Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 M3 Limuzyna E90

mmhammer, 8 lat temu
Silnik 4.0 V8 420KM 309kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E90-91-92-93 M3 Limuzyna E90 4.0 V8 420KM 309kW 2007-2013 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Sportowe auto które udaje zwykłego sedana. Wyciszenie bdb aż za. Rewelacyjne prowadzenie poreczność pewność prowadzenia. Po przyzwyczajeniu jadąc EMką mijamy wszystkich jak by sie nie poruszali wcale. Auto daje ogromne możliwości a ograniczeniem jest kierowca nie możliwości auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mocny lubiący obroty. Moc rozwijana harmonijnie wraz z wzrostem obrotow co pozwala na ogarniecie auta przez osoby mniej doswiadczone. Fajny przycisk POWER zmieniający mape czułość gazu, auto robi sie wyraznie nerwowe :)))) i zmienia ustawienia zawieszenia i wspomagania zgodnie z wczesniejszymi ustawieniami.
5,0
Skrzynia biegów
Trzeba nabrać troszke wprawy. Skrzynia nie lubi niedbałych ruchów przy szybkiej zmianie ale biegi wchodzą z pewnym oporem i pewnie. Ruch lewarka mógłby byc krótszy. W mocno tuningowanej E46 założyłem Quick Shifter bardzo fajna sprawa tu też by sie przydał.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie mega twarde i darem niebios jest regulacja twardości EDC. Na ustaw comfort na 19" auto bardziej miekkie niż odpowiednik kolegi M3 na 18" bez regulacji. Tam na 19" w mieście to była by tragedia a jeżdziłem już na gwintach Koni czy B8 Bilstaina i było bardzie konfortowo niż na standardzie bez regulacji M3 (może sie stary robie) w koncu 40ka na karku :) Jak by ważyło ze 150kg mniej to był bym mega szczesliwy bo czasami szczegołnie przy szybkich zmianach kierunku czy odpuszczeniu gazu w zakrecie ta wage auta czuć i z nadsterownego można wejsc już w mniej fajna podsterowność. Autem trzeba iść odważnie z gazem co przy odpietej trakcji da nam sporo pracy przy kreceniu kierownicą i efekt bardzo szybkiego prześlizgiwania sie po łukach z lekkim bardzo efektownym uślizgiem tyłu.
Komfort
5,0
Widoczność
Poza zawieszeniem to jak w E90. Bardzo wygodne fotele, w bardzo delikatnej skórce. Pełna reg elektryczna fotela z pompowaniem odcinka lędzwiowego i ściskaniem boczków. Wszystko ustawia sie automatycznie pod kierowce po zapaleniu silnika.
5,0
Ergonomia
Jak w każdym BMW. Ktoś kto jeździł BMKami odnajdzie sie w 2minuty.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gorąco przy ostrej dłuższej jeżdzie od grodzi i tunelu napedowego ale wentylacja czy klima radzi sobie z tym bez jakiegos problemu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w każdej BMW E90 Miejsca tyle ile potrzeba aby było wygodnie ale nie wiecej, a mały nie jestem, z tył podobnie może troche mniej ale kto z własnej woli jeżdzi Mka na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
Dobrze aż za. Mam sportowe tłumiki a w środku słychać piekny dzwięk Vki ale wydechy bardzo cicho. Dzwiek silnika to jedna z piekniejszych rzeczy w tym aucie. Przegazówki podnoszą mi włosy na rekach, a nawet po 2 latach jak przelatuje przet wiadukt/ tunel to redukuje i uchylam okno aby w pełni rozkoszować sie dziekiem tego motoru.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na swoje osiągi nie jest żle, ale przy oszczedniej jeździe mogło by być lepiej. Ktoś napisał min spalanie 9l obawiam sie że M3 widział jedynie na plakacie. Przy delikatniej jeżdzie poza miastem 80-120 bez wyprzedzania z hamowaniem silnikiem ew z wyrzucaniem na luz udało sie zejsc do 10,3 (koła zimowe 225 i 25 18R) - odcinek 150km na 2 auta. Normalna spokojnie (o30% szybciej niż wszyscy inni) jazda trasa 12,5l, szybko 15l, miasto 15-18.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kultowe. Jedno z najtańszych tak prowadzących sie aut z przyspieszeniem poniżej 5s i takim dzwiekiem V8. Tego nie da sie wycenić
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Każde sporowe auto ma swoje problemy. W moim przypadku przez 2 lata dyfer i rozrusznik Nie jest chyba źle
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podobno trzeba uważać na panewki ale dbając o auto zmiany oleju co max 15 000 i dobre rozgrzewanie autka daje mu szanse na normalną długą prace.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 V8 420KM 309kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E90-91-92-93 M3 Limuzyna E90