Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting
Bartek88,
5 lat temu
Silnik 2.0 320d 190KM 140kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
3 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Bardzo wszechstronne i uniwersalne auto.
5,0
Całokształt
Samochód kupiony w 2019 r. w polskim salonie. Przed zakupem analizowałem głownie SUV-y (od Nissana Q., przez Mazdę CX-5, aż po BMW X5). Do tej pory miałem styczność z BMW 7 (F01), X6 (E71), Nissanem Qashqai-em (2007 r.). Nie jestem fanem marki BMW. Początkowo nawet nie rozważałem posiadania BMW 3 GT. Zmieniło się to dopiero po 2. wizycie w salonie i odbyciu jazdy próbnej (z silnikiem 150 KM). Teraz po prostu lubię do niego wsiadać i jeździć, chociaż nie pokonuję wielu kilometrów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Z reguły podróżuję sam lub z jedną osobą. Pojemność i moc tego silnika w zupełności wystarczają do komfortowej jazdy. Nawet jego dźwięk jest dla mnie przyjemny. Oczywiście jego dynamika nie może konkurować z jednostkami 40d lub 50i, które dają olbrzymią frajdę przy gwałtownym przyspieszaniu nawet powyżej 140 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Szybko, niewyczuwalnie i płynnie zmienia biegi. 8 przełożeń przydaje się w trasie. Przy przepisowej jeździe autostradą jest ok. 2100 obr. / min. Jeżdżę w trybie komfortowym.
5,0
Układ jezdny
Odnoszę wyłącznie pozytywne wrażenia. Układ kierowniczy jest czuły.
4,0
Karoseria
Wielu się nie podoba, lecz mi wręcz przeciwnie. Cieszę się, że jest o ok. 3 cm wyżej niż w sedanie/kombi. Szkoda, że drzwi nie zasłaniają całkowicie progów jak np. w Kia Sorento.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na stosunkowo długie auto jest bardzo dobrze. Nie ma porównania z X6, gdzie przez tylną szybę ledwo co widać i trzeba polegać na kamerze cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko zostało dobrze rozmieszczone, co chyba jest normą w BMW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W chłodniejsze dni szybko można poczuć ciepłe powietrze i podgrzanie foteli. Również przy wyższych temperaturach zewnętrznych nie znalazłem powodów do narzekań.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na te rzeczy szczególnie zwracałem uwagę. Mam 185 cm wzrostu i wagę w normie. Auto oferuje znakomitą przestrzeń również dla pasażerów na kanapie - miejsca na nogi jest chyba więcej niż w BMW 7 (F01). Pojemny i ustawny bagażnik z podnoszoną podłogą i obalanymi siedzeniami - po złożeniu siedzeń mamy równą powierzchnię. Klapa bagażnika unosi się wysoko, więc nie uderzam w nią głową. Rewelacja!
5,0
Wyciszenie
Na razie jeżdżę wyłącznie na letnich oponach (nie Run Flat), na których auto wyjechało z salonu. Wyciszenie jest bardzo dobre mimo bezramkowych szyb (podobno przed faceliftingiem było głośniej).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oczywiste jest, że są na rynku tańsze w utrzymaniu auta. Na razie płacę głównie za paliwo (a spalanie jest tu atutem). Denerwujące jest, że trzeba kupować droższe opony z homologacją BMW, gdy ma się samochód na gwarancji i napęd X-drive. Inaczej gwarancja może nie zostać uznana.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód został dobrze wykonany. Wszystkie niedociągnięcia zostały poprawione przy faceliftingu. Auto jako nowe nie jest tanie w zakupie, jednak mam zamiar użytkować je przez długie lata. Na pewno trochę dopłaca się za znaczek. Z drugiej strony "radość z jazdy" nie jest wyłącznie pustym reklamowym sloganem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono uciążliwych drobiazgów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki nie wystąpiły i oby tak pozostało wraz ze wzrostem przebiegu :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 190KM 140kW
[l/100km]