Silnik
: 150km ma już zadowalającą dynamikę, ale wszedł chip na 195km/420nm. Zmiana na duży + z zachowaniem spalania.
Na trasie poniżej 100 można utrzymać koło 5l, przy 120-130 około 6l. Miasto 8litrów przy normalnej jeździe. Przy dynamicznej koło 10 (przyspieszanie z pełnym gazem gdzie się da).
+:
-rewelacyjne zawieszenie - dość twarde więc dla mnie to duży +
-cały układ przeniesienia napędu
-dynamika
-spalanie !
- :
-tyle kanapa nie grzeszy ilością miejsca
-trochę zbyt wysoka pozycja za kierownicą
-uszczelki potrafią trochę piszczeć po obfitym deszczu
-powyżej 120km/h hałas rośnie, troszkę za bardzo słychać wiatr
Napęd na obie osie xDrive - jak kto woli. Trakcja jest lepsza ale kosztem przyspieszenia, spalania oraz masy auta. Fakt z napędem na tył przy mocey prawie 200km i ponad 400nm na mokrej nawet na 3 potrafi się załączyć kontrolka od trakcji ale kwestia przyzwyczajenia i umiejętnej jazdy moim zdaniem. W zimie ja nie mam problemów, kwestia "wyczucia" napędu.
Z 2litrowych silników polecam ten co mam u siebie - M47 (wariant 150 lub 163km). Zupełnie bezawaryjna, mało paląca jednostka. N47 - 177km jest trochę nowszy i zmodyfikowany ale przez to mogą występować usterki. Ogólnie M47 jest trwalsze.
Jeśli chcesz auto do przemieszczania spokojnie można rozważyć A4 czy C klasę ale jeśli chcesz auto które daje się prowadzić, jest autem dla kierowcy z którego nawet przy 200koniach mocy można czerpać świetną przyjemność z jazdy (lubię wyjechać i po prostu pojeździć ciesząc się autem) - seria 3 jest jedynym słusznym wyborem. BMW od zawsze jest liderem w tym segmencie, niebezpodstawnie - F30 pod względem prowadzenia nie daje szans konkurencji nadal.
Jednak apetyt rośnie, więc jak ktoś ma większy budżet lepiej celować od razu w wersję 330d/i lub 335, lepiej odpuścić 325.