Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting

Szymon, 14 godzin temu
Silnik 2.0 320d 190KM 140kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,93
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto ładne, duże, praktyczne i ekonomiczne. I nie jest Suvem!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
5,0
Całokształt
Mam GT od nowości, przejechałem nim 170tys km przez 6 lat. Z chęcią podzielę się moją opinią. Napiszę po prostu co wg mnie jest w nim fajne a co nie. Zacznę od tego drugiego bo jest tego mało. Bezramkowe szyby - są ładne ale oblodzenie szyb przednich bocznych może skutkować tym, że szyba nie dociągnie się do uszczelki i drzwi się nie domkną. Zatem auto nie ruszy. Trzeba albo poskrobać przy szybie aby ją ruszyć, albo nagrzać wewnątrz auta i poczekać chwilę. Zdarzyło mi się to ze 3 razy w ciągu kilku lat. Plusem jest to , że klikając na pilocie szyby przednie można opuścić na czas wsiadania. Co jest fajne jeśli obok auta jest ciasno. Spojler - jest też ładny ale w kieszeni gdzie się chowa może zbierać się woda po silnym deszczu lub po myjni. Kiedy otwieram bagażnik to zdarza się, że do środka wpada jej trochę. Najlepiej wcześniej spojler wysunąć. Klocki i tarcze zużywają się szybciej niż bym chciał. W serwisie powiedzieli, że te firmowe są dość miękkie ale przynajmniej mam pewność, że wyhamują. Co do fajności w tym modelu to: Nr 1. Przestrzeń - zwłaszcza na tylnych siedzeniach, jest więcej niż potrzeba, można wygodnie pracować na kompie. Po złożeniu siedzeń mamy prawie 200cm długości i 130cm pomiędzy klamkami w bocznych drzwiach. W najwęższym miejscu jest 96cm. Sprawdzałem bo przewoziłem meble. W Chorwacji zdarzyło się nam dwa razy spać w bagażniku, dwie dorosłe i 8 latek. Szyny do mocowania bagażu w bagażniku są praktyczne ale w moim przypadku były nieużywane, zakrywałem je gumową matą. Nr 2 Siedzenia są rewelacyjne. Przesiadłem się z lexusa IS, to świetne auto ale w przypadku wygody i praktyczności siedzenia w bmw to potęga. Nie mam skóry ale mam pełną regulację w tym boczki, kołyska, podparcie ud itp. Można mocno podnieść siedzenia i siedzieć jak w Suvie ale ja lubię nisko ziemi. Trasa 1600km na raz z południowej Chorwacji bez żadnego bólu pleców i nóg. Otwór w tylnym oparciu - przewoziliśmy narty. Nigdy nie używałem trumny na dachu na urlopy. Po zdjęciu półki wszystko się mieściło w tym bagażniku. W tylnych oparciach siedzeń u góry jest dźwigienka - można go jeszcze trochę powiększyć pionując oparcia. Nr 3 Guzik Sport - usztywnia zawieszenie i daje kopa, używałem głównie przy wyprzedzaniu na trasie. Nr. 4 X-Drive. Jeździmy głównie do Szczyrku na narty. Poprzednim autem jak dowaliło śniegiem nie mogłem podjechać do naszej miejscówki. GT-owi to nie robi różnicy. Nr 5 Nagłośnienie. Fantastyczne choć standardowe. Lubię basy i basy są. Nr 6 Ekonomiczność. Straszono po zmianie z lexusa - Będziesz Miał Wydatki. Nigdy nie miałem problemów z GT. Tylko te tarcze i klocki - koszt większy niż w IS. Ale nie kombinuję w tanich warsztatach. Średnie spalanie po 3 latach ustabilizowało się na 6,6l/100km i tak już pozostało. Jeżdżę 50/50 miasto i trasa. Można zejść do 5,5l jadąc do stówy. Przy 160km/h wychodzi 8,5l. Mam 2 litrowego diesla. Przez 6 lat nie zastanawiałem się w ogóle nad zmianą auta. A to chyba niezła rekomendacja. GT to po prostu dobry model jest.
Wrażenia
5,0
Silnik
zadziwiająco mocny jak na 2 litry. Zwłaszcza po naciśnięciu guzika Sport odczucia są spore.
5,0
Skrzynia biegów
Można przełączyć na manual. Używam jednak automatu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy. Magiczny guzik Sport usztywnia je mocno.
5,0
Karoseria
Bez uwag. Lakier jest lepszy niż w moim poprzednim lexusie IS.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest kamera jest widoczność. Moja żona woli parkować GT niż swoim Aygo. Dziwne.
5,0
Ergonomia
Ponad normę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie - trzeba poczekać bo diesel. Szyby szybko odparowują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znacznie ponad normę. Znaczek mówi że to 3GT a wewnątrz jak w 5
4,0
Wyciszenie
W lexusie było ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autoryzowany serwis po okresie gwarancyjnym jest drogi. Można znaleźć dobry nieautoryzowany serwis, wtedy koszty będą normalne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto było kupić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głupio tak nic tu nie napisać. Ale brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting