Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Touring

Jakub J., 12 lat temu
Silnik 320 d 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 233 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 150KM 110kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mało kto jest w stanie nas wyprzedzić. Z pod świateł odjeżdżamy pierwsi. Na zakrętach trzyma się jak przyklejony. Jest moc!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Róg w drzwiach kierowcy zaczyna delikatnie rdzewieć. Trzeba będzie coś z tym zrobić.
Zawieszenie : Wymieniałem prawy wahacz.
Inne : W ciągu roku już 2 razy wymieniałem łączniki stabilizatora.
5,0
Całokształt
Jestem posiadaczem takiego modelu od ponad roku. Samochód sprowadziłem z Niemiec. Jego teoretyczny przebieg przy zakupie wynosił 200000 km. Sam jednak nigdy w autentyczność tego przebiegu nie wierzyłem gdyż jest to kombi w którym zużyty jest tylko fotel kierowcy – co oznacza, że jeździł nim przedstawiciel handlowy - a zatem jest to przebieg nierealny. Sam dołożyłem od siebie 33 tysiące kilometrów przebiegu stąd mogę cokolwiek już o tym aucie powiedzieć. Zacznę od spalania. Często widzę na internecie opinie, że przy delikatnej jeździe można obniżyć spalanie do 5-6 litrów. Być może tak jest ale trzeba mieć na uwadze jedno. BMW nie da się jeździć delikatnie. Auto samo prowokuje do deptania gazu aż do odcięcia, gwałtownego hamowania i przyspieszania, które nie ma nic wspólnego z „eko” jazdą a także przeginania na zakrętach. W samochodzie poniżej 120 kilometrów na godzinę nie odczuwamy jeszcze prędkości i wydaje się, że jedziemy 70-80 km/h. Stąd realne spalanie u mnie plasuje się na poziomie 8 litrów. Druga sprawa to wydatki, naprawy, serwis. Zaraz po przyjeździe z Niemiec w zawieszeniu były do wymiany tylko łączniki stabilizatora. Z robocizną kosztowało to 200 złotych. Po 1 roku na polskich drogach zaczęły się jednak inne ceregiele. Znowu do wymiany były łączniki ale także prawy wahacz, tuleje, klocki i tarcze hamulcowe – razem 1500 złotych. Do tego dochodzi wymiana oleju i filtrów co 15 tysięcy (choć mówią że trzeba nawet częściej). W zależności od tego u kogo to robimy może kosztować od 400 do 500 złotych. W międzyczasie wypiął się kabelek czujnika kąta skrętu kierownicy od ESP. Elektryk za podłączenie go zgarnął 70 złotych. Padła też siatka zabezpieczająca przed przenoszeniem drgań z wydechu na karoserię – kolejne parę stówek. Separator oleju – stówka. I inne pomniejsze … Łącznie na paliwo i eksploatację wydałem około 16400 złotych. Czy było warto? Moim zdaniem tak. Nic nie daje takiej frajdy z jazdy jak BMW. Poza tym jest to samochód prestiżowy a Ci, którzy dogadują, że to fury dla dresów przeważnie nie mają żadnego samochodu i po prostu zazdroszczą. Należy jednak przy zakupie zdawać sobie sprawę, że nie jest to samochód dla każdego. Trzeba odpowiednio dużo zarabiać, żeby utrzymać taką gablotę. W moim przypadku i tak nie było dużo do naprawiania. Nie robiłem nic przy silniku, wtryskach, rozrządzie, przepływomierzu – takie naprawy potrafią kosztować tysiące. Przy minimalnej krajowej nie ma nawet co marzyć o tym, że damy radę z wydatkami i lepiej jest kupić inne auto na przykład Golfa IV albo jakąś Skodę, które są dużo tańsze w eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żadnych problemów przez ponad rok eksploatacji.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko wchodzi perfekcyjnie i krótko.
5,0
Układ jezdny
To jest BMW, z cywilnych samochodów cenowo dostępnych dla w miarę normalnego człowieka BM\'ki trzymają się drogi najlepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Żadnych problemów z widocznością. Tylna szyba osadzona blisko końca samochodu znacznie ułatwia podjeżdżanie pod przeszkodę.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki skierowane w stronę kierowcy i w jego zasięgu ręki. Fotel regulowany w 3 płaszczyznach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest bardzo skuteczna a i przy mrozach szybko się nagrzewał (na pierwszych 4 kilometrach).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O przodzie nawet nie wspominam ale z tyłu jest tyle miejsca na nogi, że nawet zawodnika sumo można wieźć. Tylko miejsce na środku z tyłu jest mało komfortowe ze względu na wysoki tunel.
5,0
Wyciszenie
W środku nic nie trzeszczy a i z zewnątrz nie dochodzą za bardzo hałasy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie czarujmy się. 2-litrowy silnik o mocy 150 koni musi spalić swoje. Tutaj nie ma co liczyć na cuda.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko zależy od szczęścia. Ja go miałem bo nie okazało się, że pół auta jest do wymiany.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi się jeszcze nie zepsuło w pełnym tego słowa znaczeniu - naprawy eksploatacyjne to co innego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mi się jeszcze nie zepsuło w pełnym tego słowa znaczeniu - naprawy eksploatacyjne to co innego.

On - zużycie paliwa dla silnika 320 d 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Touring