Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

Piotrek Tr, 2 lata temu
Silnik 320d 177KM 130kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 295 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d 177KM 130kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Super samochód, na którym można polegać. Autko w miarę trzyma swoją cenę (wersja poliftowa wciąż w okolicach 30 tysięcy zł przez 3 lata) co świadczy o tym, że ciężko o coś lepszego z tego segmentu. Ekonomiczny silnik ze sportowym zacięciem. Świetna kultura pracy i długie przełożenia dające moc od dołu, sprawia wrażenie, że jedzie się benzyną ( z dużym momentem obrotowym ;) ) . Autko słucha się i prowadzi jak po szynach. Znakomity na średnie i dłuższe trasy. Problem z DPF nie występuje. Trzeba na czas zrobić kosztowną wymianę rozrządu (co 250k km) , natomiast łatwo zaoszczędzić dzięki niskiemu spalaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
N47 w wersji 177KM to super silnik, który już tak nie klekocze jak starsza wersja 163KM. Kultura pracy na poziomie mocnych benzyniaków. Jeśli pamięta się o robieniu wszystkiego na czas to jest to silnik niezawodny o niskim spalaniu i dużej dynamice. Nie bierze grama oleju ;)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 biegowa posiada elastyczne przełożenia, dynamika i ekonomia w jednym.
5,0
Układ jezdny
Dzięki temu, że silnik jest umieszczony głęboko środek ciężkości jest cofnięty i auto prowadzi się jak po szynach, tym bardziej gdy założymy szersze opony na tył zgodnie z zaleceniami producenta.
5,0
Karoseria
Karoseria jest sztywna, dzięki widocznym rozpórkom. Samochód nie rdzewieje ( jest pełny ocynk ) . Większość kolorów praktycznie nie wymaga polerki mimo kilkunastu lat przebiegu (np. testowany blue water).
Komfort
5,0
Widoczność
Wciąż to seria 3 i widoczność jest bardzo dobra, również w lusterkach.
5,0
Ergonomia
Wszystko bardzo intuicyjne, bez udziwnień. Fizyczne przyciski i pokrętła w należytym porządku. ( testowany egzemplarz bez nawigacji iDrive )
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik dobrze mrozi i reguluje temperature automatycznie wg wskazania. Nawiew działa bardzo szybko przy np. odparowaniu szyb. Funkcja obiegu zamkniętego również dobrze i szybko działa. W mroźne dni trzeba przejechać około 8 minut, aby poczuć maksymalnie ciepłe powietrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest sporo miejsca. Na upartego można przewieźć 5 dorosłych osób, natomiast z tyłu sporo traci się na komforcie. 4 osoby po 180 cm każda to takie maksimum. Bagażnik w miarę pojemny.
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowych można odnieść wrażenie, że jedzie się o kilkadziesiąt km mniej niż na prawdę się poruszamy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy 130km/h na tempomacie to maksymalnie 5 l . Jeżdżąc z wyczuciem do 110 km/h można zejść poniżej 5l. W mieście może dojść do 7 litrów. Trzeba pamiętać o trochę droższych częściach zamiennych niż w niższych segmentach typu Ford, VW, OPEL itd..
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znalazłem lepszego samochodu w tych pieniądzach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie uświadczymy tutaj wielu drobnych usterek, z którymi borykają się inne marki, jak prozaiczne problemy z szybami elektrycznymi, elektroniką itp. Jedyne drobne usterki jakich doświadczyłem to: - po 250kkm złamał się plasticzek od podświetlenia lampki od schowka ( nowa lampka 20 zł ) - parcieje guma przy rurce od odmy podobno raz na 150k km warto wymienić ( koszt 50 zł ) - sterownik świec żarowych przepala się i przestaje działać - skutkuje problemem z odpalaniem na zimnym. (koszt nowego pozbawionego wady 150zł)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daje 5 gwiazdek bo jak przy każdym samochodzie trzeba pamiętać o eksploatacyjnych wymianach charakterystycznymi dla danego silnika, natomiast gdy się o tym pamięta to można mu zaufać i pojechać w długą podróż bez strachu, że się z niej nie wróci. -po 200k km potrafi stracić swoje właściwości guma uszczelki pod chłodniczką oleju, niewymienienie na czas może skutkować przeciekaniem pod silnikiem (koszt 50-100 zł). - po 250k km należy wymienić łańcuch rozrządu zanim się zerwie (około 2000 zł ) - luz na klapach wirowych może spowodować wpadnięcie ich do cylindra i uszkodzenie silnika. Należy zdemontować klapy wirowe z kolektora i je zaślepić profilaktycznie dedykowanymi zaślepkami (około 100 zł), lub wymienić kolektor na identyczny ale bez klap czyli od wersji N47 143KM. Poza powyższymi nie ma żadnych problemów z DPF, pracą silnika, skrzyni, dyferencjałem, korozją czy wytrzymałością zawieszenia, niszczenia się wnętrza czy elektroniki.

On - zużycie paliwa dla silnika 320d 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
Średni koszt przejechania 100 km
55,00 zł
4,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90