Kupując auto z ty silnikem warto zrobić min. jedną rzecz - pozbyć się tzw. klapek w kolektorze ssącym, zagwarantuje nam to, że nawet przy dużym przebiegu silnika pozbędziemy się głównej przyczyny poważnych awarii silników M47. Sam silnik i jego osiągi na bdb poziomie i to przy umiarkowanym apetycie na paliwo. Warto zainwestować w jakiś bdb olej silnikowy np. Milleres.
4,0
Skrzynia biegów
Dla mnie jak najbardziej ok. Posiadałem szkrzynie 5cio biegową.
5,0
Układ jezdny
Świetne prowadzenia samochodu ! Posiadałem wersję z zawieszeniem M-Technik i naprawdę była rewelacja.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest bdb... ale czujniki cofania się przydają ;)
5,0
Ergonomia
Fan BMW będzie w siódmym niebie.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu mogło być lepiej. Klimatyzacja automatyczna mało precyzyjna. Dodtkowa możliwośc regulacji "poboru powietrza" na środku deski rozdzielczej między nawiewami, komplikuje sytuację (często tam grzebałem aby dobrać właściwą temperaturę). Przy 4-5ciu osobach w aucie często parowały szyby (a filtr kabinowy zmieniałem raz w roku na tzw. węglowy).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie ok. Jeśli ktoś lubi być "obejmowny" przez wnętrze.
Jednak często spotykałem się z opinią, że jest po prostu ciasno.
4,0
Wyciszenie
Z dieselkiem pod maską Lexus to nie był, ale nażekać nie ma na co.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na bdb poziomie. Koszt części (a używałem tych z górnej półki Meyle HD, Lemforder, Bilstein, OEM) może narobić bałaganu...Przykład ? dwa przednie wahacze około 1000zł ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z otwieraniem szyby bagażnika za pomocą przycisku pod wycieraczką - uszkodzona wiązka przewodów... więcej problemów brak.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zakwalifikuje tu korozję... niestety lubi ona e46.
Przednie błotniki, tylna klapa, spody drzwi, maska w wersji z xenonem. Trzeba szybko reagować.