Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo

stralka, 9 lat temu
Silnik 2.0 320d 184KM 135kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 43 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Netypowa sylwetka, chociaz budzi kontrowersje, moze sie podobac
4,0
Całokształt
Samochod wygodny, oferuje sporo miejsca na tylniej kanapie i pojemny bagaznik. Auto jest zestrojone raczej do podrozowania w trasie, w miescie duza masa i spore gabaryty nieco utrudniaja szybka jazde. Na autostradzie jednak duzy rozstaw osi, poza spora iloscia miejsca przyczynia sie takze do stabilnej jazdy i duzego komfortu prowadzenia. Zapakowanie rodziny, sporej ilosci bagazy i przejechanie dlugiej trasy nie stanowi problemu. Pod wzgledem ilosci miejsca na tylniej kanapie tylko seria 7 i superb oferuja porownywalne warunki. Po nieudanej premierze 5erGT, model F34 cieszy sie wyjatkowo duza popularnoscia, poniewaz oferuje idealna alternatywe dla kierowcow, dla ktorych limuzyna jest zbyt malo praktyczna, a kombi nieodpowiada wygladem. Do mocnych stron auta nalezy jego oszczednosc. Spalanie na poziomie 5.5 litra w pelni zaladowanym aucie w trasie i 6.5 litra w zakorkowanym miescie to rewelacyjny wynik biorac pod uwage wielkosc i mase auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaleta silnika jest stosunkowo wysoki moment obrotowy, ktory powoduje ze auto jest dosyc elastyczne i pozwala na dosyc sprawne poruszanie sie w niskim zakresie obrotow. Ponadto auto z silnikiem 2.0d jest tez o wiele tansze w zakupie od wersji R6. Pomimo 184 koni silnik R4 wydaje sie jednak czasami byc zbyt slabym aby umozliwic dynamiczna jazde. Auto wazy wg. danych producenta 1700kg, doposazenie samochodu w spora ilosc dodatkowych opcji, takich jak panoramiczny dach powoduje, ze mamy doczynienia z prawie dwutonowa limuzyna.
5,0
Skrzynia biegów
Auto wyposazone jest w rewelacyjny 8-biegowy automat ZF. To absolutny ?must-have? jesli chodzi o opcje wyposazeniowe w trojce. W porownaniu do poprzedniej wersji z modelu E90, skrzynia dziala sprawniej, lepiej wykorzystuje mozliwosci silnika, nawet tryb sport nadaje sie do uzytkowania w codziennej jezdzie. Jak narazie koszty dodatkowe jakie musimy poniesc przy doposazaniu auta w automat sa dosyc wysokie, ale jesli cena tego typu skrzyni spadnie z uplywem czasu, kres uzytkowania skrzyni manualnych bedzie praktycznie przesadzony. Przy zakupie f30 warto zwrocic uwage na trudniejsza odsprzedaz uzywki z manualem.
4,0
Układ jezdny
Uklad jezdny jest zestrojony raczej komfortowo, auto nie posiada adaptywnego zawieszenia, wiec nie ma mozliwosci regulacji jego ustawien. Bardziej podobalo mi sie zawieszenie w poprzedniej generacji, bylo twardsze i pozwalalo na bardziej dynamiczna jazde. Przy projektowaniu zawieszenia BMW poszlo troche w kierunku audi, oferujac auto z optymalnymi nastawami ?daily drive?. Zapewne celem tej strategii jest zdobycie szerszego grona klientow, szczegolnie jesli chodzi o rynek azjatycki i amerykanski. Dla entuzjastow marki zawieszenie nastawione na komfort i mniejsza precyzja ukladu kierowniczego, wyposazonego w elektryczne wspomaganie moze nieco rozczarowywac.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc do przodu jest bardzo dobra, co wynika z wyzszej pozycji siedzenia kierowcy. Lusterka sa odpowiedniej wielkosci, nie ma problemu z przeoczeniem samochodow na sasiednim pasie. Auto ma system kontoroli martwego pola, ktory jednak w moim aucie lubi sobie zrobi przerwe i nie mozna na nim polegac. Reflektory biksenonowe z adaptacyjnymi swiatlami drogowymi dzialaja rewelacyjnie. Widocznosc do tylu jest ograniczona, czujniki parkowania to absolutny mus, przydalby sie kamera. Ogolnie parkowanie i manewrowanie przy wykorzystaniu lusterek i czujnikow nie sprawia wiekszych problemow.
5,0
Ergonomia
To mocny punkt BMW, wszystkie przyciski sa na wlasciwym miejscu. Navigacja professional pozwala na wyswietlanie wiekszej ilosci informacji na dzielonym ekranie. Pomimo sporej ilosci oferowanych opcji, obsluga iDrive jest intuicyjna i nie wymaga studiowania instruckcji. Po podlaczeniu iPhone auto oferuje dodatkowe opcje sterowane przez BMWApps, z ktorych najbardziej przydatna jest mozliwosc przewietrzenia auta przed rozpoczeciem jazdy w upalne dni. Swietne fotele sportowe
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dziala sprawnie. Pomimo, ze silnik diesla potrzebuje nieco czasu na rozgrzanie, dzieki zastosowaniu dodatkowego ogrzewania w kabinie robi sie cieplo juz po przejechaniu stosunkowo krotkiego odcinka. Klimatyzacja wydaje sie byc zbyt slaba, tak jakby zaprojektowano ja ze wzgledu na koszty na granicy jej mozliwosci.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3 GT oferuje sporo miejsca, pasazer na przednim siedzeniu moze podrozowac wygodnie, nawet jesli z tylu zamontowane sa foteliki dzieciece. F34 powstalo na platformie przedluzonej trojki oferowanej w Chinach jako samochod szoferski do przewozenia waznych osobistosci. Ilosc miejsca z tylu nie ma sobie rownych w tej klasie aut.
4,0
Wyciszenie
Silnik charakteryzuje sie dosyc glosna praca, wyraznie slychac go we wnetrzu auta. Dla mnie nie stanowi to problemu, ale jesli komus do komfortowej jazdy potrzebne jest ciche auto, to lepszym wyborem bedzie zakup serii 5. Szyby bezramkowe w GT powoduja dodatkowy halas przy duzych predkosciach powyzej 160 km/h wywolany szumem powietrza. Zrodlem halasu jest takze panoramiczny dach, po zamknieciu podsufitki slychac wyrazna roznice. Ogolnie auto pozwala jednak na komfortowa jazde i rozmowe z pasazerem nawet przy duzych predkosciach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trakcie pierwszych lat eksploatacji koszty utrzymania sa dosyc niskie ze wzgledu na dlugie okresy miedzy przegladami i niska awaryjnosc. Przy GT nalezy wziasc pod uwage, ze jest to samochod malo spotykany. GT ma np. nietypowy rozmiar opon, kola do f30 oferowane sa czesto w sezonowych promocjach, natomiast w przypadku f34 przyjdzie nam zaplacic pelna cene (12 tys. PLN za 18-calowe kola, 16 tys. PLN za 19?).
4,0
Stosunek jakość/cena
BMW nie jest tanie, w duzej mierze placi sie za marke. Jednak jedynie BMW oferuje te specyficzna przyjemnosc z prowadzenia wyjatkowego auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie zero problemow.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie zero problemow.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 3 F30-F31-F34 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo