Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91

Picek27, 4 lata temu
Silnik 2.0 318d 143KM 105kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW 2005-2013 - Oceń swoje auto
3,71
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Przyjemność z jazdy autem tylnonapędowym. Ponadto przyczepność i poczucie bezpieczeństwa.
Silnik : Pomimo wad jest niesamowicie dynamiczny i ekonomiczny
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Rozrząd, klapy kolektora
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik przy codziennym użytkowaniu daje sporo frajdy jest bardzo dynamiczny i przy tym dość ekonomiczny. Nie jest to jednakże jednostka pozbawiona wad. Wadliwy, zrywający się łańcuch rozrządu czy problem z klapkami kolektora może zabierać sen z powiek. Najlepszym rozwiązaniem jest zadbanie o serwis najbardziej newralgicznych elementów silnika zaraz po zakupie, wtedy odwdzięczy się on pracą przez długie lata.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowa przekładnia w porównaniu z 5 stopniową daje nieporównywalnie większy komfort jazdy. 120km/h i jedynie około 2000obr. zapewnia przyjemne warunki podróżowania w długich trasach. Żeby nie było zbyt kolorowo, w mieście jednak potrafią irytować zbyt krótkie przełożenia.
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Stylistyka nadal w miarę świeża, szczególnie w wersji poliftowej. Jedno z tych aut, za którym chętnie oglądamy się zostawiając go na parkingu. Karoseria od strony technicznej też nie daje powodów do narzekań, lakier mimo wieku wciąż wygląda ładnie, nie występują też problemy z korozją (zdecydowanie lepiej wypada w tej kwestii już konkurencja).
Komfort
4,0
Widoczność
Więcej niż dobra.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kompaktowe kombi, nie można spodziewać się więc przestrzeni jak na hali gimnastycznej jednakże z tyłu mogłoby nieco więcej miejsca dla podróżnych.
4,0
Wyciszenie
W trasie cicho i komfortowo, głównie dzięki 6 stopniowej skrzyni biegów. W mieście nieco gorzej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomijając koszt jaki czeka nas na starcie w postaci wymiany rozrządu (około 3 tys) koszty serwisowe są raczej standardowe dla tego segmentu. Po za serwisami niskie spalanie auta jest przyjemne dla portfela.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli dbamy, to jest to jedno z tych aut, które pewnie i okażdej porze dnia dowiezie nas do celu bez niespodzianek.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozrząd który trzeba wymienić profilaktycznie, klapy kolektora, sterownik świec

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 318d 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91