Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91
bazz,
9 lat temu
Silnik 2.0 318d 122KM 90kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
196 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: bezusterkowość poręcznośc - małą średnica zawracania małe spalanie
5,0
Całokształt
Cóż napisać o jednym z ostatnich mohikaninów na rynku?:)Odpowiedź brzmi M47 - silnik przed N47. Jest absolutnie w dzisiejszych czasach nie sprawiający problemów! Zrobiłem tym fantastycznym autem prawie 200 tys kilometrów ( także miejskich). Brak klapek w dolocie, brak DPF - chociaż wydech płaski bez dymienia - ponoć udało się to zrobić dzięki katalizatorowi - a więc można!:)zawieszenie BEZ wymiany od 2006 roku...amortyzatory 75 %sprawności - chyba odlali zawieszenie z marmuru - na razie nie do zajeżdżenia.kratki odprowadzające wodę na podszybiu które łatwo oczyszczać - zobaczcie nowe "smartfony BMW- woda leci z nieosłoniętych zawiasów na podszybie na niższy poziom - mi w x5 się zatkały ta niższe odprowadzenia i jeździłem z 4 litrami wody na podszybiu:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie obciążony nadmiernie ale 122 KM w zupełności wystarcza dzięki idealnie dobranym przełożeniom -nawet po takim przebiegu BARDZO oszczędny.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę ciężko mimo wszystko wchodzą biegi:)lewarek się trzęsie jak w starze:)
5,0
Układ jezdny
Chirurgiczny, ponoć w powiązaniu z silnikiem M5 to idealne połączenie:)
Komfort
4,0
Widoczność
Nisko się siedzi szyby "samolotowe" czujniki parkowania z wizualizacją I drive - to niezła pomoc
4,0
Ergonomia
Intuicyjny I drive, chcąc otworzyć szyby z przodu obniżam te z tyłu.:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik bez zarzutu, w zimie ogrzewanie powietrzem szyby działa zaskakująco szybko, wentylacja na godzinę ustawianą w I drive - fajny gadżet.suwak w schowku - genialnie prosto pomyślane- ogrzewa/ziębi schowek
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trójka ma 460 l bagażnika więc chcąc wyjechać z 2 dziećmi trzeba trochę pogłówkować, kupić bagażnik dachowy lub ...bmw X5 - to ostatnie zrobiłem:)
4,0
Wyciszenie
Diesel ma swoje prawa i kulturę pracy jednak odnoszę wrażenie mając bmw x5 że suv jest głośniejszy - większe koła lusterka, benzyna silnik 3.0 na autostradzie pracuje na około 3 tys obrotów a w trójce około 2 tys i jest ciszej:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,6 trasa, miasto około 7-8 l , przeciętnie około 5,5 -6 l /100 ale najważniejsze to ten samochód się praktycznie nie psuje! - w porównaniu z moim X5:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
I drive się zawieszał ale pogrzebałem w internecie, przelutowano mi odpowiednie spawy w 5 minut za ...0 PLN - i działa.Był problem z podwyższoną emisją spalin - załatwiono sprawę za 100 PLN u ślusarczyka w Tarnowie.Ponieważ to moje :oczko w głowie - powtarzały się błędy w świecach żarowych i podgrzewaczu paliwa - więc je profilaktycznie wymieniłem na nowe - chociaż komputer nic nie wywalał na desce a ja zauważyłem tylko nieco większe spalanie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Szczerze to brak - i to w zasadzie załatwia całą sprawę o całości tematu:)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 318d 122KM 90kW
[l/100km]