Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo
w_jezierski,
7 lat temu
Silnik 2.0 320d 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
20 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Po przesiadce na auto z segmentu premium raczej innej opinii nie może być :) Nie mam się do czego przyczepić w tym momencie - jedynie może przyszłościowo nie brałbym błyszczących elementów plastikowych - strasznie widać kurz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pomimo tego, że silnik z niższej półki w GT to jak na razie daje radę. Miasto w trybie Comfort, trasa Sport i jest OK. ECO-PRO jak jest pusto i dla oszczędzenia paliwa. Podoba mi się to, ze przy przełączeniu w tryb Sport wyłącza się auto-stop - wygodne.
5,0
Skrzynia biegów
W zależności od trybu pracuje szybko lub wolniej - dla każdego coś dobrego. W trybach ECO-PRO i Comfort czuć "turbo dziurę", ale przy trybie Sport już jest lepiej, w połączeniu ze zmianą z trybu D na Sportowy "ograniczana" jest ilość biegów z 8 do 7 i dynamika dodatkowo jest podbijana.
5,0
Układ jezdny
Mam standardowe zawieszenie i na normalne jazdy daje radę. Na torze czuć delikatne odchylenia, ale moim zdaniem w kierowca nie czuje isę zagrożony.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód i boki bez problemów. Tył - nie jest źle. Trzeba się przyzwyczaić do długiej maski, ale połączenie czujników parkowania (przód + tył) oraz kamery cofania bardzo ułatwia poruszanie się przy parkowaniu. Jedyne co mnie zaskoczyło w porównaniu z poprzednim samochodem to fakt, że jeżeli nie cofamy to czujniki trzeba ręcznie włączyć - czyli w korku już nie wykryje automatycznie, że jesteśmy blisko poprzedzającego nas samochodu.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nawet z podstawowym systemem sterowania (brak dotykowego pokrętła) nie ma problemów. Jedyne co mnie zdziwiło to brak możliwości synchronizowania klimatyzacji po stronie pasażera z tą po stronie kierowcy - to bym zaliczył na minus.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak problemów. Wszystko działa jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu, przy 185 cm wzrostu sporo miejsca nad głową. Pasażer za mną ma więcej miejsca niż w serii 5, więc dzieciak nie kopie mi fotela - chyba, ze specjalnie :). Bagażnik największy z serii 3 całkiem ustawny, chociaż czasami ciut brakuje na wysokości - ograniczają ją sztywne półki, ale dzięki temu nie ma problemu z zasuwaniem rolety.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie oceniłbym na coś pomiędzy Dobrze a Doskonale. Żeby usłyszeć, czy włączył się alarm w domu to muszę otworzyć szybę. Pomimo szyb bezramkowych dopiero przy prędkościach autostradowych słychać szum wiatru, ale nie mam niestety porównania jak to jest w przypadku sedana czy touringa- wtedy można by było ocenić czy jest to kwestia braku ramek czy to po prostu seria 3.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od ciężkości nogi - jak delikatnie używa się gazu to spokojnie można zejść do 4-5 l/100 km. Moja średnia z 20k km to 6.5 wg komputera, wg tankowań to 6.73. Co do innych kosztów: ubezpieczenie - wiadomo od kwoty, serwis: brak kosztów, tylko wymiana opon i klimatyzacja.
4,0
Stosunek jakość/cena
Płaci się sporo, ale warto, tym bardziej na firmę w leasing.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 20k km - brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 20k km - brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 190KM 140kW
[l/100km]