Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91
Przemek,
15 lat temu
Silnik 2.0 320d 163KM 120kW
Rok produkcji 2006
Przebieg:
114 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Doskonałe zawieszenie w wersji sportowej
5,0
Całokształt
Ogólnie jest to świetny samochód. Długo rozmyślałem nad zakupem nowej jednostki. Na celownik zostało wzięte dosłownie wszystko i to nie tylko BMW. Lecz ostatni etap rozgrywał się między wersją 3 oraz wersją 5. Jak widać wygrała trójka pod wieloma względami lecz najważniejszą rzeczą było ZAWIESZENIE i PROWADZENIE SIĘ autka. 5ka to nic innego jak bujający się w zakrętach, ociężały CZOŁG. Do spokojnej, wygodnej jazdy OK ale jeśli masz minimalne zacięcie do szybszej jazdy to nie ma o czym mówić...
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczkowi nie można niczego zarzucić. Jest to zmodyfikowana jednostka z e46 która już wtedy uznana była za doskonałą.. Wszystkie modyfikacje oczywiście poszły tylko na plus. Dodatkowe konie i moment obrotowy są odczuwalne.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, dobrze wybrane przełożenia. W e46 wydawało się, że jest doskonała lecz tutaj jest jeszcze spory skok do przodu.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie w wersji sport jest po prostu doskonałe. Samochód trzyma się drogi i pokonuje zakręty jak bolid. Przy dobrym ogumieniu nie ma strachu nawet przy bardzo dużych prędkościach w zakrętach. Mimo tego, że jest sztywne i samochód nie przechyla się, to potrafi dobrze wybrać każdą dziurę.
Komfort
4,0
Widoczność
Poza przednią szybą którą jest ewidentnie krótsza, oraz mniej pochylona do przodu od e46 cała reszta jest w porządku. Wysokie osoby pod sygnalizatorem świetlnym na krzyżówce będą musiały się pochylić by zobaczyć jakie jest światło.
5,0
Ergonomia
Co tu wiele pisać, wszystko jest na swoim miejscu. Obsługa jest intuicyjna. Wielki plus dla pokrętła iDrive do obsługi jednostki multimedialnej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj także duży plus w porównaniu do e46, przy wybraniu temperatury oraz wybraniu pozycji AUTO możemy zapomnieć o wszystkim, a komputer zrobi dla Nas idealne warunki do jazdy. W e46 niestety czasem trzeba było zainterweniować ręcznie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o miejsce z przodu to jest go na prawdę bardzo dużo, mam 185cm wzrostu i miejsca jest jeszcze w bardzo dużym zapasie. Z tyłu minimalnie mniej miejsca jak w e46, mimo wszystko jeszcze się taki nie znalazł co by za mną nie usiadł. (fotel zawsze mam cofnięty na tyle daleko by mieć wyprostowane nogi).
5,0
Wyciszenie
Po zakupie i wyruszeniu w trasę do domu... szok! Kiedy te biegi zmieniać? Przecież tutaj nie słychać silnika! Żadnych odgłosów zawieszenia, tłumika czy czegokolwiek. Słychać tylko lekko pęd powietrza które przecinamy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, że jak na moc, prędkości oraz masę samochodu (prawie 1600kg). Spalanie jest po prostu śmieszne. W trasie 500km gdzie nie oszukując 120 mało kiedy znikało z blatu spalanie wyświetlone na komputerze biło się z wartościami 4,9 oraz 5,0. W mieście przy dynamicznej jeździe, totalnie nie myśląc o choćby zaoszczędzonej kropelce samochód spali około 7,5-8 litrów. To na prawdę niewiele na to co on potrafi.
4,0
Stosunek jakość/cena
No wiadomo BMW jak to BMW tanie nie jest...
Lecz jeśli wziąć pod uwagę to, że na dzień dzisiejszy jest to najlepsza marka Premium na świecie,to co nam oferuje, oraz jakość wykonania nie porównywalna z żadną inną marką. Cena jest na prawdę bardzo atrakcyjna. Wystarczy porównać do C klasy... kosztuje podobnie, a warta jest co najwyżej połowę..
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nie miałem z samochodem żadnych problemów i (odpukać) wątpię by coś się kiedykolwiek pojawiło. e46 jeździła 2 lata bez żadnej awarii i za pewne jeździ taka do dziś.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak i z drobiazgami, nie było i nie będzie :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 163KM 120kW
[l/100km]