Silnik
: Nie chce się wierzyć, że jest to jednostka wysokoprężna...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: tuleje wachacza przedniego
5,0
Całokształt
Warto zainwestwać w dobrą wersję tj. 3l diesel, sportowe fotele, xenon, navi, parctronic itd są to zabawki dające dużą radość w codziennej eksploatacji. "Golas" po prostu szybciej się nudzi. Myślę, że należy rozglądać się również za wersją z końca roku 2001 lub młodszą (po lifcie), która pozbawiona jest kilku chorób wieku dzięcięcego...
Wrażenia
5,0
Silnik
Wielokrotnie nagradzany silnik faktycznie jest doskonały. Rasowy dźwięk i fenomenalny moment obrotowy katapultują kierowcę z każdej prędkości.
5,0
Skrzynia biegów
Automat jest stworzony do tego auta, niezauważalnie zmienia przełożenia, jest inteligentny - zawsze wie kiedy i jaki bieg zapiąć. Ma opinie niskoawaryjnego.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny precyzyjny, jednak dość twarde zawieszenie i szerokie opony nie sprawdzają się podczas szybkiej jazdy po złych nawierzchniach. Do 140 km/h auto jest pod pełną kontrolą, poźniej jazda staje się męcząca. Bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego z jednej strony daje dużo frajdy zaś z drugiej bywa uciążliwe na dłuższych trasach. Na polskich drogach lepiej sprawdzają się takie rozwiązania jak w Focucie czy Passacie. Oczywiście równa droga czy autostrada = 100% satysfakcji.
Komfort
4,0
Widoczność
Cofanie utrudnia automatyczna regulacja lusterek po zapięciu wstecznego, widać krawężniki a przestrzeń za samochodem nie do końca - zbędny gadżet. Poza tym widoczność ok.
4,0
Ergonomia
Brakuje uchwytów na kubki, reszta to rewelacja. Wzorowej jakośći materialy wykończeniowe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czas schłodzenia kabiny przy temp. zewn. 29 stopni ok 5 minut. Słaba synchronizacja pomiędzy zadaną temp. a prędkością wentylatora...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomimo, że to tylko seria 3 miejsca jest wystarczająco dużo dla 4 pasażerów. Normalny bagażnik. Fote;e składane. Bardzo duży zakres regulacji foteli sportowych.
4,0
Wyciszenie
Silnik bardzo dobrze wyciszony, szum dochodzi z opon - prawdopodobnie to ich wina.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pojemność 3.0 ma duży potencjał i zakres możliwego zużycia paliwa. Jeśli jedziemy spokojnie w trasie możliwe jest zużycie paliwa na poziomie 7.2l. Ostra jazda w trasie to 9l. Miasto 8-13.
Wszystko zależy od temperamentu kierowcy. Średnie zużycie przy normalnej jeździe - 8,5 l. Przypominam, że wartość momentu obrotowego wynosi prawie 500 NM - stosunek momentu do zużycia paliwa jest doskonały.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najwyższy poziom wykonania, dobra marka, trzyma cenę, rewelacyjne osiągi. Wersja Touring nie przywołuje złych skojarzeń dotyczących marki ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardowa wymiana tulei wachaczy przednich - koszt z wymianą 300-400 zł. Poza tym wszystko ok. Polecam firmę Myle wersja wzmocniona.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko go mam by to obiektywnie ocenić.
On
- zużycie paliwa dla silnika 330 d 184KM 135kW
[l/100km]