Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

kukuba, 7 lat temu
Silnik 318d 143KM 105kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 318d 143KM 105kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Brak większych problemów z autem, podstawowy system audio w połączeniu z nawigacją professional dający radę, dobre wyciszenie auta, b. dobre prowadzenie...
4,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę fakt, iż było to moje pierwsze auto, oceniam je jako dobre / bardzo dobre. Nie doskonałe, ale o tym napiszę w kolejnych punktach oceny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto zakupiłem z przebiegiem 105 000 km. Przez 3 lata i przejechane 65 000 km wymieniłem tylko pasek wielorowkowy z napinaczem oraz regularnie, co 15 000 km wymieniałem olej. Tyle mnie interesowało ze strony silnika!
4,0
Skrzynia biegów
Czasem występował problem wrzucenia biegu wstecznego. Wystarczyło wtedy przejechać dosłownie centymetr na pierwszym biegu, po zatrzymaniu się bieg wsteczny wchodził bez problemu. Możliwe, że problem leżał po stronie sprzęgła, jednak sytuacja występowała z częstotliwością około 1 raz na 40-50 prób wrzucenia biegu wstecznego, czyli niesamowicie rzadko.
4,0
Układ jezdny
Mając porównanie z innymi autami, głównie przednionapędowymi, auto prowadziło się bardzo dobrze. Zawieszenie nie należało do najbardziej komfortowych, jednak był to spory kompromis między komfortem a dość sportowym charakterem samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność podczas jazdy w przód oraz podczas manewrowania na parkingu- bez zastrzeżeń. Może dlatego, że nie boję się używać lusterek. Słupek A dość masywny, jednak w nowszej generacja "trójki" jest on jeszcze większy.
3,0
Ergonomia
Fotel kierowcy na dłuższą trasę jest po prostu niewygodny. Dodam, że fotele są standardowe, z materiałową tapicerką. Możliwość ustawienia kierownicy w 2 płaszczyznach w zupełności wystarczająca, doskonałe rozmieszczenie przełączników i pokręteł zarówno na kierownicy jak i całym "kokpicie" auta. To im się udało. Natomiast za niewygodne fotele duży minus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przez 3 lata jazda bez przerwy z włączoną klimatyzacją oraz w trybie "Auto". Z perspektywy jednej osoby podróżującej w aucie (kierowca) byłaby ocena doskonała, jednak mały minus za niedoskonałe działanie dwóch stref klimatyzacji. Przykład. Kierowca: 19 stopni C; pasażer 25 stopni C; środkowe pokrętło przy nawiewach w centralnym położeniu (pośrednie między czerwonym a niebieskim), efekt: niemalże identyczna temperatura powietrza z nawiewów, praktycznie brak różnicy w temperaturze odczuwalnej przez kierowcę i pasażera, nawet po zamianie miejsc.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naciągana ocena dobra. O niewygodnych fotelach pisałem przy ergonomii. Dodatkowo, przy ustawieniu fotela kierowcy na wzrost ok 190 cm, brak miejsca na nogi dla dorosłej osoby z tyłu. Dodatkowo, auto powinno być sprzedawane jako 4 osobowe, gdyż jak już te 5 osób się tam zmieści, to podróż dłuższa niż godzina to męczarnia. Jednak ocena dobra, ze względu na segment samochodu.
4,0
Wyciszenie
Jak na swoją klasę, cenę oraz biorąc pod uwagę silnik diesla pod maską, wyciszenie uważam za przyzwoite, również przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Totalnie pozytywne zaskoczenie. Jednakże, ocena doskonała wynika głównie z braku usterek czy konieczności większych serwisów podczas mojego użytkowania auta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę cenę w salonie- zakup nowego auta jest średnio opłacalny. Zbyt małe wyposażenie w standardzie. Jednak zakup na rynku wtórnym za mniej niż połowę wartości początkowej jest bardzo opłacalny i tu stosunek jakość/cena jest na dobrym poziomie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna wymiana paska wielorowkowego z tłumikiem drgań, która to była wymianą profilaktyczną. Przed końcem użytkowania auta pojawiał się komunikat z informacją o zapchanym filtrze cząstek stałych. Wystarczało wjechać na trasę i problem z głowy. Nie miało to wpływu na osiągi czy spalanie samochodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 318d 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 318d 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90