Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

Robaczek, 8 lat temu
Silnik 320d 184KM 135kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d 184KM 135kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto oceniam doskonale. Bez jakiegokolwiek przesady. Ocena jest całkowicie adekwatna do tego co otrzymujemy kupując ten samochód. Ja szukałem niezawodności, ekonomi, mocy, funkcjonalności i prestiżu. W tym aucie mam wszystko czego mogę od auta wymagać. Jestem wybitnie zadowolony. Szczerze mówiąc odnoszę wrażenie, że gdy nadejdzie ten smutny czas pożegnania nie będę się chciał z tym autem rozstać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zacznę od mocy. Silnik jest elastyczny na każdym biegu. Przy tej mocy można się i pościgać (oczywiście w miarę możliwości, bezpieczeństwo przede wszystkim). Gdy zachodzi potrzeba gwałtownego manewru lub przyspieszenia wystarczy zredukować bieg by poczuć masaż pleców. Drugi ogromny pozytyw: spalanie. Po zakupie auta byłem w szoku ile to auto pali, a raczej delikatnie sączy (tak to dobre słowo) olej napędowy. Średnia prędkość przelotowa na autostradzie (na której spędzam większość czasu) 170-180 (Niemcy) i spalanie na poziomie 5.7 litra! Coś pięknego!
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko, i krótko. Skrzynia ma lekkie zacięcie sportowe. Bardzo mi się to podoba. Jedynie do czego mogę się przyczepić to o tyle o ile nie skrzynia sama w sobie, ale drążek skrzyni, który drga na luzie. Ponoć przyczyną jest koło pasowe. Wymieniłem i nic to nie dało. Ot taki mały mankament na który przestałem ostatecznie zwracać uwagę. Nie wpływa w żaden sposób pracę samego auta.
5,0
Układ jezdny
Auto porusza się jak po szynach. Pięknie trzyma się drogi. Wyraźnie czuć tylny napęd, którego szczerze nieco się obawiałem, ale nie taki diabeł straszny jak go malują. By stracić trakcję naprawdę trzeba "depnąć" z włączonym DTC na zakręcie. Banan na twarzy murowany :) Serdecznie polecam tradycyjne RWD zamiast nudnego xDrive.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu robią swoje. Jedyny mankament to widoczność w prawo przez szybę pasażera kierowcy gdy ktoś tam siedzi. Zdarzyło mi się już gwałtownie hamować bo nie zauważyłem nadjeżdżającego z mojej prawej samochodu. Poza tym jest w porządku.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Bardzo podoba mi się rozmieszczenie przycisków iDrive. Zdążyło mi się użytkować Audi z MMI ale wszystko było tam strasznie rozrzucone i za każdym razem gdy miałem potrzebę wywołać jakąś funkcję musiałem odbywać wzrok od drogi patrzeć w dół. W BMW nie ma takiego problemu. Jedyna rzecz za jaką Panowie z Bawarii powinni dostać po głowach to brak uchwytów na kubki w standardowym wyposażeniu! Nie zwróciłem na to uwagi przy zakupie a teraz dotkliwie odczuwam ich brak.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Momentalnie odparowywuje szyby gdy zajdzie potrzeba lub schładza wnętrze. Pokrętła regulujące intensywność nawiewu i temperaturę dla pasażerów z tyłu to dodatkowy plus. Bardzo przypadła mi do gustu możliwość regulacji mocy nawiewu w trybie funkcji AUTO
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No i tak. Jest to seria 3 nie 5. Osobiście mi nie przeszkadza rozmiar wnętrza. Jako kierowca nie narzekam :) W aucie najczęściej jeżdżę tylko ja z żoną więc nie ma komu marudzić że z tyłu jest ciasno.
5,0
Wyciszenie
Bajka! Do 140 km/h dosłownie cisza jak makiem zasiał. Przy większych prędkościach słychać naturalnie szum wiatru, ale nie trzeba podnosić głosu żeby rozmawiać z pasażerem. Jestem bardzo zadowolony z wyciszenia tego samochodu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co wymieniłem przednie klocki hamulcowe i tarcze. Koszt 2500 zł w ASO. Mało to nie jest ale kupując samochód marki premium trzeba liczyć się z wydatkami tego rzędu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jestem osobą, która cenią sobie wysoką jakość i z radością muszę stwierdzić, że samochód ten spełnia moje wszystkie (dość wysokie) wymagania. Nie przeszkadzają mi koszty serwisowania. Płacę i wymagam. To działa we dwie strony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt krótki okres użytkowania, aczkolwiek dzisiaj odebrałem samochód z niemieckiego przeglądu rejestracyjnego i nic, ale to nic nie wymagało wymiany. To mi się podoba!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono. To chyba dobrze?

On - zużycie paliwa dla silnika 320d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90