Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Touring

Rafał, 13 lat temu
Silnik 320 d 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 150KM 110kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kupuje ale młodszy E90 mam nadzieje że też będę z niego zadowolony.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : smarowanie prowadnic przednich szyb
5,0
Całokształt
Polecam zakup BMW E46 PO LIFCIE z diesle wersja 150 KM do bardzo delikatnej jazdy 116 KM a silnik 136 omijać szerokim łukiem - poco mieć coś co nie do końca jest dopracowane (i tak lepsze od 1,9 TDI i 2,0 TDI VW). Jeżeli chcesz coś przewozić to kombi, bagażnik sedana ma niski otwór załadunkowy i często nie ma rozkładanych siedzeń (załadunek wózka to już komplikacje - kombi wejdzie jeszcze dużo bagaży) Korozja - BRAK ( to nie E36)
Wrażenia
5,0
Silnik
duża kultura pracy nawet w porównaniu z nowymi jednostkami, trwały silnik, jeździ bez problemu nawet na gorszym paliwie. Łańcuch to jest to. Turba jak sam nie zepsujesz to się nie psuje.
4,0
Skrzynia biegów
MINUS za włącznie biegu wstecznego (to już w BMW tradycja; sama praca- synchronizacja i skok dźwigni - duży plus - innym markom daleko. Sprzęgło jest trwałe i przy prawidłowej eksploatacji wytrzyma setki tys km, co przy dieslach w dzisiejszych czasach to prawdziwa rzadkość.
5,0
Układ jezdny
Jak na tylni napęd to latem duża frajda z jazdy a zimą dobrym pomocnikiem jest kontrola trakcji. Jeżeli niema luzów na zawieszeniu, ma dobrą geometrię i opony zimowe z bieżnikiem to zimom daje sobie rade tam i gdzie przednio napędowe; a nawet lepiej. ( i bez worka piachu w bagażniku - trakcję polepsza min 1/2 baku paliwa i odp ciśnienie w oponach. Zawieszenie ładnie wybiera dziury - felgi 16\". Samochód jest wrażliwy na opony z niskim bieżnikiem na zewnętrznych krawędziach opon montowanych na tył; pływa w koleinach po deszczu. Jedynie sila wspomagania ukł. kirowniczego mogła by być większa. Hamulce - B.db 5 Ogólna ocena TO - -5
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu z Passatem, Audi, Fordem Mondeo w tej samej wersji nadwozia b. dobra i zaparkować łatwiej.
5,0
Ergonomia
Wszytko pod ręką i czytelne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z klimatronikiem, czystym filtrem i odgrzybioną instalacją - b dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy b. dobra, gdy pasażer ma powyżej 180 cm wzrostu siedzi na prawym siedzeniu z przodu z tyłu druga osoba z przodu przeszkadza nieznacznie deska na wysokości lewego kolana. Problem znika po nieznacznym opuszczeniu fotela i cofnięciu go na maxa do tyłu.
5,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę samochodu OK
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą moc i moment to B. OK - nawet przy agresywnej jeździe to b. oszczędny samochód. Oczywiście w wersji 150 D bo odmiana D-116 KM to prawdziwa porażka troszkę szybciej, większy bagaż 3 os. prędkość 130 - spalanie sporo większe od wersji 150 KM. ( 116 - samochód do spokojnej powolnej i delikatnej jazdy). W przypadku tego modelu powiedzenie BMW - będziesz miał wydatki - nie sprawdza się; eksploatacja tańsza niż A4 czy Passata B5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy aktualnych cenach samochodu na rynku szczerze polecam, BMW E46 w Dieslu (wersja 2,0 150 km lub 3,0) daje dużo radości z jazdy i nieprzysparzana problemów przy prawidłowej eksploatacji. Całość oceniam na duże 5 (b.dobry)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez ponad 2 lata i 63 tyś km, na castrolu - BRAK a samochód ma przebieg 290 tyś km. No może elektryczne szyby które do dobrego funkcjonowania potrzebują co pewien czas smarowania prowadnic.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Touring