a ta generacja ma wyjątkowo udany wygląd który szybko się nie zestarzeje. Nie jest dla mnie za duży do miasta ( 80% przebiegu) jak dzisiejsze niemal 5 metrowe insignie, mondeo, mazdy 6 itd. A jednocześnie z tyłu może komfortowo podróżować dwójka dorosłych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zasadnicze pytanie czego oczekujesz od swojego samochodu. Pasjonatów osiągów umożliwiających stracenie prawa jazdy w mieście w parę sekund odsyłam do minimum wersji 320 i jego chip tuningu. Samochód zapewnia przyzwoite osiągi na poziomie 2 litrowych wolnossących benzyn (obecnie chyba tylko w mazdze 6), z tą różnicą że jak to turbo zbiera się z samego dołu. Dla kogoś to za mało, odsyłam do (jak powyżej). Wibracje wyczuwalne jedynie przy odpalaniu i gaszeniu silnika, w czasie jazdy brak warkotu itp. który mógł by sugerować obecność 3 cyl. Najlepiej przejechać się przed kupnem by to zweryfikować. 4 gwiazdki, za spalanie odległe od deklarowanego, no ale w te bajki to trudno wierzyć.
4,0
Skrzynia biegów
Manual działa dobrze, ale nie tak perfekcyjnie jak we wspomnianej wcześniej mazdzie 6 w której manual to jedna z największych zalet.
5,0
Układ jezdny
Tutaj trudno mieć jakieś zastrzeżenia. Cały samochód jest w końcu przystosowany do dużo mocniejszych jednostek, więc ogólny limit jego możliwości jest na takim poziomie do którego zazwyczaj się nie zbliżasz. Komfort na alu 18 wyczuwalnie wyższy niż np. w Lexusie IS na 17 calach.
5,0
Karoseria
Nie mam zasadniczo jakiś istotnych zastrzeżeń. Ze średnich ocen wynika że większość ma tutaj jakieś uwagi do F30. Nie wiem może to dla tego że to auto po liftingu/ i końcówki produkcji, i wszystko co było nie tak poprawili/dopracowali. Szczeliny równe, spasowanie Ok. drzwi musiałem się nauczyć zamykać delikatniej niż w poprzednim wozie, bo początkowo za mocno trzaskałem. Jedynie przednia nerka z żebrami mogła by być jakaś solidniejsza, - bo jest to tak miękkie tworzywo że ugina się i pracuje podczas ręcznego mycia/wycierania samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak uwag, typowa karoseria sedana bez udziwnień zapewnia dobre wyczucie samochodu i obserwacje otoczenia. Polecam do kompletu także przednie czujnik parkowania. Czytelna wizualizacja miejsca przeszkód na monitorze z rozróżnieniem sygnałów dźwiękowych z przodu i tyłu. - to jest naprawdę dopracowane i przemyślane. Takie detale można docenić gdy miało się wcześniej doczyniena tylko z prymitywnymi ,,pikaczami,,
5,0
Ergonomia
Tutaj nie ma co się rozpisywać. Intuicyjna obsługa wszystkich instrumentów i menu komputera za pomocą I drive.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ,działa co tu pisać...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca w zupełności dla 4 osobowej rodziny. Oczywiście nie jest to kierunek jeśli twoim priorytetem jest stosunek cena-wielkość. Ale F30 jest już całkiem obszerna czego nie można powiedzieć o wcześniejszej generacji 3 która była we wnętrzu kompaktowa.
4,0
Wyciszenie
Tu też pojawia się wiele wynurzeń na temat niewystarczającego poziomu wyciszenia. Po liftingu podobno o wiele lepiej. Nie odczuwam jakiegoś dyskomfortu, przy dużych prędkościach autostradowych wiatr już słychać ale trudno mi to porównać do konkurencji, jak ona by się spisywała w tym samym momencie i w takich samych warunkach. Ogólnie dużo lepiej niż w poprzednim samochodzie :) Daje 4 gwiazdki bo komfort akustyczny na pewno nie jest tak wysoki jak w obecnym bmw 5, więc zawsze może być lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mi coś powiedzieć. Auto jest niemal nowe, 5 lat przeglądów w cenie. Opony-run flaty, klocki itd. na pewno to wszystko będzie poziom cenowy wyższy od VW itp . Z zasady kupuje nowe i sprzedaje zanim zaczynają się poważne inwestycje. Ubezpieczenie AC na poziomie 2,8% wartości samochodu, nie ma tragedii.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena finalna nowego samochodu konfigurowanego indywidualnie do produkcji (rabat 22% od ceny katalogowej ) Warto negocjować, wówczas może się okazać że wcale nie jest dużo drożej od marek tzw. popularnych. Nic nie stuka, trzeszczy itd. Poczucie jakości jest też mocno zależne od wariantu wyposażenia. Wersja M-pakiet , czy Luxury line we wnętrzu dają poczucie obcowania z zupełnie innym samochodem niż to jaki daje model standardowy. Tam gdzie mamy w standardzie tkaninę i plastik pojawia się aluminium i skóra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak uwag.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 318i 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting