Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92

KuKiKaZMaN, 5 lat temu
Silnik 335xi 306KM 225kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 335xi 306KM 225kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nie spodziewałem się, że tak niskim samochodem mogę jeździć po luźnych nawierzchniach (piasek, błoto, kamienie) i zupełnie się nie martwić o to czy dam radę przejechać, czy się zakopię. Na początku, kiedy nie byłem świadomy możliwości układu napędowego, obawiałem się że już zostanę na tej plaży, ale że było nas 4 osoby, stwierdziłem że w najgorszym razie jakoś go wypchamy. Okazało się że z kompletem pasażerów wyjechałem a kontrola trakcji mrugnęła może jeden raz :p
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Jednostka napędowa N54 ma ogromny potencjał, ale również wymaga, aby dobrze ją traktować. Wymiana oleju silnikowego maksymalnie co 8000km. Piaskowanie kanałów dolotowych i zaworów ssących - co jakieś 30-40 tysięcy km. Tankowanie tylko na dużych stacjach typu Orlen, BP czy Shell - przeważnie zawsze tankuję Pb98. Silnik musi być odpowiedni rozgrzany aby bezstresowo wcisnąć gaz w podłogę i odcinać każdy bieg po kolei, tak samo musi być odpowiednio schłodzony (ja palę papierosa a silnik zostawiam na wolnych obrotach i tak go chłodzę po agresywnej jeździe jakieś 3-5 minut)
5,0
Całokształt
Definicja radości z jazdy - genialnie się nim jeździ, miałem w życiu wiele samochodów, głównie marek premium (BMW, MB, Audi), ale póki co - tym mi się jeździ najlepiej, jedyne na co mógłbym go wymienić, to F36 435i xDrive ;) Generalnie auto bezawaryjne, jedyne do czego mógłbym się przyczepić - silnik który lubi się pocić, koszt kompletnego uszczelnienia (silnik wyciągnięty z auta) to 2600 PLN (części + robocizna).
Wrażenia
4,0
Silnik
Osiągi znakomite przy umiarkowanym apetycie na paliwo, kultura pracy bardzo dobra, dźwięk genialny - delikatnie agresywny ale też aksamitny. Gdyby nie to że silniki N54 lubią się pocić olejem - byłoby 5 gwiazdek. Koszt 2600 PLN za kompletne uszczelnienie silnika (wyciągnięty z auta) - sami oceńcie czy dużo, wg. mnie to niewiele jak na 300-konne BMW ;)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów przez większość czasu kiedy jeździłem tym autem - pracowała znakomicie - twarda i precyzyjna. Po przekroczeniu 11-lat i 166000km przebiegu - podczas jazdy bez muzyki można usłyszeć pogorszenie kultury jej pracy, może się czepiam i większość ludzi nawet nie zwróci na to uwagi ;)
5,0
Układ jezdny
O napędzie xDrive w tym modelu nie mogę napisać ani jednego złego słowa. Kilkukrotnie jeździłem po plażach (zarówno piaszczystych jak i kamienistych) i śmiałem się z ludzi w SUV'ach z przednim napędem, którzy się zakopywali a ja przejeżdżałem obok z szyderczym uśmiechem na ustach, bo wszyscy zakładali że już z tej plaży czy innego "bagnistego" terenu nie wyjadę, a tutaj myk i gotowe ;)
5,0
Karoseria
Wiadomo - o gustach się nie dyskutuje, ale według mnie - model E92 to najładniejsza odmiana serii 3 z gamy E9x. Agresywna linia nadwozia, długie bezramkowe drzwi - wygląda to naprawdę kozacko. Podsumowując - gusta są rożne - ale piękniejszej coupe z tamtych lat produkcji nie widziałem ;) P.S - te listwy nad nerkami które są montowane w pozostałych modelach przed liftingiem są naprawdę paskudne, w coupe na szczęście ich nie montowali nigdy ;)
Komfort
3,0
Widoczność
Co tu dużo pisać, lustera efektownie zaprojektowane, ale niekoniecznie dużo w nich widać. Tylna szyba pod sporym kątem. W moim przypadku szyby z tyłu są fabrycznie przyciemnione, nocą byłoby ciężko parkować - ale na szczęście posiadam parktronik który bardzo dużo ułatwia, poza tym po krótkim czasie można wyczuć ten samochód na tyle że ci bardziej odważni mogą wyłączyć parktronik ;)
4,0
Ergonomia
Samochód nie jest jakiś specjalnie duży, zwłaszcza w wersji nadwozia coupe. Generalnie jak na ten typ samochodu - miejsca jest dość sporo, przemyślane i dobrze zaprojektowane schowki w drzwiach, które można odchylać, chowane uchwyty na kubki w idealnym, nieprzeszkadzającym nawet podczas agresywnej jazdy miejscach. 4 osoby mogą podróżować w komforcie, 5 osób w tym aucie to już tłok :p
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa tak jak Bawarscy inżynierowie sobie wymyślili, nawet po 11 latach. Nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów z układem klimatyzacji czy ogrzewania. Wiadomo - silnik jest spory więc dość szybko zaczyna dmuchać ciepłym - duży atut w naszym Polskim klimacie. Klimatronik dwu-strefowy działa bez zarzutu, dodatkowo nadmuchy z tyłu (te ze środkowego tunelu) można sobie niezależnie regulować co jest genialne :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest tutaj więcej miejsca niż zakładałem, kiedy jeździłem po całej Polsce aby znaleźć swój egzemplarz E92 335xi. Dla 4 osób podróż jest komfortowa, w tyłu człowiek o wzroście 1,90m może komfortowo siedzieć i nie dotykać kolanami o fotel. W szerz też jest bardzo dobrze, jak na małe, zwinne i narwane coupe - super :) No i to odczuwalne przyciąganie do fotela przez pasy bezpieczeństwa podczas agresywnej jazdy - fajnie to działa :)
5,0
Wyciszenie
Pomimo drzwi bez ramek i dużego silnika, wygłuszenie tego modelu jest na bardzo wysokim poziomie. Naprawdę, jako audiofil (ten co kocha muzykę, nie ten z Ingolstadt), jestem zachwycony stopniem wytłumienia / wyciszenia środka. Można głośno słuchać muzyki, a na zewnątrz przedostaje się bardzo niewiele (to działa w obie strony). Przy zwyczajnej jeździe i z wyłączoną muzyką - wewnątrz ledwo słychać aksamitną pracę rzędowej szóstki ;P
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na BMW, byłem przygotowany na większe koszty niż te, które poniosłem przez ostatnie 3 lata jazdy tym autem. Paliwo - wiadomo, lubi spalić :p Utrzymywanie auta w dobrym stanie kosztuje sporo mniej niż w mojej poprzedniej Beemce (E60 540i). Zawieszenie jest dość tanie w naprawie jeśli porównam koszty do E60 540i, natomiast jeśli je porównam do grupy VAG, to faktycznie może wydawać się drogo :p
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę, nie znalazłem innego samochodu przy którym by mi się oczy tak zaświeciły jak wtedy, kiedy znalazłem swój wymarzony egzemplarz 335xi który kupiłem w Październiku 2016 i zapłaciłem za niego 54.000 PLN brutto. No i dodatkowo wysoka podatność na modyfikacje zwiększające moc ;) A4B8 przy E92 wygląda po prostu nudno i nieciekawie (najpierw oglądałem A4B8 3.0 TFSI S-line nad którym się zastanawiałem).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki typu przepalony marker H8 w światłach do jazdy dziennej - to drobnostka, podajnik pasów z którego po przekroczeniu 10-lat auta, pasy się zsuwają - śmiech, - to są w zasadzie wszystkie drobne usterki jakie mnie spotkały przez 3 lata jazdy tym samochodem. Wszystko inne - każdy element wyposażenia działa prawidłowo i bezawaryjnie nawet po 166000 km przebiegu :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem dać 5 gwiazdek, ale czuję się w obowiązku napisać o jednej z głównych bolączek silnika N54 - jednostka napędowa ma skłonności do pocenia się olejem - głownie przednia część silnika. Zasięgnąłem opinii z zagranicznych (niemieckich i amerykańskich) for internetowych, na którym inni użytkownicy N54 też przyznają że tak mają. Koszt 2600 PLN brutto jaki poniosłem aby całkowicie uszczelnić silnik (został wyciągnięty z karoserii) wg. mnie nie jest jakiś przesadnie duży. Od tamtej pory ani kropelka oleju nie ucieka z silnika. Druga sprawa - pasek serpentynowy (serpentine belt) to kolejna bolączka jednostki N54 - lubi się strzępić (koszt wymiany paska, przeglądnięcia wszystkich rolek i wymiany napinacza - 600 PLN - akceptowalny). Ostatnia już bolączka tego silnika to wtryskiwacze. Póki co wymieniłem tylko jeden (z fabrycznego Index8 na Index12) i jest cacy - koszt 1500 PLN za sztukę + nie ma możliwości regeneracji tych wtryskiwaczy - szukałem nawet w Niemczech oraz USA.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 335xi 306KM 225kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92