Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
mario,
9 lat temu
Silnik 318i 129KM 95kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
81 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Auto świetnie się prowadzi, a wymiana zużywających się elementów jest tania.
4,0
Całokształt
Z powodu stosunkowo starej konstrukcji silnika auto nie było strasznie drogie w zakupie. Konsekwencje, to niska moc, wysokie zużycie paliwa, ale z drugiej strony bezawaryjność. Świetne prowadzenie i miły tylny napęd.
Wrażenia
3,0
Silnik
Trochę brakuje mu mocy, trzeba go kręcić do 4-5 tys. obrotów żeby go poczuć, a to skutkuje wysokim zużyciem paliwa.
3,0
Skrzynia biegów
Wsteczny tuż przy jedynce jest dziwnym rozwiązaniem. Czasami zdarza mi się pomylić. Na dodatek czasem, sporadycznie występuje kłopot z wrzuceniem wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Tu nie ma się czego czepić. Prowadzi się idealnie. Naprawa stuków, które się pojawiły po kilku latach użytkowania kosztowała grosze.
Komfort
5,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Tu ocenę należy podzielić. Wszelkie przełączniki, przyciski, obsługa radia, nawigacji rozwiązana jest doskonale. Z kolei iDrive to porażka. Mimo aktualizacji oprogramowania jest wysoce nielogiczny. Dlaczego speed limit umieszczono w ustawieniach nawigacji? A wybranie numeru telefonu skutecznie zniechęca do rozmów podczas jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze szybko nagrzewa się nawet podczas silnych mrozów (zdecydowana przewaga nad dieslem). Klimatyzacja wydajna. Nie potrafię jedynie ustawić, aby przy opuszczonej blendzie nie dmuchała na głowę. Trochę mi to przeszkadza przy długiej jeździe.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery osoby mieszczą się dość swobodnie. Pięć - tylko na krótkich dystansach. Przy tych wymiarach auta mogłoby być lepiej.
4,0
Wyciszenie
Nadzwyczaj cicho w środku pomimo ciekawego brzmienia seryjnego wydechu, sugerującego większy silnik. Myślałem, że tylko mi przeszkadza delikatne skrzypienie z okolic uszczelek szyb, ale doczytałem, że wielu użytkowników to ma i jest to traktowane jako wada modelu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu znowu dwie części oceny. Naprawy i serwisowanie auta prawie nic nie kosztują. Problemem jest zużycie paliwa, rzadko spadające poniżej 9l/100km. Stosunkowo często trzeba wymieniać tylne okładziny hamulcowe, co wynika ze sposobu działania ESP, ale wydatek rzędu 500 zł co 30 tys. km nie rujnuje kieszeni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Absolutnie doskonałe auto w tej kategorii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamek jednych drzwi, napinacz łańcucha rozrządu i silentbloki zawieszania. Nic więcej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tydzień po upływie gwarancji uszkodzeniu uległo wspomaganie kierownicy. Brak zamienników - koszt 15 tys. zł. Na szczęście BMW wyłożyło 90% kosztów w ramach gestu dobrej woli.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 318i 129KM 95kW
[l/100km]