Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo

Dominik, ponad rok temu
Silnik 2.0 320d 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 190KM 140kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu : xDrive to miód... w zimę, czy na łukach czuję się bardzo bezpiecznie - nigdy nie rzuciło mnie
5,0
Całokształt
Zakupiłem jako nowy w Bawaria Motors Warszawa w wersji Luxury z silnikiem 2.0 D 190 KM. Samochód bardzo wygodny, przestronny... Idealny w trasę (szeroki, nie buja), dynamiczny w mieście (zrywa się pierwszy spod świateł, bez problemu ma moc na wyprzedzanie i robi to naprawdę dobrze). Po 4 latach mam pełen ogląd nt. tego samochodu. Osobiście zrobiłem nim ponad 115 tys. km w Polsce i za granicą. BMW to jednak BMW - pomimo, że wcześniej posiadałem wersję 3 w manualu, to jednak 3GT to kompletnie inny samochód. Prowadzi się o wiele bardziej stabilnie, a siedzi się wyżej (nie tak jak w X3, natomiast jest to dobry półśrodek jeśli ktoś nie chce klasycznego SUV-a oraz nie chce niskiego przy podłodze sedana).
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny - wtedy potrafi spalić dużo, natomiast ekonomiczny kiedy tylko trzeba. Średnie spalanie prędkościami autostradowymi mam ok. 5,9l/100 km (120 - 150 km/h) W mieście ok 7,1l/100 km. Silnik pomimo przejechania 115 tys. km bez usterek, wycieków. Serwis olejowy wg wskazań BMW co 30 tys. km (z filtrem kabinowym itd), natomiast co 15 tys. km robiłem samą wymianę oleju. U mnie interwał to max 15 tys. km na jednym oleju, co wg wielu pozwoli temu samochodowi na bezawaryjną pracę. Od 4 lat używania NIC się nie stało z silnikiem.
5,0
Skrzynia biegów
Na trybie Comfort zmienia szybko biegi, robi to bezproblemowo (spokojna jazda w mieście) Na trybie Sport pozwala zwiększyć obroty na silniku (wyprzedzanie + miasto) Na trybie Eco można zaoszczędzić naprawdę dużo paliwa na trasie i gładko jechać (do 130km/h samochód ma włączoną funkcję żaglowania, więc odłącza skrzynię i zmniejszają się opory).
5,0
Układ jezdny
Jest tak odkąd pamiętam w BMW - czyli bardzo dobry układ jezdny. Precyzyjna jazda, dodatkowo u mnie napędzana 4x4 xDrive, co przydało mi się kilkukrotnie w górach oraz na nieutwardzonych trasach. Samochód ani razu nie rzucił mi tyłem - nie ma takiej opcji.
4,0
Karoseria
Odpryski autostradowe. A tak to metaliczna czerń super pasuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Jednak to jest coupe... Więc widoczność mniejsza z tyłu, ale od tego są kamery.
5,0
Ergonomia
Dla kierowcy samochód przystosowany idealnie. To znaczy - wygodnie się siedzi, w miarę wysoko - więc widać wszystko dobrze. Wszystko obrócone w kierunku kierowcy. Dobrze działa aplikacja myBMW - wietrzenie samochodu w czasie spoczynku, zamykanie, otwieranie - niby mała rzecz a bardzo pomaga.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemu. Ogrzewanie siedzeń z przodu u mnie działa rewelacyjnie i nie wyobrażam sobie już teraz samochodu bez tego. Nic w samochodzie nie paruje, widoczność OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca aż za dużo z tylu. Więcej niż w klasie 5. Porównywalnie do klasy 7.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h cicho. Natomiast później delikatny szum opon (warto kupić dobre opony, z jak najmniejszą emisją db) oraz wymieniać uszczelki. Powyżej 120 km/h słychać szum powietrza, ale to zasługa bezramkowych szyb - w końcu samochód ma wyglądać i tak sie dzieje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
U mnie tylko paliwo ON Verva z ORLENU, serwis OLEJOWY w BMW ok. 1800 zł co 30 tys. km,
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak miałbym jeszcze raz wydać tyle pieniędzy na samochód, to zrobiłbym to jeszcze raz. Model dopracowany.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypiący bagażnik - trzeba było nasmarować w ASO. Poza tym nic takiego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Były wymienione wahacze z przodu po 110 tys. km, bo delikatny stukał z przodu. Dodatkowo osłony amortyzatorów po 4 latach były do wymiany. Także raczej to zwykłe eksploatacyjne rzeczy.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo