Auto doskonałe dla mnie, czyli Tate z zacieciem sportowym, ktory duzo podrozuje.
Jezdzilem nim od nowosci i przejechalem 175 tys do dzis - wlasnie go oddaje.
Ani razu mnie nie zawiodl a uchronil od nieszczescia wiele razy.
Super silnik, super układ jezdny, doskonale hamulce.
No i te bajery w postaci bezramkowych szyb lub tez wysuwanego spoilera, ktore sprawiaja, ze w aucie sredniej klasy jedak czulem sie jak w luksusowym coupe sportowym.
Auto doskonale ale oczywiscie nie idealne:
Diesel - klekocze jak zimny
Przy duzych predkosciach glosny w srodku (to chyba kwestia tych drzwi bezramkowych)
Elektronika szyb zyla swoim zyciem - np. Czasami otwierala szyby do polowy w chwili otwarcia drzwi ???
Psul sie tez uklad wydechowy a konktetnie jakis wspornik - dwa razy wymieniany. Jak to sie dzialo to wtedy dzwiek rura o blache :)
Dodatkowo pod koniec eksploatacji (ok 160 tys km) w kabinie zaczelo smierdziec spalinami w jezdzie w miescie jak sie rozgrzewal. Serwis stwierdzil, ze do wymiany byloby sporo, zeby to naprawic i leasing sobie odpuscil inwestycje. Jako ze przez Covid ja tez wtedy mniej jezdzilem to sobie odpuscilem.
Calosciowo mega polecam !
Wrażenia
5,0
Silnik
Super dynamiczny.
Bardzo male spalanie jak na taki duzy i mocny samochod - srednio 6,9l w jezdzie mieszanej, ale przy jezdzie spokojnej drogami krajowymi spokojnie schodzil do 5,0l
Przy rozgrzewaniu glosny ale pozniej juz go nie sluchac
Start and stop dziala super
Niezawodny - 175 tys bez problemow
5,0
Skrzynia biegów
Ja mialem automat w wersji usportowionej 8biegow.
To chyba najwiekszy atut tego samochodu.
Wczesniej jezdzilem DSG ktory wydawal mi sie idealem ale automat BMW (chyba od ZF) przebija DSG z punktu widzenia kierowcy.
Jak chcesz jechac spokojnie i dostojnie zmiejiasz na comfort lub eco i silnik sobie spokojnie mruczy a biegi zmieniaja sie niezauwazalnie. Ale jesli potrzrbujesz wystarczy wcisnac gaz i od razu budzi sie moc. Jak chcesz miec moc gotowa - zmieniasz ustawienia na sport lub sport+ i wtedy po kazdym nacisnieciu gazu auto dostaje takiego momentu ze wystrzeliwuje.
Po prostu miodzio
5,0
Układ jezdny
Mega prezycja w prowadzeniu - to byla juz moja szosta beemka ktora jezdzilem i to po prostu znak rozpoznawczy tej marki.
W polaczeniu z super skutecznymi hamulcami pomogla mi wyjsc wiele razy z trudnych sytuacji na drodze.
5,0
Karoseria
Piekna linia, drzwi z szybami bezramkowymi, spojler wysuwajacy sie powyzej 110km/h - czego chciec wiecej
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie slupki troche przeszkadzaja - ale jest znosnie
5,0
Ergonomia
To jest prawdziwe rodzinne auto do podrozy. Tylu pasazer moze noge na noge zalozyc bez zadnego problemu.
Mialem wersje ze sportowymi fotelami - super polecam bo doskonale trzymaja - ale trzeba byc w miare szczuplym - osoby z wieksza waga a co za tym idzie wieksza szerokoscia ciala troche narzekaly na miejscu pasazera - z tylu bez problemu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj jedna z najwiekszych wad - klimka czasami nie wyrabiala - moze dlategobze auto tak oszklone (szyberdach panoramiczny)
Ogrzewanie bez problemow
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Nizsza ocena za slabe wyciszenie przy plwysokich predkosciach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonokiczny sakochod
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektronika szyb
Mocowanie wydechu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 190KM 140kW
[l/100km]