Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91
Q,
6 lat temu
Silnik 3.0 330Xi 258KM 190kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
276 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Całokształt tego modelu oceniam na 4,5 gwiazdki. Na barak maksymalnej noty wpływają jednak koszty eksploatacji, które przy założeniu , iż wymieniamy wszystko to, co tego wymaga i dbamy o pozostałe podzespoły z należytą starannością potrafią szarpnąć po portfelu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetna konstrukcja , nawiązująca do najlepszych jakie wypuściła ta niemiecka marka . Dźwięk , elastyczność oraz kultura pracy - rewelacja .
4,0
Skrzynia biegów
Jeśli chodzi o manualną , to nie mogę się tu wypowiedzieć, gdyż mój egzemplarz wyposażony jest w automatyczną i tej chciałbym poświęcić parę zdań. Na wielu forach można natknąć się na burzliwe dyskusje na temat sposobu ich eksploatacji i czy powinno wymieniać się olej czy też nie.
Powiem tak, jeśli nikt nie majstrował przy skrzyni od momentu kiedy opuściła ona fabrykę i wszystko działa tak jak powinno nie róbcie przy niej nic. Polecam artykuł w jednym z pism motoryzacyjnych gdzie model E39 serii 5 po przejechaniu 1 mln km został rozebrany na części pierwsze - w tym również i skrzynia automatyczna. Jeśli natomiast jakimś cudem, a nie ingerencją mechanika licznik w Waszym modelu ma ok 90 tys km, wówczas rozważyłbym nowy olej do skrzyni. Generalnie jako już dość leciwa konstrukcja, sprawdza się całkiem nieźle , a szczególnie w opcji Sport .
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny, aczkolwiek Polskie drogi (te przed remontem), potrafią dać mu w kość ze względu na dość dużą sztywność zawieszenia. Pamiętać też trzeba, iż przesiadając się z nowych aut wyposażonych w elektryczne wspomaganie kierownicy, opór stawiany przez koło kierownicze będzie znacznie bardziej odczuwalny. Po kilku przejazdach, zaczynamy jednak traktować to jako zaletę pod kontem tego jak samochód się prowadzi.
5,0
Karoseria
W przypadku zadbanych egzemplarzy, pozbawionych tony szpachli bądź tych praktycznie z niej wykonanych nie powinno być najmniejszego problemu. Sam oddałem auto na renowację lakieru, w efekcie czego po pełnej polerce ukazał się praktycznie nowy lakier. Efekt był naprawdę kolosalny tak więc polecam tym niezdecydowanym.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w tym aucie jest bardzo poprawna. Pamiętać trzeba też, że jest to wersja kombi tak więc widzenie w tył będzie jednak ograniczone. Zgadzam się w pełni z komentarze dotyczącym lusterek, które po poprawnym ustawieniu spełniają swoją role w 100% .
4,0
Ergonomia
Zajmując miejsce za kierownicą, wszystko co konieczne mamy w zasięgu ręki czy też wzroku. Kształt deski rozdzielczej jest bardzo przyjemny i sprzyja kierowcy. Wielofunkcyjna kierownica, klimatyzowany podłokietnik, duży ekran komputera pokładowego to tylko niektóre z elementów ułatwiających nam podróż tym autem. Mnogość zastosowanych udogodnień będzie wprost proporcjonalna do zasobności portfela pierwszego właściciela.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno wentylacja jak i grzanie dział bez najmniejszych problemów. W zimie samochód szybko się nagrzewa oddając miłe ciepło w naszą stronę, a podgrzewane fotele praktycznie w kilka sekund po uruchomieniu dbają o nasze zmarznięte cztery litery. Latem natomiast klimatyzacja chłodzi błyskawicznie i efektywnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jedyny punkt do którego mam najwięcej uwag. Jak na samochód rodzinny, pojemność bagażnika oraz ilość miejsca dla pasażerów jest mocno ograniczona.
Rodzina 3 osobowa pomieści się w tym modelu bez większych problemów pod warunkiem, iż dziecko nie korzysta już z wózka. W innym przypadku spakowanie się na wakacyjny wyjazd może stanowić nie lada wyzwanie, a komfort podróżujących osób zdecydowanie spada. Kierujący natomiast bez większych problemów powinien znaleźć odpowiednią pozycję za kierownicą .
4,0
Wyciszenie
Bardzo poprawnie wykonane materiały zapewniające wysoki stopień wyciszenia pojazdu. Przy większych prędkościach na niemieckich autostradach, opory powietrza będą już słyszalne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pamiętajmy , że to nadal produkt premium mimo lat, które już upłynęły. Ceny części i usług będą odpowiednio wyższe niż za przeciętne auto w podobnym wieku. Dodatkowo w przypadku modelu xdrive, będziemy ponosić dodatkowe koszty związane z robocizną ze względu na napęd.
3 litrowy silnik również sam się nie wykarmi, a apetyt ma spory i oczywiście zależny bardzo mocno od stylu i warunków jazdy. Jeśli szukacie auta do codziennej jazdy po mieście, a przy tym dbacie o środowisko naturalne i walczycie z dziurą ozonową - to nie jest auto dla Was .
Reasumując, mogły by być niższe :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niemiecki producent szczyci się tym , iż każdy może skonfigurować samochód dokładnie pod swoje potrzeby. Ma to tyle samo plusów co i minusów. Z jednej strony każdy decyduje co tak na prawdę jest dla niego ważne i za co finalnie ma zapłacić, a z drugiej strony na rynku wtórnym poszukiwanie tego właśnie upragnionego modelu, który w dodatku spełnia nasze oczekiwania w kwestii wyposażenia to istna droga przez piekło :)
Sama jakość materiałów jest moim zdaniem na wyższym poziomie niż w obecnych egzemplarzach nawet z pod znaku tej samej marki. Po 11 latach, samochód wewnątrz wygląda praktycznie jak nowy. Skóry nie poprzecierane, a tapicerka nie wypłowiała.
Cena jaką przyjdzie nam zapłacić za ten model będzie bardzo rozpięta, tak więc na końcowy stosunek jakości do ceny będzie wpływać model na jaki trafimy . Mój oceniam na 4 , gdyż wybierałem z wyższego przedziału ceny, a i tak nie obyło się bez dodatkowych kosztów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek, która wydaje się być dość powszechnie znana i również dotknęła mojego modelu to awaria tylnej wycieraczki. Reszta to normalna eksploatacja
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek jakie mogą się przydarzyć w tym modelu to :
- awaria skrzyni automatycznej, brak reguły .
- pamiętać trzeba o rozrządzie, który jest na łańcuchu ale również wyposażony w pompę wody, która lubi nawalić , tak więc trzeba pamiętać aby ją kontrolować
- awaria napędu w przypadku xdirve (czasem wystarczy programowanie )
- pilnowanie stanu oleju ( możliwe tylko poprzez komputer i czujnik - brak tradycyjnego "bagnetu" )
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 330Xi 258KM 190kW
[l/100km]