Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
Piotr,
6 lat temu
Silnik 320d 163KM 120kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
261 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ogólnie to trudno sie do czegokolwiek przyczepić, auto jeździ, spełnia oczekiwania, do tej pory nie zawiodło mnie na drodze. Czuć że jest to marka premium, auto świetnie wykonane. mam auto w oryginalnym M pakiecie i najbogatszym wyposażeniem które mimo upływu lat jest często lepsze niż w nowych autach tego segmentu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, oszczędny radzi sobie podczas ruszania z świateł.
5,0
Skrzynia biegów
Krótka dźwignia m pakietu pracuje ciężko ale bardzo precyzyjnie i chyba tego należy się spodziewać po tej wersji wyposażenia.
5,0
Układ jezdny
Kierownica pracuje ciężko ale układ bardzo dokładnie reaguje na polecenia kierowcy i pozwala pewnie pokonywać zakręty przy dużych prędkościach.
5,0
Karoseria
Moje e90 ma bardzo ładny lakier le mans blue który rzuca się w oczy i wciąż wygląda atrakcyjnie jak na wiek auta, Sama karoseria bez zarzutu.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam nic do zarzucenia a nawet jeśli czegoś nie widzę co zdarza się stosunkowo rzadko to wspomogą mnie czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
5,0
Ergonomia
Fotele bardzo wygodne. Zdziwiłem się, że po przesiadce z wygodnego francuskiego auta do niskiego sztywnego i sportowego nie odczuwam zmęczenia ani dyskomfortu nawet po długich trasach. Co do rozmieszczenia przycisków to wszystko jest na swoim miejscu i łatwo się w tym odnaleźć. Wsiada się bardzo nisko ale nie traktuję tego jako wadę bo w końcu jest to wpisane w kupno bmw z m pakietem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mogłaby zacząć chłodzić trochę szybciej, za to ogrzewanie działa bardzo dobrze a fotele są ciepłe już po kilkudziesięciu sekundach. Niestety nie obyło się bez drobnych usterek klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autem mogą komfortowo podróżować 4 osoby o wzroście do 180cm. Nie brakuje miejsca zarówno na nogi jak i nad głową. W przypadku osób wyższych można już poczuć że jest to BMW serii 3 bo przy odpowiednim ustawieniu przednich foteli pasażerowie z tyłu mogą mieć już problemy z wygodną pozycją.
4,0
Wyciszenie
Na dobrej drodze gdzie auto jest przyklejone do drogi jest zadowalająco. Gorzej na nierównościach na których twarde zawieszenie m pakietu daje znać o każdej nierówności.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety ale jak to w przypadku marki premium części nawet te z pozoru najprostsze są drogie, nie mówiąc już o kosztach autoryzowanego serwisu który jest czasem nawet 2-3 krotnie wyższy niż w przypadku innych marek. Na szczęście auto nie jest jakoś specjalnie awaryjne więc nie trzeba tych kosztów ponosić często.
Jeśli jednak serwisu dokonujemy poza autoryzowaną siecią to nie różni się jakoś specjalnie od innych marek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto mimo wieku do najtańszych nie należy ale oferuje wiele a na dodatek dobrze trzyma swoją wartość. Czuć że jest to marka premium.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 2 lata:
-wymiana zamka od strony kierowcy
-naprawa nieszczelności przewodu płynu do spryskiwaczy
-uszczelnienie klimatyzacji z której uciekał czynnik chłodzący
- wymiana termostatów
- problem z zaworem przelewowym zbiornika paliwa , auto zostawia plamę paliwa gdy zalewa się go pod korek. Póki co się za to nie zabrałem i po prostu wlewam ok 2 litrów mniej.
Generalnie nic specjalnego i jeśli wymian dokonuje się poza autoryzowanym serwisem to nie są to wielkie koszta
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
obyło się bez nich
On
- zużycie paliwa dla silnika 320d 163KM 120kW
[l/100km]