Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Touring

Lithuanian driver, 13 lat temu
Silnik 320 d 150KM 110kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 150KM 110kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przedewszystkim wygodne i charakterystycznie ergonomiczne wnetrze. Po drugie - dynamika jazdy samochodem typu kombi. Po trzecie - zaciekawienie marka, chciaz zapalonym fanem BMW nigdy nie bede.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : W jakis nieprawdopodobny sposob zaciela sie instalacja elektryczna silnika i spalil mi sie komputer.
Zawieszenie : Poprzedni wlasciciel musial niezle \"pojezdzic\" - przednie zawiszenie bylo w 50% do wymiany.
Inne : Zaciecie sie kolumny kierownicy.
5,0
Całokształt
Kazdy samochod ma mase swoich plusow i minusow i czlowiek kupuje ten czy inny opierajac sie na wlasne preferencje i zapotrzebowania. Chociaz czasami kupno odpowiedniego modelu jest sprawa chaotyczna. W moim wypadku tak wlasnie i bylo - przegladane okazy byly z pulki aut sportowych i japonskich producentow coupe (Toyota Celica, Mitsu Eclipse i td.). Zakup dieslowego touringa od BMW byl calkowicie przypadkowym, jednak mnie nie zawiodl. Ogolnie rzecz biorac, produkt bawarskiej firmy calkowicie mnie zadowala - dobre osiagi, wygodne i poreczne wnetrze, jak tez i nadwozie wersji kombi, do ktorego szybko dalo sie przywyczaic. Samoch ma tez swoje wady - ciut za twarde i niskie zawieszenie (jak na samochod do codziennej dosc napietej eksploatacji), wyzsze ponad norme przecietnej spalanie i czasami \"niewygodne\" i powazne usterki. Ale wszystko to idzie w niepamiec po przejechaniu kilku kilometrow. Nastepny samochodem z cala pewnoscia bedzie BMW, tylko w innym modelu - jesli jako zaminnik, to BMW X3, jesli jako drugie auto, to BMW Z4. Z cala pewnoscia polecilbym ten samochod wszystkim, ktorzy chca czterech kolek nie tylko do uzytkowania, ale i do pozytywnych odczuc w czasie jazdy. I maja cierpliwosc, by czasami wybaczyc jedne lub drugie \"wybryki\".
Wrażenia
5,0
Silnik
Dwulitrowy, 150-konny silnik jest chyba jedna z najlepszych opcji napedu do tego modelu. Szczegolnie jesli sie chce miec wiecej mocy i faktycznie wieksza oszczednosc w porownaniu z jednostka benzynowa o takich osiagach. Nie maly zakres mocy i duza elastycznosc daja poczucie pewnosci przy wyprzedzaniu i radosc z jazdy. Ktora nie zatmiewa nawet stosunkowo, jak na diesel, wysokie spalanie na krotkich przejazdach jak i cena remontu systemu \"common rail\". Charakterystyczny gang silnika utozsamia marke. Turbina dziala poprawnie i tylko w nizszych zakresach obrotowych chcialoby sie miec wiecej \"pary\".
4,0
Skrzynia biegów
Moj samochod zostal zaopatrzony w automatyczna skrzynie biegow i zarazem jest to pierwszy wlasny \"automat\" w mojej karierze kierowcy. Chociaz panuje opinia, ze prawdziwe BMW\'u ma byc tylko z \"manualem\", automatyczna skrzynia jest dorym kompromisem wygody, mobilnosci kierowcy i zuzycia paliwa. Skrzynia BMW dziala poprawnie i dosc elastycznie - biegi wchodza prawie niezauwazalnie, dokladnie wtedy, kiedy trzeba (zaleznie od stylu jazdy). Co prawda, na nizszych biegach jest troche powolniejsza, a jej eksploatacja wymaga uwagi i zadbania. Tip-tronik w tej wersji jest raczej zbedny - przelaczanie jest wolniejsze, nizby sie chcialo. Przy tym, samochod z \"automatem\" pali na 1-1.5 litra wiecej.
4,0
Układ jezdny
BMW jest od dawna znane ze swoich sportowych inspiracji. Zalogiem tego jest dobrze dobrane i dosc sztywne, nawet w takiej wersji, jak kombi, zawieszenie. Na prostej i kretej drodze samochod doskonale trzyma sie powierzchni, a drgan, spowodowanych nieduzymi wybojami nie czuje sie na kierownicy. Dobrze jest tez dobrany uklad kierowniczy, ktory w odroznieniu od Audi czy Mercedesa dziala dosc opornie, ale pozwala dokladniej kontrolowac samochod w czasie pokonowania wirazy. Jazda w miescie z dziurawymi drogami sprawia juz jednak klopoty - dosc niskie zawieszenie wymaga wiekszej uwagi nie tylko przy podjazdach,a zima samochod \"zawisa\" na kazdym wiekszym zbitym sniegu. Sztywne zawieszenie daje sie tez we znaki i szybciej sie rozsypuje. W swoim samochodzie mam zalozone opowny R16/205/55 i jest to jako taka kompensacja. Zima tez lepiej nie oszczedzac na dobrych \"zimowkach\" - przy swoim zawieszeniu i tylnym napedzie samochod, nawet z dodatkowym ASR jest dosc problematyczny w eksploatacji w mniej oczyszczonym terenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc z miejsca kierowcy jest nie tylko sprawa konstrukcji samochodu, ale tez i praktyki i przyzwyczajenia samego kierowcy. Poniewaz poprzednio mialem liftback\'a, przyzwyczajenie do \"opadajacej\" klapy kombi nie trwalo dlugo. Poza tym samo nadwozie jest dosc krotkie. Jak dla mnie, widocznosc z miejsca kierowcy jest doskonala w prawie kazdym kierunku, za wyjatkiem chyba tylu - zaglowki tylnych siedzen sa dosc wysokie i wymagaja przyzwyczajenia i skupienia uwagi. Duze przeszklenia wnetrza, slusznego rozmiaru lusterka wsteczne i wysoki zakres pionowego ustawienia fotelu (mam wzrost 1.68m) pozwalaja bezproblemowo orientowac sie w sytuacji na drodze. Dobrym dodatkiem jest parktornik, co prawda fabrycznie montowany tylko w tylnym zdezaku.
5,0
Ergonomia
Panuje opinia, ze kto raz mial BMW, nigdy juz nie powroci do innej marki. Powodem tego jest nie tylko dynamika jazdy czy sportowy charakter, ale tez ergonomia wnetrza. W tym samochodzie jest naprawde wysmienita - dokladnie dobrane miejsca wszystkich przelacznikow, poreczna kierownica (mam wersje z modelu M3), prosta i intuicyjna regulacja wszystkich ustawien, jak tez i doskonale wyprofilowane fotoele. Materialy wykonczenia - na najwyzszym poziomie. Moze tylko za wyjatkiem plastikowych wstawek w drzwiach i desce rozdzielczej a\'la aluminium (inne modele maja trwalsze elementy w stylu drzewa). Przyzwyczajenia wymaga chyba tylko regulacja szyb bocznych - w przedniej czesci salonu przyciski mamy tylko przy skrzyni biegow.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W tych aspektach nie jestem wybrednym kierowca, szczegolnie po przeszlym samochodzie - VW Vento pod koniec swojej eksploatacji mial tragiczny nawiew. W BMW wszystko dziala dokladnie, jak zima tak i w cieply okres. Rozgrzanie zima wnetrza trocha trwa, ale to juz chyba cecha charakterystyczna oddzielnego samochodu, jak tez i skorzanej tapicerki. Dobrym dodatkiem jest elektryczny szyberdach i ogrzewanie przednich foteli.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Juz widok zewnetrzny nadwozia BMW E46 touring mowi o tym, ze nie bedziemy mieli do czynienia z supeprzestronym wnetrzem. Z przodu wiec miejsca jest wszedzie prawie pod dostatkiem, chociaz dla ludzi o bardziej sluszniejszym wzroscie jest ciasno pod sufitem. Z tylu nawet nizsi pasazerowie maja juz mniej miejsca na nogi i lokcie. Przedzial bagazowy, w odroznieniu od innych samochodow z nadwoziem kombi jest niezbyt duzy, ale moje zapotrzebowania spelnia calkowicie.
4,0
Wyciszenie
BMW serii 3 jest samochodem sredniej klasy i jak na swoje wyposazenie i cene zakupu (ma sie rozumiec, jako nowy), jest niezle wyciszony. Jednak przy zalozeniu wiekszy, niz standartowe, kol i na ponadprzecietnych szybkosciach, staje sie dosc glosny. Slyszalny w wyzszym zakresie obrotowym gang silnika nie jest zbyt natarczywy. Waznym aspektem jest dokladnie zebrane wnetrze - w czasie jazdy nic nie skrzypi i nie zgrzyta nawet po tylu latach eksploatacji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
150-konny diesel byl , jak i kupno samochodu, wyborem przypadkowym. Co prawda sprawil dosc niemila niespodzianke - nigdy nie mialem w eksploatacji takowej jednostki i opieralem sie na opinie wlascicieli 136-konnych diesli, dla tego spalanie 9.5-10 litrow na setke w czasie krotkich przejazdow w miescie nie wchodzilo w zalozenie. Jednak po kilku miesiacach jazdy dalo sie przywyknac do spalania - lagodniejsze obchodzenie sie z pedalem aksceleratora, jazda na dluzszych trasach. Efekt - kompromis mocy i zuzycia do zniesienia. Co sie tyczy cen - detale oryginalne u nas, na Litwie, maja wysoka cene i ich kupno sprowadza sie tylko do tych elementow, ktorych montaz wymaga wyrobu nowego. Poniewaz samochod jest bardzo popularny, na rynku jest pelno czesci zamienny uzywanych (np. detale karoserii, lampy, kraty do zdezakow i td.) i ich cena jest przystepna i nizsza od detali do samochodow japonskich.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uwzgledniajac czestotliwosc remontow, ich poziom trudnosci wykonania, cene czesci zamiennych (nowych i uzywanych, ze szrotu) jak tez i cene zakupu samochodu, popierajac wszystko jakoscia materialow i wykonania i juz nie mowioc o frajdzie z jazdy, wynik jest dobry. Naprawde dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klasa samochodu, dosc trwala konstrukcja i dokladna zbiorka robia swoje. Jednak BMW, jak i kazdy inny samochod po tylu latach eksploatacji ma swoje drobne i wieksze minusy. Za 2 lata eksploatacji mialem kilka drobnych usterek: problem z elektronika oswietlenia wnetrza i podnosnikow tylnych szyb, instalacja parktroniku, wycieraczka tylna, swiece ogrzewajaca silnika. Wypadl mi tez element kratki w przednim zdezaku i rozkleil sie reflektor kierunkowskazu na blotniku.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za dwa lata ekslotacji bylo tez kilka powazniejszych usterek: wymiana przednich tarcz hamulcowych, wymiana kolumny kierownicy, wymiana i przeprogramowanie spalonego komputeru silnika, wymiana elementow przedniego zawieszenia.

On - zużycie paliwa dla silnika 320 d 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Touring