Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting

Piotr 005, 8 lat temu
Silnik 1.5 318i 136KM 100kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : cichy, wysoka kultur pracy, oszczędny, bardzo dynamiczny. Pewnie ze 150tys km wytrzyma? Ja robię 15 tyś rocznie stąd zakup benzyny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : brak prycisku otwierajacego bagażnik z siedzenia kierowcy
Inne : Jakość audio nie jest klasy premium-lubie doskonałe brzmienie muzyki
Inne
4,0
Całokształt
Z dużą rezerwą podszedłem do zakupu auta 3 cylindrowego. Jednak ide z duchem czasu i obecny nacisk na downsizimg troszkę do mnie przemawia. Ten samochód w mojej ocenie wiele udaje (wygląda jak 5-ka, odgłos silnika jak rzedowa 6-ka, nie wiem czy nie z głośników) Mnie to nie przeszkadza, a raczej wprawia w troszkę lepszy nastrój.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na dziś wspaniały. Osiągi super. Spalanie rewelacja. Kultura pracy wyborna. I to bez znaczenia miasto czy autostrada. Zawalidroga to nie jest. Dla zabawy posiada 4 tryby pracy od sport + do eco . dla mnie ten ostatni to strzał w 10-tkę. Jasli delikatkie operujesz gazem masz tu pełną ekonomie jeśli wciśniesz -wkleja Cie w fotel. Silnik jest nowy ( od lipca 2015r) jednak BMW niegdy nie dało "ciała" w silnikach. Testowali go od 2011r i coś początkowo szwankowało. Jednak to nie VW,Audi, Seat czy Skoda. Tam co nowa beznyna to wpadka: 1,4 łańcuch, napinacz,spalanie, 1,8 czy 2,0 olej!, nagar na dolotach itp. Jedno co faktycznie delikatnie zastanawia to BMW zawsze 6 cylindrow i naprzód , a może warto dostosować się do czegoś nowego ( Ford kolejny raz wygrywa nagrodę za Eco Busta 3 cylindrowego)
5,0
Skrzynia biegów
Automat BMW typu joystig to klasa sama w sobie. Oczywiście jestem fanem DSG VW ale tu to inna bajka. Każdy kto tego dotknął wie o czym pisze. dla laików - trzeba dobrze obserwować obrotomierz aby zauważyć zmiane biegów. I też za to kocham niemiecką motoryzację a BMW osiągnęło Czomolungmę.
5,0
Układ jezdny
Klasa sama w sobie i dla lubiących komfort, skierowanych w strone kanapy i tych chcących czuć samochód przyklejony do drogi. Swoją drogą jak Oni to robią. Mondeo-super trakcja, wyciszenie, kanapa ale zwarcia z podłożem nie czułem, Passat-gorszy od Forda i daleki od BMW. Mercedes-tu wiadomo . ... Audi 4-coś w nim tez jest na +. Jednak BMW określę tak : to nr 1, a potem dugo, długo nikt
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc doskonala, kamera cofania z pomocnikmi sprawdza się fantastycznie
5,0
Ergonomia
To jest świat zarezerwowany dla BMW i nikt nie dorasta do pięt. No może troszeczkę Audi ma zakusy...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie foteli super, Nawiew bez zastrzeżeń . Klima na programie eco troszkę wyciszona ale tak właśnie ja skonfigurowali. Samodzielny przełącznik zamkniętej cyrkulacji powietrza -super . Po co go naciskać jak ktoś smrodzi nam przed maską -BMW robi to samodzielnie-brawo
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gabarytowo obecnie 3-ka to 5-ka sprzed 2-ch modeli w środku i na zewnątrz. W cztery osoby na narty w Alpy będzie ok. Choć samolotem krócej ... Bagażnik prawie 500 litrów-brak koła zapasowego-runflaty
5,0
Wyciszenie
Tylko szum opon (Brigestony, felga 17-tka). Na zimę zakupię continentale z felgą 16. Odgłos silnika gdzieś w tle-trzeba się wsłuchać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
za wcześnie o tym mówić, serwis podobno drogi, 5 lat dają gratisowych przeglądów-rzekomo. Sprawdzę-napiszę. Na jednym baku (60L) przejeżdżam ponad 900 km. Spalanie w miescie -ecodriving-6,3-6,4. Na autostradzie (130km/h) -6,5. Mondeo 1,5- 2 litry więcej, Passat1,8 - 1,5 litra w górę, wszystkie w automacie
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest tanio. W mojej specyfikacji ponad 180 tys, Klasa premium tak ma ale warto. Kto tego spróbuje - tam zostanie. Do luksusu przyzwyczajamy się łatwo. W mojej ocenie warto! W końcu cos się od życia należy. Żołnierzykami już się nie bawimy a gry internetowe w końcu się nudzą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
klekotanie ramki tablicy rejestracyjnej przy zamykaniu bagażnik. Taśma 2-u stronnie przylepna załatwiła sprawę. Szkoda ze BMW o twym nie pomyślało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 318i 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 3 F30-F31-F34 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting