Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92
SebasiekUK,
11 lat temu
Silnik 330d 231KM 170kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
120 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: MUZYKA DLA USZU, SZALEŃSTWO DLA ZMYSŁÓW, RADOŚĆ DLA OCZU a z ust niezchodzący uśmiech !!
5,0
Całokształt
Fantastyczne auto dla ludzi którzy kochają jazdę i bawią się nią. Marzyła mi się wersja 335D ale znajomy z serwisu BMW stanowczo odradził mi to z powodu zastosowania tam dwóch turbin które nie zawsze są bezawaryjne :(
Auto przeznaczone dla ludzi nieposiadających dzieci lub mających (jak w moim przypadku) drugie normalne auto na przejażdżki i wycieczki. Idealne auto !!
Wrażenia
5,0
Silnik
Serce tego auta jest dokładnie tam gdzie powinno być. A po kilku jazdach nim serce kierowcy zgra się w ten sam rytm co rytmiczny gulgot 3 litrowego diesla BMW.
Przez kilka pierwszych tygodni jeździłem z uchylonymi szybami żeby słyszeć delikatne mruczenie wydobywające się spod maski - muzyka dla uszu. miałem wcześniej Audi 2.0 TDI i 2.7TDI ale tam silnik nie pracował tylko stukał jak kosiarka do trawy.
W każdym zakresie obrotów wystarczająca ilość mocy a spalanie śmieszne (jak na te osiągi). Poprzedni właściciel wyłączył ogranicznik prędkości i przy okazji wypadu na wakacje EUROTRIP :) na niemieckich autostradach doszedłem do 274km/h przy pełnym obciążeniu (dane z navi bo licznik TYLKO do 260 :).
POLECAM POLECAM POLECAM
5,0
Skrzynia biegów
Jest to mój kolejny automat ale zdecydowanie najlepiej pracujący. Zmienia biegi prawie nieodczuwalnie i gdyby nie obrotomierz kierowca nie wiedziałby że właśnie został zmieniony bieg.
Przy przełączeniu na sport pięknie ciagnie do wysokich obrotów aby pokazać swój LWI pazur.
Mam manetki do zmiany biegów przy kierownicy ale po kilku tygodniach zabawy raczej ich nie używam chyba że do redukcji biegów przy okazji zabawy.
5,0
Układ jezdny
Autko prowadzi się jak po torach. Trzeba jednak pamiętać że jest to napęd na tył i przy ostrych zakrętach i zabawie potrafi zaskoczyć jeśli powyłącza się wszystkie systemy (czasem niepozytywnie - kilka bączków i niechcianych driftów mam za sobą) ale jeśli nie dotykasz wyłącznika DTC I DSC to nie masz się co bać o drogę. Układ jezdny jest genialny a posiadam wersję "cywilną" więc w usportowionych musi być jeszcze lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
jadąc tym autem z reguły interesuje cię co jest przed tobą aby po chwili mieć to już za sobą.
Dlatego jeśli nie spoglądasz za siebie jest OK. Gorzej jeśli musisz rozejrzeć się dookoła albo cofnąć w nocy w ciemną ciasną przestrzeń. Nie wspomnę że mam wszystkie szyby (poza przednią) przyciemnione do 50% przepuszczalności więc jest to dodatkowy minus ale za to jak to wygląda ..... mmm
3,0
Ergonomia
Jak na COUPE jest OK. Ale każdy kto nie jest zbyt elastyczny powinien wybrać inne auto. Wsiadanie do niego jest średnio wygodne jak i wysiadanie. O wciskaniu się do tyłu (tak WCISKANIU bo w żaden sposób nie można nazwać tego wsiadaniem) nawet nie wspomnę. Byłem na tylnim siedzeniu jeden raz i więcej nie chcę tego wyczynu powtarzać.
Za kierownicą masz dużo miejsca i czujesz się wygodnie i komfortowo. Dostęp do wiekszości włączników, przełączników itp dość dobra choć wymaga to wszystko przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Błyskawiczne ogrzewanie, schładzanie wnętrza jak i szyb. Osuszanie i odzyskiwanie widoczności w tym aucie jest szybsze niż w jakimkolwiek podobnym tej klasy (radzę używać klimatyzacji). Po kilku chwilach w mroźne dni w środku jest ciepło, miło i sympatycznie. Nawiewy rozmieszczone logicznie i praktycznie. Podgrzewane siedzenia przy skórzanych obiciach - obowiązkowe.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu fantastycznie. Tylne siedzisko omijajcie z daleka !!
Jak już się wciśniesz z tyłu może i nie jest źle ale samo wejście psuję ochotę na kontynuowanie jazdy.
3,0
Wyciszenie
Do około 200km/h jest cicho. Powyżej zaczyna się robić szumnie :) Silnik na szczęście słychać w takim zakresie jak kierowca by chciał ... Mruczenie silnika przyprawia o gęsią skórkę.
Jedyne denerwujące co można zauważyć to delikatne szumienie przy łączeniach okien i uszczelek - przy wiekszej prędkości.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę 231 koników i 3 litrowy silnik spalanie średnie w granicach 9 litrów przy dość dynamicznej jeździe uważam za genialny wynik.
Do pracy mam kilka km i często wracam w nocy więc czesto przekraczam 200km/h dlatego spalanie nie należy do najniższych w moim przypadku. Poza tym jeśli mam obok chętnego do przetesowania przyspieszenia, prędkości itp z reguły korzystam - szybkie starty, duże prędkości to dość częste u mnie. Dlatego uważam że auto jest oszczędne i dość tanie w ekspoatacji.
Wszelkie konieczne wymiany robię w autoryzowanym serwisie a ceny są bardzo przystępne jak na tej klasy auto.
Zdecydowanie najwyższym dodatkowym kosztem są opony typu RUN FLAT. Auto mam 2 lata i właśnie kończą mi się drugie (nowe-letnie) opony. Komplet około 4000zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Troszkę za dużo jak ale tu płacimy za klasę, prestiż i radość z jazdy. A ta jest bezcenna.
Kupiłem 4 letnie auto a w tej cenie mógłbym kupić nowe lepiej wyposażone ale bez tego czegoś za co kochają je fani BMW.
Miałem już kilka aut z wyższej półki (dla mnie wyższa) AUDI, BMW, MERCEDES, ale ten model uważam za jeden z najciekawszych.
POLECAM GORĄCO !!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BMW mam od 14 miesięcy i poza normalnymi rzeczami (wymiana tarcz i klocków, filtry, oleje) nie miałem żadnych najmniejszych kłopotów z autem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BMW mam od 14 miesięcy i poza normalnymi rzeczami (wymiana tarcz i klocków, filtry, oleje) nie miałem żadnych najmniejszych kłopotów z autem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 330d 231KM 170kW
[l/100km]