Karoseria
: zero oznak starości pomimo 8 lat. mocne i solidne blachy, powłoka lakiernicza jak nowa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: przekręciła się panewka na wale po przejechaniu 250kkm, silnik do remontu koszt około ( 3000PLN)
Układ elektryczny
: ciagłe problemy elektroniczne
3,0
Całokształt
bardzo drogie auto w utrzymaniu. Juz w tym momencie wydałem około 15000PLN na serwisy i utrzymanie auta przy życiu, nie polecam dla osób z małym portfelem, będzie więcej stał niż jeździł o czym przekonałem sie na własnej skórze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje równo, jak na diesla nawet cicha praca silnika o ile zawieszenie silnika jest na oryginalnych poduszkach.
4,0
Skrzynia biegów
Elastyczne biegi, wchodzą przy każdej prędkości i obrotach, u mnie zaobserwowałem problemy z wrzuceniem pierszego biegu ( tylko czasami, nie wiem czym może to być spowodowane)
4,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie jednak stuki i nierówności nawierzchni nie przenoszone są na kierownicę. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, w zakrętach bardzo trudno doprowadzić do zerwania przyczepności, jednak szerokie opony powodują duże problemy z utrzymaniem kierownicy na koleinach, których na naszych drogach jest naprawdę nie mało. Promień skrętu nie duży co jest ewidentnym minusem, niestety w wersji touring bardzo często trzeba zawracać \" na 3\".
Komfort
5,0
Widoczność
W kwestii widocznośći do przodu, do tyłu jak i na boki nie mam żadnych uwag. Jedynym minusem jest brak czujników cofania, bardzo ciężko wymierzyć odległość co do 5 cm w touring cofając do słupka lub latarni.
3,0
Ergonomia
Bardzo mało miejsca na nogi z tyłu. Pasażerowie o wzroście powyżej 185cm odczuwają dyskomfort po dłużej trasie, pomimo wygodnego podłokietnika z tyłu i systemu audio oryginalnie zamontowanego z za plecami.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dodatkowy system ogrzewania zamontowany oryginalnie w aucie to bardzo dobre rozwiązanie. W aucie gorąco po kilku chwilach nawet przy mrozie - 28 co wytestowałem na podlasu w naszą piękną zimę. Jeśli chodzi o wentylację, bardzo dobre nawiewy, które w mgnieniu oka likwidują nawet największą parę z szyb, nawet bocznych.
4,0
Wyciszenie
powyżej 140 km/h poziom hałasu we wnętrzu kabiny nieznacznie rośnie, jak na auto tej klasy powinno być trochę lepiej, dla porówniania VW Passat B6, gdzie nawet pomimo 160 km/h poziom hałasu jest naprawdę minimalny i słychać tylko szum opon ewentualnie nierówności które \"wybierają\" opony
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7-9l- miasto
6-7l trasa
bardzo dobry wynik jak na 150 KM
koszty napraw oszałamiające... BĘDZIESZ MIAŁ WYDATKI.
Zwykle koszty około 3x większe niż na autach typu WV, Skoda. Auto awaryjne, nieustanne problemy z elektroniką oraz innymi ustarkami mechanicznymi
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto można kupić za naprawdę nie duże pieniadze, koszty utrzymania to już inna cena, jakość auta bardzo wysoka, karoseria pomimo 8 lat w stanie IDEALNYM, tak samo w środku jak nowe. Gdyby teraz miał na liczniku 50 kkm prawdopodobnie byłoby to w dalszym ciągu wiarygodne, zero oznak użytkowania na samochodzie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
popsuta prowadnica szyberdachu ( tapicerka) nie otwiera się. W zimę uszkodził się mechanizm tylniej szyby, trzeba było zablokować szybę, ponieważ po włączeniu przycisku cała szyba opadła :( Po umyciu auta problem z tylnią szybą, sama się otwiera aż do momentu wyschnięcia samochodu ( prawdopodobnie przetarta wiązka elektryczna). Ciągłe awarie komputera ASC, jedyna rada to wymiana na nowy. Uszkodzona mata AIR BAG w prawym fotelu pasażera. Stabe napinacze pasów, po odpięciu pasów nie wracają do pozycji wyjściowej, trzeba im pomóc.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po zakupie i przejechaniu 5 kkm uszedzona została turbosprężarka( koszt 3000PLN). Po kolejnych 10kkm do wymiany był elektrozawór sterujący pracą turbosprężarki(koszt 500 PLN), sterownik ASC/ABS( koszt 300PLN), mata AIR BAG (500PLN).
On
- zużycie paliwa dla silnika 320 d 150KM 110kW
[l/100km]