Zawieszenie
: Nie ma zakrętu i prędnokści z którą byśmy go nie pokonali.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: tyle wahacza
Przeniesienie napędu
: tuleja piasty tylnej
Inne
: maglownica
5,0
Całokształt
Ja oceniam samochód bardzo dobrze. Ten samochód nie został wykonany do tego aby przemieszczać się z punktu A do B, tylko po to aby dawać przyjemność jazdy. Miałem już kilka samochód z różnych stajni. Mogę wskazać bardziej komfortowy, ekonomiczny, pakowny, niezawodny ale ten samochód ma to coś co nie jest mierzalne. Byłem specyficznie nastawiony do BMW ze względu na złą/negatywną jego sławę. Nie chciałem być utożsamiany z karkami czy mafią. Ale ten samochód to nie tylko negatywna legenda. To prestiż który mnie aż dziwi. Samochód nie jest najnowszy a mimo to widzę i słyszę zachwyt innych. A ja czuję się jak w dobrze skrojonym garniturze. Pasuje do mnie i trochę nieprzyjemnie łechce moją próżność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik i układ jezdny to niewątpliwie główne zalety tego samochodu. Moim zdaniem jest oszczędny i elastyczny. Jeżeli chodzi i przyspieszenie to wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia. Na początku 9 s do setki robiło wrażenie z czasem spowszedniało a teraz to mogłoby się nawet przydać więcej. Ale trochę obiektywniej :) dla bezpieczeństwa w zupełności wystarczy do ścigania to diesel a zatem jak się przyciśnie to puszcza dym i wszyscy wiedzą że ciśniesz motor. Zatem się nie ścigam.
4,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowa skrzynia to bardzo dobre rozwiązanie można dobrać zarówno bieg miejski jak i sunąć na wolnych obrotach na autostradzie 130 km/h. Jeżeli chodzi o wady to mi jakoś ciężko wchodzi dwójka.
5,0
Układ jezdny
No to jest to po co się kupuje ten samochód. Zawieszenie sztywne, tylny napęd, szerokie opony. Ten samochód jest stworzony do zakrętów. Tu pojawia się cały jego kunszt. Jak wspomniałem ściganie ze świateł nie jest efektowne bo samochód dymi. Ale zapraszam na zakręty tu nie ma równych. A jak mawiał pewien wiejski kaskader \"na prostej i po trzeźwemu to każdy głupi potrafi\" :). Spróbujcie przejechać szybko zakręt.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód, boki bardzo dobrze. Z tyłu mniej, bo się nisko siedzi, ale u mnie są czujniki parkowania, które zaliczam do widoczności, zatem całość doskonale.
5,0
Ergonomia
No to jest BMW, tu nie ma pudła, wszystko przemyślane i na miejscu. Jakość materiałów bardzo dobra przyjemnie przebywać w tym samochodzie. Samochód ukierunkowany jest przez konstruktorów na sport. A zatem kilka rzeczy jest usportowionych. Np. układ kierowniczy chodzi dość ciężko w stosunku do innych samochodów, ale ma niezrównaną przewagę czujemy doskonale drogę. Mamy informację o każdym najmniejszym kamyku na który najechaliśmy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic - ja nic nie reguluję, ustawiam na auto i zapominam. Przyznam, że takich komfortowych ustawień nie udało mi się nigdy dokonać ręcznie w innych samochodach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Według producentów BMW serii 3 należy do dużych rodzinnych samochodów. No tutaj to trochę przesadzili. O ile z przodu jest wystarczająco miejsca dla każdego (ja mam 190 cm) to z tyłu nie można mówić o komforcie dorosłych osób. Ponadto pięć osób nie jest w stanie podróżować komfortowo tym samochodem. Tylna kanapa jest na brzegach podniesiona. Zatem osoby siedzące przy drzwiach siedzą krzywo. To jest bardzo męczącą na dłuższych trasach. Jeżeli chodzi i bagażnik to przy kombi nie widzę problemów z zapakowaniem się na dłuższe wakacje. Rodzina 3 osobowa.
5,0
Wyciszenie
Diesel. Ale chłopaki z BMW pokombinowali tak, że dźwięk silnika jest bardzo przyjemny dla uszu. Trochę jak benzynka, za to brawo dla konstruktorów. Samochód cichy, mnie tylko przeszkadza wiatr w relingach powyżej 120 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jazda w mieście 6,5 do 7 l. W trasie udało mi się zejść do 4,3 l. Tylko należy mierzyć przy tankowaniu bo wskaźnik oszukuje o jakiś 0,5 a nawet do litra na korzyść auta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli chodzi o zakup używanych to myślę że stosunek jest bardzo dobry. Jest bardzo dużo BMW bardzo bogato wyposażonych i jeżeli szukalibyśmy np. VW passata czy hondy accord z podobnym wyposażeniem to ceny byłyby porównywalne. No ale serwis koszmarnie drogi. Dlatego serwisowanie w ASO odpada. Trzeba znaleźć warsztat specjalizujący się w BMW wtedy jest znośnie. Tylko znaleźć ludzi znających się na BMW i kochających je jest trudno. Mi się chyba udało.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgów nie zauważyłem.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
145 000 - wymiana tyli tylnych wahacza przedniego.
155 000 - regeneracja tłoczka zacisku hamulcowego.
159 000 - wymiana łożyska piasty tylnego koła.
160 000 - regeneracja maglownicy.
Ale to da się udźwignąć.
On
- zużycie paliwa dla silnika 320 d 150KM 110kW
[l/100km]