Silnik
: 2.0 i 150KM są odpowiednie do tego auta, jest moc i spalanie normalne, dobry KICKDOWN ze skrzynią automatyczną
5,0
Całokształt
Auto sprawdza się do dojazdów do pracy oraz do zapakowania całej rodziny i wypad w trasę. Po 3,5 roku mam już chrapkę na młodszą wersję - czyli E90.
Wrażenia
5,0
Silnik
150KM przy tych rozmiarach i wadze nadzwyczaj dobrze radzi sobie z tym autkiem, w automacie mam tzw. KICKDOWN jak nacisnę szybko gaz - w trasie przydaje sie lepiej niż redukcja na pół-automacie. Silnik jak zimy to glośny i niemiłosiernie klekocze, po 10 km milutko już pracuje. Typowy DIESEL
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Automatyczna jest b.elastyczna - po prostu b.plynie zmiena biegi. Przebieg 300 kkm i pracuje niezawodnie. Wystrzegać się automatów w wersjach z silnikiem 3.0 - wiele przypadków awarii.
4,0
Układ jezdny
Lubi dobre drogi - wtedy prowadzenie na 5+. Na polskich koleinach myszkuje przodem (bo tylni naped i akurat u mnie opony 225). Zawieszenie bardziej twarde niż standard - i dobrze na zakrętach się spisuje.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód i boki OK. Tył - trzeba się przyzwyczaić iż długi i na wyczucie się parkuje tyłem, lub wersje z czujnikami są dostępne. Ja potrafię parkować bez czujników :-)
5,0
Ergonomia
przecież to BMW ... Duży + za wyciszenie i spasowanie materiałów. Układ deski rozdzielczej \"nagietej\" do fotela kierowcy jest b.ergonomiczny. Dla pasażerów z tylu o wiele więcej miejsca niż np. w Audi A4 AVANT 2002 r.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK. Klimatronic choć jeszcze nie dwustrefowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miałem kupić Audi A4 AVANT 2002 r. ... i w porównaniu z tym autem mój BMW Touring jest salonką i dla kierowcy i dla pasażerów (tylnie siedzenia w szczególności)
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie wzorowe - nawet uwzględniając głośny silnik na zimno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
AUTOMAT wcale nie pali aż tak dużo więcej - czytają opinie dot spalania manuali to mi wychodzi gdzies 0,7 l więcej. W trasie 5,8 - 6,5, miasto 7,5 - 8,5, w zimie w miescie na krótkich przjezdach to i pod 10 spali.
Ceny filtrów BOSH nie odbiegają od innych marek. Nie warto jednak oszczędzać na klockach - to cięższy samochód i jak tanie klocki sie bierze - to po 20kkm trzeba ponownie wymieniać. Polecam TRW.
5,0
Stosunek jakość/cena
super komfortowe auto i trzyma klasę i niestety cene zakupu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
potrafi skrzypić przedni fotel pasażera ... oczywiście jak jedzie z nami pasażer
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak się dba o samochód to się jeździ bez poważnych usterek. Po zakupie auta były wymieniane świece żarowe - przy przebiegu ok. 190 tys. - jedna się urwała, dwóch mechaników rozłożyło ręce i chciało głowice zdejmować, z polecenia trafiłem do mechanika co roboty się nie boi i dał radę - choć za precyzyjną robotę 350 złociszy policzył.
On
- zużycie paliwa dla silnika 320 d 150KM 110kW
[l/100km]