Zawieszenie
: Prowadzenie jest zabójczo precyzyjne i przyjemne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Notorycznie zapalająca się kontrola ABS+ASC - winne czujniki ABS
Silnik
: Uszkodzone koło pasowe i zmęczone życiem poduszki silnika
Karoseria
: rezystor klimatyzacji
5,0
Całokształt
Auto daje niesamowitą przyjemność z jazdy. Lubię nim jeździć, świetnie się prowadzi, przy takich osiągach uważam, że nie wiele pali, ale jest niewdzięczne. Dbam o nie i nie żałuję na serwis i najlepsze części, ale co miesiąc jestem z czymś u mechanika. Najpierw zawieszenie, potem tłumik, oleje, filtry, potem świece i wężyki podciśnienia, w grudni koło pasowe, a teraz znów się zapaliły kontrolki informujące o błędnie działających czujnikach abs. Będziesz Miał Wydatki jak nic.
Wrażenia
4,0
Silnik
W porównaniu do innych diesli o podobnej pojemności jest dość cichy, z elastyczności nie jest za dobrze. Poniżej 2000obr/min w zasadzie nie jedzie, niechętnie wkręca się na obroty.
2,0
Skrzynia biegów
Długi skok lewarka nie każdemu musi się podobać, poza tym lewarek ma problemy z powrotem do pozycji N. Przyczyna jest błaha, ale żeby wyeliminować tą dokuczliwą przypadłość trzeba wyjąć skrzynię biegów.
5,0
Układ jezdny
Super.
Komfort
4,0
Widoczność
Przedni lewy słupek jest dość niefortunnie umiejscowiony. Poza tym bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, przełączniki działają precyzyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość szybko się nagrzewa, automatyczna klimatyzacja radzi sobie dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gdy za kierownicą zasiądzie wysoko z tyłu usiądzie co najwyżej dziecko. Spory bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
9l w mieście, 6l w trasie, nie za wiele żeby nakarmić 150KM i 330Nm. Ceny części zabójcze, korzystanie z tanich zamienników jest nieopłacalne.
Wahacze nie wytrzymują pracy na naszych wspaniałych drogach, w sumie nie można mieć do nich pretensji, ale nie można ( w oryginalnych ) wahaczach wymienić sworzni i trzeba kupić całe wahacze. Uszkodzenia koła pasowego, poduszek silnika, przekaźnika i świec żarowych, uszkodzenia łącznika elastycznego wału.
Jest to auto klasy premium i utrzymanie jego nie należy do tanich. Jeśli Cię nie stać ,żeby u mechaników regularnie zostawiać w okoliach 1000,- to omijaj to auto szerokim łukiem. Głupia wymiana 4 świec żarowych to wydatek rzędu 600,-