Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
bruno,
7 lat temu
Silnik 320i 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg:
147 tys. km
Okres użytkowania:
5 lat
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: bardzo niskie spalanie, na trasie podmiejskiej, przy szybkości 80-90 km/h ok. 6l/100km; autostrada 7,5 l/100km przy szybkości ok. 135 km/h
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wymiana amortyzatorów przednich
5,0
Całokształt
Jeden z lepszych samochodów jakim jeździłem. Kupiłem go jako 5 letni z obawą, czy nie wydrenuje mi kieszeni. wiadomo samochód po przejściach, o których nikt nie chce mówić. przez 5 lat przejechałem niewiele, bo ok 65 tys. km. Samochód sprawował się bez zarzutu. Bardzo wygodny z przodu, z tylu dość miejsca dla 2 osób. Bagażnik duży choć z uwagi na głębokość trochę nieustawny. Brak koła zapasowego (brak miejsca), ale na szczęście nie miałem z tego tytułu żadnych zdarzeń. Duży plus za silnik. Moc przy tej masie wystarczająca i nawet z pełnym obciążeniem, dało się przyspieszać, choć trzeba go trochę wkręcić na obroty. przy przeciętnej eksploatacji, mając na uwadze masę i komfort jazdy zużycie przeciętne w jeździe mieszanej nie przekroczy 8,5l/100km.
Zdecydowanie polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Biorąc pod uwagę masę pojazdu, 150KM nie jest rewelacją, ale dość dobrze sobie radzi, bez nadmiernego apetytu na paliwo, czym mnie pozytywnie zaskoczył.
nie hałasuje nadmiernie nawet przy szybkościach ok. 160 km/h
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze pracuje, ale czasami trudno wchodzi 1 bieg - podobno częsta przypadłość tego modelu.
5,0
Układ jezdny
Klasyczny, tylny napęd daje duży komfort podróżowania. Dzięki kontroli trakcji, nawet warunki zimowe nie były problemem.
Komfort
5,0
Widoczność
Jedynie widoczność do tyłu trochę ograniczona z uwagi na wysoki koniec bagażnika, ale dzięki lusterkom i czujnikom cofania "zero" problemów.
5,0
Ergonomia
Bez problemowa obsługa - bardzo dobrze poukładane wszystko na tablicy i kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa radzi sobie w każdych warunkach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze wyprofilowane siedzenia tak z przodu jak i z tyłu. Trzecia osoba z tyłu ma tradycyjny problem z kanałem, ale poza tym dość miejsca na nogi i głowę.
5,0
Wyciszenie
Silnik na wet na wysokich obrotach nie jest zbyt głośny. Reszta zależy od opon. Jazda z szybkością do 140 km/h nie jest uciążliwa. powyżej 150 km/h trzeba pogłośnić radio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na samochód klasy średniej, o dużym komforcie jazdy - niewielkie. Przeciętne spalanie przy przewadze jazdy miejskiej ok. 8,6l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z perspektywy tych 5 lat użytkowania bardzo dobra.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wymaganymi wymianami oleju i filtrów w serwisie BMW (ok. 850 PLN na 20 tys. km), wymiana świec też w serwisie (na 50 tys. km) za ok 500 PLN i pióra wycieraczek za ok. 150 PLN oraz wymiana klocków ok. 250 PLN w zaprzyjaźnionym warsztacie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
niestety wynikłą konieczność wymiany amortyzatorów z przodu - 1600 PLN w zaprzyjaźnionym warsztacie,
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 320i 150KM 110kW
[l/100km]