Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
Wierzbin,
12 lat temu
Silnik 320d 163KM 120kW
Rok produkcji 2006
Przebieg:
85 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia automatyczna jest rewelacyjna. Kiedyś nie wyobrażałem sobie jazdy na automacie, a po przesiadce do BMW zmieniam zdanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Trzeszczące uszczelki drzwi. Usterka łatwa do usunięcia
Inne
: Nieszczelności na spryskiwaczach reflektorów.
5,0
Całokształt
Jeśli ma ktoś wątpliwości przed kupnem E90, to bardzo polecam ten model. Auto wygodne i relatywnie oszczędne w jeździe. Z używanymi samochodami jednak trzeba być bardzo, bardzo ostrożnym, bo można kupić zajechaną zlepę, która będzie się psuła cały czas.
Prawda jest taka, że największą wadą BMW jest jego poprzedni właściciel. To samo dotyczy E90.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu dużo mówić, silnik to atut każdego BMW. Jednostka 2 litrowa bardzo żwawo rozpędza samochód nawet z niskich obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Steptronic sprawdza się wyjątkowo dobrze, znacznie lepiej od automatów MB. Łatwo ją wyczuć jeśli kierowca chce, by automat zmienił bieg na wyższy. Redukcja jest na wybieraku, a nie na przycisk. Jest to znacznie wygodniejsze. Do tego sekwencyjna zmiana. Kulturę pracy skrzyni oceniam na 5.
5,0
Układ jezdny
Fabrycznie dość twardy, ale można się do niego przyzwyczaić. Dobrze wybiera nierówności i świetnie trzyma w zakrętach. Nic dodać, nic ująć.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, choć słupki boczne mogłyby być ciut węższe. Widoczność do tyłu przyzwoita. Nie jest źle, choć szału nie ma.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Dźwignie pracują bardzo precyzyjnie i miękko. Fotel bardzo dobrze wyprofilowany w odcinku kręgosłupa lędźwiowego. W dłuższych trasach (9h jazdy) nie czuć szczególnego zmęczenia.
Wsiadanie nie należy do najwygodniejszych - auto jest dość niskie i siedzenie też jest nisko. Ale cóż, w końcu to klasa średnia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonała. Nie ma się do czego przyczepić. Kondensacja na szybach to rzadkość nawet bez włączonej klimatyzacji. Przy temperaturach zewnętrznych poniżej 20C nie ma potrzeby włączenia klimatyzatora, a wentylator nie hałasuje.
Mimo, że to diesel, kabina nagrzewa się relatywnie bardzo szybko. Przy 0C ciepłe powietrze czuć po kilku minutach normalnej jazdy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobry z plusem.
Mam 186cm wzrostu i miejsca mam pod dostatkiem. Z tyłu też jest zupełnie przyzwoicie.
5,0
Wyciszenie
Nie ma się do czego przyczepić. Wyciszenie na bardzo wysokim poziomie porównując inne samochody segmentu D.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa to średnio ok 6,5 - 7l ON/100km przy jeździe głównie w mieście (70%/30%).
W trasie pali poniżej 5,5l/100. Przy emeryckiej jeździe można zejść nawet do 5l/100km.
Także jeśli chodzi o pracę silnika i zużycie paliwa, to absolutna szpica.
Gorzej z cenami przeglądów, bo BMW bardzo się ceni za usługi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie, kosztowny w serwisie. Jednak komfort jazdy rekompensuje ewentualne koszty. Dość łatwy w odsprzedaży i nie traci tak bardzo na wartości. Bardzo polecam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To 6 letnie auto i jak na radzie nie mam większych zastrzeżeń.
Na minus, to skrzypiące plastiki pod środkową konsolą (które łatwo usunąć) i trzeszczące uszczelki drzwi, usunąć trzeszczenia równie łatwo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie bez zastrzeżeń.
On
- zużycie paliwa dla silnika 320d 163KM 120kW
[l/100km]