Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting
Piotr 005,
8 lat temu
Silnik 1.5 318i 136KM 100kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: cichy, wysoka kultur pracy, oszczędny, bardzo dynamiczny. Pewnie ze 150tys km wytrzyma? Ja robię 15 tyś rocznie stąd zakup benzyny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: brak prycisku otwierajacego bagażnik z siedzenia kierowcy
Inne
: Jakość audio nie jest klasy premium-lubie doskonałe brzmienie muzyki
Inne
4,0
Całokształt
Z dużą rezerwą podszedłem do zakupu auta 3 cylindrowego. Jednak ide z duchem czasu i obecny nacisk na downsizimg troszkę do mnie przemawia. Ten samochód w mojej ocenie wiele udaje (wygląda jak 5-ka, odgłos silnika jak rzedowa 6-ka, nie wiem czy nie z głośników) Mnie to nie przeszkadza, a raczej wprawia w troszkę lepszy nastrój.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na dziś wspaniały. Osiągi super. Spalanie rewelacja. Kultura pracy wyborna. I to bez znaczenia miasto czy autostrada. Zawalidroga to nie jest. Dla zabawy posiada 4 tryby pracy od sport + do eco . dla mnie ten ostatni to strzał w 10-tkę. Jasli delikatkie operujesz gazem masz tu pełną ekonomie jeśli wciśniesz -wkleja Cie w fotel. Silnik jest nowy ( od lipca 2015r) jednak BMW niegdy nie dało "ciała" w silnikach. Testowali go od 2011r i coś początkowo szwankowało. Jednak to nie VW,Audi, Seat czy Skoda. Tam co nowa beznyna to wpadka: 1,4 łańcuch, napinacz,spalanie, 1,8 czy 2,0 olej!, nagar na dolotach itp. Jedno co faktycznie delikatnie zastanawia to BMW zawsze 6 cylindrow i naprzód , a może warto dostosować się do czegoś nowego ( Ford kolejny raz wygrywa nagrodę za Eco Busta 3 cylindrowego)
5,0
Skrzynia biegów
Automat BMW typu joystig to klasa sama w sobie. Oczywiście jestem fanem DSG VW ale tu to inna bajka. Każdy kto tego dotknął wie o czym pisze. dla laików - trzeba dobrze obserwować obrotomierz aby zauważyć zmiane biegów. I też za to kocham niemiecką motoryzację a BMW osiągnęło Czomolungmę.
5,0
Układ jezdny
Klasa sama w sobie i dla lubiących komfort, skierowanych w strone kanapy i tych chcących czuć samochód przyklejony do drogi. Swoją drogą jak Oni to robią. Mondeo-super trakcja, wyciszenie, kanapa ale zwarcia z podłożem nie czułem, Passat-gorszy od Forda i daleki od BMW. Mercedes-tu wiadomo . ... Audi 4-coś w nim tez jest na +. Jednak BMW określę tak : to nr 1, a potem dugo, długo nikt
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc doskonala, kamera cofania z pomocnikmi sprawdza się fantastycznie
5,0
Ergonomia
To jest świat zarezerwowany dla BMW i nikt nie dorasta do pięt. No może troszeczkę Audi ma zakusy...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie foteli super, Nawiew bez zastrzeżeń . Klima na programie eco troszkę wyciszona ale tak właśnie ja skonfigurowali. Samodzielny przełącznik zamkniętej cyrkulacji powietrza -super . Po co go naciskać jak ktoś smrodzi nam przed maską -BMW robi to samodzielnie-brawo
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gabarytowo obecnie 3-ka to 5-ka sprzed 2-ch modeli w środku i na zewnątrz. W cztery osoby na narty w Alpy będzie ok. Choć samolotem krócej ... Bagażnik prawie 500 litrów-brak koła zapasowego-runflaty
5,0
Wyciszenie
Tylko szum opon (Brigestony, felga 17-tka). Na zimę zakupię continentale z felgą 16. Odgłos silnika gdzieś w tle-trzeba się wsłuchać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
za wcześnie o tym mówić, serwis podobno drogi, 5 lat dają gratisowych przeglądów-rzekomo. Sprawdzę-napiszę. Na jednym baku (60L) przejeżdżam ponad 900 km. Spalanie w miescie -ecodriving-6,3-6,4. Na autostradzie (130km/h) -6,5. Mondeo 1,5- 2 litry więcej, Passat1,8 - 1,5 litra w górę, wszystkie w automacie
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest tanio. W mojej specyfikacji ponad 180 tys, Klasa premium tak ma ale warto. Kto tego spróbuje - tam zostanie. Do luksusu przyzwyczajamy się łatwo. W mojej ocenie warto! W końcu cos się od życia należy. Żołnierzykami już się nie bawimy a gry internetowe w końcu się nudzą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
klekotanie ramki tablicy rejestracyjnej przy zamykaniu bagażnik. Taśma 2-u stronnie przylepna załatwiła sprawę. Szkoda ze BMW o twym nie pomyślało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 318i 136KM 100kW
[l/100km]