Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91
Kondorrr,
7 lat temu
Silnik 2.0 318d 122KM 90kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
148 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto troszkę małe choć po dłuższym obcowaniu wydaje się, że miejsca jest wystarczająco to jednak ciężko się w nim pomieścić. Powiedziałbym że nie jest to przepastne kombi a raczej skrojone na miarę. wszystko wejdzie na styk.
Wrażenia
4,0
Silnik
M47 chodzi jak traktor ale też nie sprawia większych problemów. U mnie siedzi dpf a 99% to jazda po mieście. dużo nie jeżdżę ale za to jak raz wsiądę to już się kręcę autem cały dzień więc chyba dpf się wypala ( nie ma żadnej kontrolki która by o tym informowała ) , dynamika nie oszałamia, TDI w WV ciągnie brutalnie od dołu ale szybko puchnie w BMW powiedziałbym że chodzi bardziej jak benzyna czyli rozkręca się pomału ale cięgnie prawie do czerwonego pola na obrotomierzu i lubi być wyżej kręcony. 4 dorosłe osoby na pokładzie wraz z bagażem załadowany na maksa pociągnie pod 180-190km/h więc tragedii nie ma, można się przemieszczać. ogólnie myślałem że będzie słabo a jest całkiem ok. Skomentował bym to tak - do sprawnego przemieszczania się wystarczy.
4,0
Skrzynia biegów
jak zimna to biegi ciężko wchodzą ( ten typ ponoć tak ma ) potem troszkę lepiej, lewarek trzęsie się na wolnych obrotach jak ktoś już wcześniej napisał jak w starze. Fajnie zestopniowana nie męczy podczas jazy po mieście. Na niskich obrotach przy tym silniku to jednak słabo.
4,0
Układ jezdny
Jak w BMW wszystko fajnie i chirurgicznie.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać w każdą stronę, mam 180cm wzrostu fotel opuszczony na maksa w dół i wszystko widzę dookoła auta plus czujniki parkowania tył. Jest naprawdę ok. lusterka odpowiedniej wielkości.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką , tu naprawdę mistrzostwo, jedyne co to przełączniki od sterowania szybami są troszkę daleko i muszę do nich się pochylić. Reszta skrojona na miarę naprawdę jest super.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co tu można dużo pisać jest ok tak jak powinno być.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu już jest trochę przeciętnie. Fakt jak już się wsiądzie to jest ok ale trzeba wsiąść. Więc tak po zajęciu miejsca jest ok przynajmniej z przodu ( z tyłu nie jeździłem ale też nikt nie narzekał ) wszsytko pod ręką do niczego nie trzeba sięgać. Auto sprawia wrażenie, że otula kierowcę.
3,0
Wyciszenie
Klekot szału nie robi. Słychać go i nie da się tego uniknąć. Myślałem że w aucie klasy premium będzie to chociaż miękkie klekanie słyszalne jakoś z oddali ale nie. Jak w dieslu powiedziałbym nawet że w moim starym passacie było ciszej. Przy prędkościach rzędu 120km/h calkiem przyzwoicie i nie męczy podczas jazdy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie super zaskakująco niski apetyt na ropę. W mieście słabiutko. Tylny napęd plus szerokie koła plus auto jest zestrojone na trasy i na niskich obrotach muli więc trzeba je kręcić co skutkuje wyższym spalaniem. Ale tragedii nie ma.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj tez jakoś nie powala. Wodotrysków nie ma i raczej nie ma się czym podniecać. Normalnie jak w aucie klasy średniej wyższej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od dwóch lat jeszcze się nic nie zepsuło. Chociaż raz jak byłem ostro wkurzony i trzasnąłem drzwiami że mało szyba nie wypadła to po odpaleniu auta wyskoczył błąd poduszek ( kurtyna nad kierowcą ) i trzeba było kasować bład.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 318d 122KM 90kW
[l/100km]