Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo
Arkadiusz,
ponad rok temu
Silnik 2.0 320d 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
130 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Silnik robi robotę. Bardzo dobrze współpracuje ze skrzynią. I spalanie nawet poniżej 5 litrów na trasie.
W mieście mam średnio 7.3, natomiast przy ostrej jeździe nawet 9 litrów spali.
5,0
Całokształt
Samochód robi wrażenie. Nie łatwo przejechać obok, aby nikt nie zwrócił uwagi. Wersja Luxury Line nieźle podkreśla samochód. Zastanawiałem się jeszcze nad M Sport, natomiast szukałem wykończenia w skórze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Firma ZF robi robotę. Jeździłem wieloma samoc
5,0
Skrzynia biegów
Firma ZF robi robotę. Jeździłem wieloma samochodami: Jaguarem XE, Mazdą 6, Mercedesem C-klasą, Seatem Aroną i najlepszy automat to ten w BMW. Szybko reaguje, uczy się zachowania i stylu jazdy kierowcy. Wie kiedy zmieniać biegi, a kiedy tego nie robić, bo potrzeba mocy.
Dla mnie bajka.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny. Brak luzów. Nie wolno ruszać kierownicą na prawo i lewo jak w starym Passacie.
4,0
Karoseria
Są niestety odpryski po jeździe autostradowej. Sama karoseria jest bardzo porządnie położona. Od 80 do 120 mikronów. Po 4 latach użytkowania brak rdzy jak w Maździe czy Mercedesie Sprinterze.
Komfort
4,0
Widoczność
Mogłoby być lepiej. Natomiast to długie coupe. Samo ścięcie szyby ogranicza zawsze widoczność.
Natomiast kamera cofania i czujniki przod-tył spokojnie wystarczają.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi. Szybko grzeje. W dodatku dwustrefowa. Także komfort jest jak najbardziej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla pasażera jest nawet za dużo. Sprawia wrażenie jakby podróżowało się limuzyną.
Pasażerowie z tyłu nie narzekają i nie kopią w oparcie.
5,0
Wyciszenie
Obawiałem się większego hałasu przy szybach bezbramkowych, które powodują, że samochód robi sportowe wrażenie natomiast jest cicho. Powyżej 130 kmh słuchać szum powietrza, natomiast nie jest to nic uciążliwego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W ciągu 4 lat nic tylko wymiana olejów, filtrów i opon.
Olej wymieniam co 15kkm. W BMW jak klasa premium do przeżycia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowe byly dosyć drogie - mój w wyposażeniu koszt 273 tys. zł zgodnie z tym co jest w cenniku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak żadnych napraw ani awarii. A przejechane już 130 tys. km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak żadnych napraw ani awarii. A przejechane już 130 tys. km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 190KM 140kW
[l/100km]