Zawieszenie
: Radosc z jazdy... slogan reklamowy ma pelne uzasadnienie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: slaba trwalosc wahaczy przednich
Przeniesienie napędu
: dwumasowe kolo zamachowe
Układ elektryczny
: tu sie moga dziac rozne dziwne rzeczy ;)
4,0
Całokształt
Bardzo dobra jakosc wykonania i rewelacyjne prowadzenie. Uklad napedowy robi wrazenie choc zaluje ze to nie 330d. Silnik jak szwajcarski zegarek. Koszty eksploatacja w granicach przyzwoitosci.
Wrażenia
4,0
Silnik
Troche glosny i lubi zostawic czarna chmure przy silnym przyspieszaniu - (nie)stety ten model nie ma filtra czastek stalych. Denerwujaca torbodziura ale to normalne przy tak silnym doladowaniu. Poza tym prawdziwy bawarski majstersztyk :)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia niestety haczy przy zmianie biegow. Szybka zmiana przelozen jest utrudniona. Zestopniowanie idealne.
5,0
Układ jezdny
Jak to w BMW - wielowahaczwe ale niezawodne zawieszenie tylne. Sportowa geometria zawiszenia. Wywazenie 50/50%. Idealne prowadzenie. Tylny naped....cos pieknego. Fantastyczny DSC ale niestety nie mozna go wylaczyc w 100%. Chos przy dieslu moze nie jest to wada.. przeciez to nie M3.
Komfort
4,0
Widoczność
Niska pozycja fotela ale mimo to widocznosc przyzwoita.
5,0
Ergonomia
Rewelacyjne rozplanowanie przyrzadow i genialne fotele - u mnie w odmianie sportowej. Po 10h jazdy kregoslup jest w dobrej kondycji :) Doskonale wykonanie i takie same materialy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic dziala bardzo przyzwoicie - najlepiej nic nie dotykac, nic nie krecic, zawdze bedzie przyjemnie - cieplej w nogi, chlodno w glowe - tak jak powinno byc.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny dla 4 osob. Dosc miejsca na bagaz. Jak to w BMW - nie jest rewelacyjnie przestronny w swojej klasie ale po prostu dobrze skrojony, jak garnitur.
lub dres... jesli kogos to bardziej przekonuje.
3,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie wnetrza mimo slyszalnych odglosow pracy silnika. Powyzej 150 kph dosc dokuczliwe odglosy powierza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty serwisu pomijam bo sa adekwatne do marki. Niezawodnosc dosc dobra ale nie rewelacyjna - naprawy spochlaniaja sporo srodkow. Ekonomia eksploatacji bardzo dobra:
miasto 8-8,5 l
trasa srednio 100 kph - 6 l
trasa srednio 140 kph - 7-8 l
3,0
Stosunek jakość/cena
Dla modeli 3-4 letnich stosunek jakosci do ceny jest rewelacyjny. Zawsze wybiore 3 letnia trojke zamiast nowego golfa.
Dla nowych samochodow uwazam ze jest adekwatny. Przeraza tylko spadek wartosci.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprocz problemow z elektronika nic sie nie dzieje - raz przestal dzialac tempomat przy probie wlaczenia go przy 30 kph - pomogl restart silnika :)
Ciagle zbieraja sie bledy czujnika fotela pasazera w module sterujacym Airbagami co powodue swiecenie sie kontrolki poduszek.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Typowa dla tego modelu kiepska trwalosc wahaczy przednich - rozwulkanizowuje sie elastomer w ktorym umocowane sa sworznie. Pomaga tylko wymiana na zamienniki np MEYLE - utrata komfurtu minimalna. Trwalosc oryginalow max 15kkm na polskich drogach. Problemy z dwumasowym kolem zamachowym - szarpanie przy ruszaniu z miejsca - szykuje sie naprawa za 4k pln :(
On
- zużycie paliwa dla silnika 320 d 150KM 110kW
[l/100km]