Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92
Bogdan,
11 lat temu
Silnik 320d 177KM 130kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
19 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,23
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Zawieszenie układ kierowniczy hamulce to najwyższa światowa półka poza tym BMW 3 coupe to naprawdę ładny samochód ( dla mnie zresztą to jedyny model BMW który mi się podoba )
3,0
Całokształt
Zacznę od tego że dla mnie marka BMW przestała istnieć. Kupiłem BMW 2.0d 184 KM E92 xDrive rok 2011, w ramach BMW Premium Selection w Bawaria Motors. Od początku problemy z hałasem i wibracjami silnika, wymiana rozrządu, słabe osiągi.Czytam te bardzo pozytywne oceny innych użytkowników BMW i nie wierzę.Mamy aktualnie Mazdę 6 MPS, Subaru Outback 2.0d, sporadycznie używam Mercedesa C320D 4matic no i BMW, stwierdzam że BMW to zupełnie przeciętne auto za duże pieniądze z fatalnym serwisem. Fanom BMW proponuję aby spróbowali jednak innych marek chociażby Subaru, albo np. Infiniti G37xS, zobaczycie jak auta 4x4 mogą jeździć. Polecam komentarz szczegółowy może ktoś się nie nadzieje na BMW. Pozdrawiam.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik N47 - 184 KM, bardzo niska kultura pracy, bardzo głośny ( przy zimnym hałas od zaworów) ale główny problem to wibracje samochodu w zakresie 1800-2500 obr ( czyli w zakresie najczęściej używanym ) przy przyśpieszaniu - ASO twierdzi że BMW tak ma. Porównanie z Subaru 2.0d (mój samochód służbowy ) wypada dla BMW tragicznie. Elastyczność przeciętna. BMW podaje że samochód ma przyśpieszyć do 100 km w 7,9 - rzeczywisty to 9,5s.
3,0
Skrzynia biegów
Steptronic 6 biegów, w trybie D za szybko zmienia biegi na wyższe, w DS próbuje udawać rajdówkę, a w trybie manual bardzo wolno zmienia biegi. Jeżeli chcesz np. zmienić z 4 na 5 przy 3800 obrotów to musisz pociągnąć łopatkę już przy 3500. Mam porównanie z Mercedesa C320d 4matic V6, też tak wolno. W trybie kick down ( gaz do dechy ) trzeba czekać z 0.5 sekundy żeby coś zaczęło się dziać
4,0
Układ jezdny
M-pakiet, ogumienie mieszane 225/40R18 255/35R18,
Mam porównanie z Mercem C320 4x4 AMG, Mazda 6 MPS4x4, Subaru Impreza WRX4x4. Zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce bez zarzutu, BMW należy do absolutnej czołówki.Napęd 4x4 xDrive BMW nie jest najlepszy. Czuć jak napęd jest dołączany i rozdzielany. O ile spokojna jazda na wprost jest OK to na przykład silne dohamowanie przed zakrętem a potem gaz to jest katastrofa - auto wciąga w zakręt, zmienia swoją charakterystykę jeżeli ktoś jeździł Subaru albo Audi to będzie wiedział o czym mówię.
Komfort
4,0
Widoczność
No cóż coupe do tyłu trochę słabo, ale i tak bez większych uwag.
5,0
Ergonomia
Naprawdę dobrze. Jedyny mankament to zmiana biegów łopatkami w zakrętach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Normalna, jak w u innych.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Coupe - ma swoje cechy
2,0
Wyciszenie
Głośny silnik, wibracje, dudniący wydech - w ogóle diesel BMW to kiepski wybór ( próbowałem różnych 2.0d 184, 2.5 214, 3.0 d - przy np. mercu V6 to porażka ).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na diesla to normalnie. BMW podaje mniej ale mój samochód nie jest oszczędny.
2,0
Stosunek jakość/cena
Za tak duże pieniądze to dostajesz bardzo mało.
Jakość materiałów dobra ale u innych producentów dostajesz podobnie a nawet lepiej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na drobiazgi nie zwracam uwagi ma inne problemy - patrz niżej.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 15000 km wymiana rozrządu ( gwarancja ). Obniżone osiągi samochodu ( przyśpieszenie szybkość, maksymalna szalejąca skrzynia biegów itd. )zużycie paliwa trasa 7-8, miasto 9-10 l. Cały czas walczę z ASO Bawaria Motors w Katowicach, dla marki BMW jeżeli auto w ogóle się porusza to już jest OK.
Po tych doświadczeniach - to jest moje ostatnie BMW.
On
- zużycie paliwa dla silnika 320d 177KM 130kW
[l/100km]