Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91
Klops,
6 lat temu
Silnik 3.0 335i 306KM 225kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
213 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Kapitalny silnik, kapitalne wrażenia z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Oj tam oj tam :D
5,0
Całokształt
Maksymalna ocena. Zdecydowanie najlepsze auto jakie miałem. Za każdym razem gdy wsiadasz za kierownicę uśmiechasz się sam do siebie i czekasz na to co wydarzy się za chwilę. Fenomenalny silnik n54, bardzo podatny na modyfikacje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fenomenalny. 2jz-gte dzisiejszych czasów. Dwie turbiny, 3 litry, 306 koni w serii - samym programem wyciągasz 350-360ps. Olbrzymi moment obrotowy, dostępny w bardzo szerokim zakresie obrotów. Auto po prostu fruwa. Miałem S4 b6, 545i, Volvo s60r i jeszcze kilka innych około 300 konnych aut i ten silnik w tej budzie zjada je wszystkie na śniadanie.
4,0
Skrzynia biegów
Aż się prosi o dwusprzeglowa. Mam zwykły, 6 biegowy automat. Dzięki softowi z Alpiny jest w miarę ok ale do perfekcji jednak trochę brakuje.
5,0
Układ jezdny
Mam wersję z xDrive. Dla mnie bomba. 335xi jest moim daily, którym dojeżdżam codziennie po bułki, żona wozi dzieci do przedszkola więc 4x4 siada to idealnie. RWD to bardziej do wsciekania, zwłaszcza na mokrym :)
5,0
Karoseria
Mam e91 bez mpaka czyli wizualnie"o tak o" ale mi to kompletnie nie przeszkadza. Nie mam również oznaczeń silnika, felgi zwykłe 18'. Trochę taki sleeper ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Widać ok.
4,0
Ergonomia
Bez problemu, szybko przywykłem z wyjatkiem jednej rzeczy - przycisku otwierania szyby kierowcy. Jest tak daleko z przodu, że za każdym razem otwieram tylną szybę :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu wiadomo - Superb to to nie jest. Kierowca + pasażer - super. Z tyłu - ja wożę dzieci więc też jest super :) Bagażnik to żartowniś projektował.
4,0
Wyciszenie
Szumi panorama przy wyższych prędkościach ale to dotyczy wszystkich panoram.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest drogie w utrzymaniu, nie ma co ukrywać. Jeśli zostawienie 3 czy 4tys w serwisie to dla Ciebie kosmos to daj sobie spokój. Takie kwoty wydaję na eksploatację, nie miałem jeszcze w zasadzie żadnej poważnej awarii z wyjątkiem pompy wody. Spalanie to 15l przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym (normalna to trochę upalania i trochę cruisingu) więc w sumie w porządku jak na tyle mocy pod nogą.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko kupić za 50k coś równie szybkiego, wygodnego (mam full opcję) i coś co jednocześnie może być daily.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik ma swoje przypadłości - bardzo wrażliwy układ zapłonowy - świece i cewki wymieniamy regularnie. Ja wymieniałem eleltrozawory vanos - 1000pln. Naprawa modelu bluetooth - 250pln. Nie działa mi keyless z tylnej klapy ale olewam :) No generalnie BMW, to się musi psuć chociaż trochę.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z takich podstawowych wad tego silnika ja się załapałem na dwie - pompa wody, która padła tuż po zakupie oraz na turbiny. Turbiny w tym silniku mają wady fabryczne związane z wastegate. Ramie dźwigienki zaworu po prostu się wyrabia i zaczyna stukać. W skrajnych przypadkach nie domyka zaworu. U mnie póki co słychać delikatne stukanie więc się zbytnio nie przejmuję, do czasu aż wywali błąd :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 335i 306KM 225kW
[l/100km]