Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

Wojtek, 9 miesięcy temu
Silnik 320d 184KM 135kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d 184KM 135kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo możliwe, że na to co napiszę wpływ ma to, że to pierwszy samochód marki premium w naszym domu jak i również pierwszy samochód kupiony jako używany. Samochód od pierwszego kontaktu sprawia wrażenie po prostu lepszego produktu. Wszystkie materiały zarówno skórzana tapicerka jak i rozliczne plastiki na dekorach oraz desce rozdzielczej, których dotyka kierowca, poziom wyciszenia, komfort jazdy zupełnie w cień odstawiają każdy inny samochód, który wcześniej mieliśmy. Absolutnie nic nie skrzypi, spasowanie zarówno nadwozia jak i elementów wnętrza na świetnym poziomie. Dotykając czegokolwiek ma się wrażenie kontaktu z monolitem.
5,0
Całokształt
W tej części rzucę kilka luźnych przemyśleń. Poszukiwania nie ograniczające się jedynie do modelu E90 ale również do zbliżonych samochodów produkcji niemieckiej trwały prawie pół roku pomimo przeznaczonego budżetu znacznie powyżej kwoty za przeciętny egzemplarz. Rynek jest po prostu w horrendalnym stanie. Mi udało się kupić egzemplarz krajowy od pierwszego właściciela, z udokumentowaną do końca historią w ASO. Zainteresowanym polecałbym poszukiwanie czegoś w tym typie, zakup za granicą i import na własną rękę może nie być złym pomysłem. Przemieszczanie się głównie w trasie oznaczało wybór diesla. Pierwotnie szukałem wersji 3 litrowej, jednak pojawił się mój egzemplarz i muszę powiedzieć, że jestem bardzo miło zaskoczony. Do mojego tempa jazdy osiągi są w zupełności wystarczające. Bardzo zadowolony jestem z konfiguracji, która ogólnie podnosi wrażenia z obcowania, czarny lakier, biksenony, brązowa skóra, kierownica sport. Ogromne wrażenie zrobiła na mnie ogólna jakość wykonania i solidność. Niewątpliwie z tego miejsca należy podziękować pierwszemu właścicielowi, który zachował samochód w praktycznie dziewiczym stanie, z czego mogę teraz z radością korzystać :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra jednostka. Z jednej strony bardzo oszczędna szczególnie na trasie (wyniki w okolicach 5 litrów całkowicie wykonalne). Moc i moment obrotowy całkowicie wystarczające gdy sytuacja wymaga bardziej dynamicznego przemieszczania się. Jedynie na wyższych biegach przy autostradowych prędkościach i wysokich prędkościach obrotowych samochód traci na dynamice. W sam raz do efektywnego poruszania się w większości warunków. Wyczuwalna wrodzona dla 4 cylindrowych diesli mniejsza kultura pracy na niskich obrotach. Dość cichy, Nie pobiera żadnych płynów. Rozrząd należy traktować jako część eksploatacyjną i ewentualnie wliczyć w koszt zakupu, u mnie wymiana nie była wymagana.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia u mnie to automat ZF 6HP (z jakiegoś powodu nie da się wybrać takiej opcji na autocentrum) i ma ona plusy jak i minusy. Do plusów należą bardzo dobry dobór biegów, nigdy nie czuć by przytrzymywała biegi za długo lub zmieniała je zbyt szybko oraz bardzo płynna i trudna do odczucia zmiana biegów przy większym obciążeniu. Przy małym obciążeniu i bardzo spokojnym ruszaniu potrafi szarpnąć i tutaj niestety należy wspomnieć o największym minusie jakim jest trwałość. Mimo ogólnego poszanowania auta i niskiego przebiegu oraz relatywnie niskiej mocy i momentu da się odczuć jej zużycie objawiające się szarpaniem. Tryb ręcznej zmiany biegów przydatny w trakcie wypalania DPF. Olej w skrzyni biegów również jest elementem eksploatacyjnym!
5,0
Układ jezdny
Chyba najmocniejsza strona samochodu. Zawieszenie idealnie zestrojone umożliwiające zarówno dynamiczne i przyjemne pokonywanie zakrętów jak i wystarczające miękkie by wybierać nierówności nie przenosząc niechcianych sił na nadwozie. Jednym słowem wzór i klasyczne BMW. Układ kierowniczy z hydraulicznym wspomaganiem jest odrobinę "martwy" w okolicach położenia jazdy na wprost w każdym innym położeniu bardzo dobrze informuje zarówno o położeniu kół jak i fakturze nawierzchni. xDrive bardzo ułatwia jazdę w warunkach zimowych. Olej w skrzyni rozdzielczej również jest elementem eksploatacyjnym!
5,0
Karoseria
Gruby i odporny lakier. Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, żadnych ognisk ani na karoserii jak i na podwoziu. Tylny zderzak został na wprost lekko uderzony przez inny samochód przy niskiej prędkości, ani się nie odkształcił ani nawet nie widać śladów na lakierze. O aspekcie wizualnym chyba najlepiej też wspomnieć tutaj. Zadbany lakier w poliftowym nadwoziu z biksenonami wygląda po czasie super i usłyszałem już trochę komplementów :)
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko super, zarówno w trakcie jazdy jak i manewrowania po ciasnych parkingach, obecne tylne czujniki parkowania w zupełności wystarczają. Z siedzenia kierowcy bardzo dobrze widać wszystkie "końce" nadwozia i samochód można bardzo dokładnie wyczuć zarówno na drodze jak i w trakcie parkowania. Nie wszystkim mogą przypaść do gustu nie największe lusterka, w świetle innych zalet na tym polu nie utrudnia to funkcjonowania.
3,0
Ergonomia
Niestety wiele z elementów poprawiających tę strefę było płatnymi opcjami. W moim egzemplarzu nie ma cupholderów ani składanej kanapy. O ile pierwsze może być plusem eliminując wożenie napojów we wnętrzu to jednak brak obu w standardowym wyposażeniu w aucie tej klasy jest lekkim nieporozumieniem. Brak iDrive można pominąć, miałem okazję korzystać z analogicznego do montowanego w E90 systemu i niczego się nie traci mając dostęp do nowoczesnego smartfona. Dodatkowo moim zdaniem wersja bez iDrive ma ładniej wkomponowane w deskę panele radia i klimy. Wygodne i zapewniające adekwatne trzymanie fotele (standardowe). Wysiadając nawet po długiej trasie nie czuć zmęczenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa super, wnętrze szybko się nagrzewa w niższych temperaturach. Klima działa cicho i nie zagłusza rozmów we wnętrzu. Bardzo dobry tryb automatyczny, który efektywnie uzyskuje i utrzymuje pożądaną temperaturę. Na plus charakterystyczna dla BMW możliwość osobnej regulacji temperatury nawiewu na twarz z analogicznym nawiewem dla drugiego rzędu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W przednim rzędzie miejsca jest w sam raz. Kierowca i pasażer z przodu siedzą bardzo wygodnie. Drugi rząd to trochę inna bajka. Optycznie miejsca wydaje się być bardzo mało, praktyka pokazuje jednak, że da się podróżować z tyłu. Ja ze wzrostem 184 cm miałem jeszcze we wszystkich wymiarach zapasy miejsca nawet na nie w pełni przesuniętym do przodu fotelu. Na dłuższą podróż raczej bym nie polecał, jednak da się przejechać całą Polskę w trzy osoby. Miejsca w bagażniku wystarcza, jeśli dla kogoś praktyczność nie jest priorytetem w trakcie kupna. Kształt bagażnika nie ogranicza tego co możemy załadować.
5,0
Wyciszenie
Znakomite. Zarówno odgłosy pochodzące od drogi jak i od samochodu są bardzo dobrze izolowane i możliwe jest komfortowe przemieszczanie się z prędkościami rzędu 170 km/h bez szczególnie negatywnych odczuć dla podróżujących. Przy opuszczonych szybach brak mocnych zawirowań podnoszących hałas we wnętrzu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wychodzę z założenia, że należyta eksploatacja to oszczędność na potencjalnych konsekwencjach zaniedbań. Wszystko robione na oryginalnych lub bardzo dobrych częściach przez mechanika specjalizującego się w marce. Wszystko to kosztuje proporcjonalnie więcej od bardziej "powszechnych" samochodów. Stanowczo odradzam komuś kto szuka sposobu na przemieszczanie się tanim kosztem, zniszczy samochód i możliwe, że swoje motoryzacyjne marzenie. Nie da się tego zrobić dobrze i tanio. Ile samochody BMW kosztują jako nowe wszyscy wiedzą, serwis też musi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo wysoki, wszystko co jest zawarte zarówno w samym samochodzie jak i wymienionych częściach oceniam bardzo pozytywnie. Po 12 latach nic nie stracił na solidności. Z jednej strony kosztował więcej od rynkowej średniej, z drugiej strony patrząc na ogólny poziom cen na rynku wszystkich samochodów nowych i używanych w 2023/24 nawet z wkalkulowanym serwisem wypada to całkiem dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, ewentualnie można wspomnieć o błędzie tylnego lewego światła stopu, który po wyeliminowaniu w serwisie nie powrócił.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 320d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90