Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91
Hawk,
4 lata temu
Silnik 2.0 318d 143KM 105kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
166 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Nic mnie nie zaskoczyło. Jeżdżę tym modelem ponad 8 lat i prawie 200tys km
Super bezawaryjne autko,najlepsze ze wszystkich.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
5,0
Całokształt
To już druga trójka E91 z silnikiem 2.0d 143KM i złego słowa nie dam powiedzieć.
Jak dbasz tak masz, 51701156 sprzedałem z przebiegiem 225tys z czego sam zrobiłem 100tys i poza wymianami wynikającymi z eksploatacji nic się z autem nie działo.
Obecna ma przebieg 166tys z czego u mnie 95tys i absolutnie żadnych problemów.
Olej zmieniany co 13-15tys Max.
Wrażenia
5,0
Silnik
143 KM szału nie robi i do sprawnego przemieszczania się spokojnie wystarczy.
Rozrząd nie hałasuje, podstawa to dobry olej i zmiana max co 15tys KM.
Niskie spalanie jak na tą masę, średnio z 200tys km 6.1
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie z charakterystycznym kliknięciem, nie jest to auto na miasto.
W mieście trzeba się namachać lewarkiem,lepszy byłby automat.
5,0
Układ jezdny
Tylny napęd daję frajdę z jazdy,zawieszenie wg mnie wyposrodkowane ani miękkie ani twarde.
Twardo jest na oponach runflat,lepiej zmienić na zwykłe i komfort o wiele wyższy .
5,0
Karoseria
Ładne, zadziorne auto. Takie sportowe kombi z niedużym bagażnikiem, dla rodziny 2+2 spokojnie wystarczy.
Korozji brak,tylko czarny akrylowy lakier jest bardzo miękki.
Lepiej nie myć w myjni automatycznej bo będzie rys co niemiara.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest ok,gorzej do tyłu.
Są w tym względzie lepsze auta,no ale kto kupuje BMW dla lepszej widoczności?
5,0
Ergonomia
BMW i to wystarczy za komentarz!
Wszystko w zasięgu ręki, no może poza włącznikiem świateł przeciwmgielne którego nie widać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie szybko się nagrzewa,latem klimatyzacja chłodzi aż za bardzo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest sporo, z tylu powiedzmy że wystarczająco.
Mam 182cm i spokojnie się mieszcze i tu i tu.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze jak na markę premium przystało.
Na autostradzie przy prędkości 140 km/h można rozmawiać szeptem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części eksploatacyjnych na przyzwoitym poziomie, niskie spalanie i wytrzymała konstrukcja gwarantuje długą jazdę bez nagłych wydatków.
5,0
Stosunek jakość/cena
BMW więc wiadomo że zakup będzie droższy niż Skoda,Renault czy Peugeot.
Jednak zakup pewnego egzemplarza z potwierdzonym przebiegiem daję gwarancję bezawaryjnej jazdy przez wiele tysięcy km.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak czegokolwiek poza wymianą żarówki DRL
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic a nic,ale jak ktoś kupi z przebiegiem 300tys skręconym o połowę to musi się liczyć z wydatkami typu dwumas,turbo czy wtryski. Łańcuch rozrządu też może wymagać wymiany.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 318d 143KM 105kW
[l/100km]