Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Touring

Cezary C, 3 lata temu
Silnik 318 d 115KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 308 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
BMW Seria 3 E46 Touring 318 d 115KM 85kW 2003-2006 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Mała moc, a tylny napęd i tak daje frajdę z jazdy i z tym silnikiem jazda tym autem to czysta przyjemność.
Silnik : 2 litry pojemności a oszczędniejszy niż nie jedno 1.6d w hatchbacku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza, rdza i jeszcze raz rdza. Przednie błotniki trzeba uważnie sprawdzać. U mnie zaczęły rdzewieć od środka.
5,0
Całokształt
Jestem 2 właścicielem w kraju i 3 ogólnie. Użytkuję autko już 4 rok i jedynie raz mnie zawiodło, ale to z mojej winy bo miałem stary akumulator, który odmówił pracy. Miałem okazję jeździć autami o podobnych gabarytach typu honda civic z 2007 lub seat ibiza z 2010 w kombi i musze stwierdzić, że moje bmw jest wygodniejsze i mniej części wymieniałem niż właściciele ww. samochodów. Jest to kombi/touring więc miejsca na bagaże jest całkiem sporo, chociaż przez tylny napęd i ustawienie głośników w bagażniku, to trochę mniejsza ibiza jest bardziej pakowna, ale nigdy nie miałem problemu by czegoś nie móc przewieść. Zależnie od stylu jazdy spalanie oscyluje między 5L a 7.5L. Po mieście trochę dynamicznie uzyskamy spalanie w okolicach 7l, natomiast w trasie spokojna jazda bardziej ekonomiczna do 100 km/h to uzyskamy spalanie rzędu 5.5-5.7L. Jeżdżąc codziennie do pracy trasą s8 80km w dwie strony właśnie tym stylem uzyskałem 5.66l/100km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wytrzymały, odpala w mrozy nawet przy spalonych świecach. Mało konfliktowy bo jest to mniej skomplikowana jednostka niż 150km. Rozmawiałem z użytkownikiem silnika 150km i jego spalanie wynosiło średnio 7-8l a u mnie wynosi 6-7, wiec jeżeli ktoś szuka auta nie skomplikowanego i oszczędnego i nie musi mieć setek koni pod maską to polecam i to bardzo.
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj niestety 4 gwiazdki, bo nie mogę zlokalizować dlaczego 1 bieg mi czasem wchodzi z oporem jak jest zimny silnik, a po rozgrzaniu bardzo rzadko. Olej wymieniany i inne podzespoły. Ogólnie biegi wchodzą gładko.
5,0
Układ jezdny
Mimo że jest to kombi/touring to pewniej się czuję podczas codziennej jazdy i podczas wchodzenia w zakręty niż firmowym oplem astrą w kombi z 2018 roku.
4,0
Karoseria
Chyba najsłabszy punkt tego samochodu. Przednie błotniki rdzewieją chyba z reguły i jak nie zabezpieczy się tego za w czasu to będzie trzeba wymieniać całe, tak jak ja to zrobiłem. Koszt na stronie na A 560zł za dwa malowane pod kolor i po kłopocie. Niestety klapa bagażnika też łatwo ulega rudej i to w taki sposób ze użytkownik może tego nie spostrzec za w czasu (pod blendą z oświetleniem tablicy rejestracyjnej oraz przycisku otwierania klapy) a tu ciężej o nową klapę bo zamienników nie robią i trzeba szukać. Trafiłem zdrową sztukę za 300zł.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest dobra w każdą stronę. Lusterka nie są duże, ale dobrze z nich widać. Ja mam widoczne martwe pola w moich lusterkach i są ogrzewane, wiec w każdą pogodę wszystko w nich widzę.
5,0
Ergonomia
Na początku myślałem, że przyciski od szyb przy dźwigni zmiany biegów to kiepski pomysł, tak użytkując 4 rok ten samochód, uważam że jest to bardzo dobre rozwiązanie. Cały czas lewa ręka na kierownicy a prawą na trzymamy na podłokietniku lub dźwigni zmiany biegów to tylko lekki ruch ręką i szyby otwarte i nie trzeba łapać kierownicy prawą i szukać przełączników na ślepo lewą ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie zależnie od pory roku mam ustawione 18°C na klimatroniku. Male pokrętło między środkowymi nawiewami ustawia czy powietrze ma być chłodne czy ciepłe. W zimę na maks 3 czerwone kropki i jest ciepło, tata w swojej hondzie musi ustawić 21°C by mieć jak ja. W lato ustawiam nawiew na nogi i uchylam szyby i jest w porzadku. Jak jest gorąco to wystarczy włączyć klimatyzacje i tryb auto i dość szybko jest przyjemna temperatura i tryb auto rzadko kiedy korzysta z pełnej mocy nawiewu, dzięki czemu jest stosunkowo cicho.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182cm wzrostu i dla mnie jest okej. Niestety juz osoba siedząca za mną nie ma wtedy az tak dużo miejsca. Myślę że w podróży powyżej 400km zaczęła narzekać na małą ilość miejsca. Poza tym jest OK.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety tylko 3 gwiazdki. Wiem, że jest to wina wieku auta i pewnie wymiany kilku uszczelek albo i nie, ale już przy 100km/h jest dosyć głośno. Można rozmawiać, ale na szept lub na prawdę cichą rozmowę nie ma szans. Jednakże mało słychać czynników z zewnątrz, dopiero jak się uchyli szybę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to BMW, więc już na start w ubezpieczeniach składki idą w górę. Ceny części nie odbiegają tak bardzo od innych marek. Największa różnica jest przy częściach, które bmw zaprojektowało inaczej niż inni producenci. Na przykład wahacze z przodu. W wieku autach są wymienne sworznie, które kosztują średnio 50-70zl za sztukę, a w e46 są sworznie nie wymienne i trzeba wymieniać cały wahacz. Świadomie człowiek wie że wymienia całość i będzie z tym spokój na długi czas, jednak wydanie jednorazowo na jeden komplet ponad 300zł jednak uderza po kieszeniach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny jest bardzo dobry, dopóki nie chcemy kupować auta z silnikiem 3.0, nie ważne czy benzyna czy diesel. Wtedy ceny ida w górę a z wlaszcza gdy jest to coupe. Na szczęście touring jest prawie najtańszą wersja nadwoziową w tym modelu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mogę dać 5 gwiazdek, bo jak przez 3 lata użytkowania nie było nic do wymiany oprócz filtrów, oleju i żarówek, tak w 4 roku wymieniłem juz sporo drobiazgów typu świece, koło pasowe z paskami, zacisk hamulcowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największą usterką, którą miałem to wymiana koła pasowego. Przy wymianie łączników stabilizatora okazało się że mimo dobrego wyglądu z zewnątrz przy ich kontroli rozleciało się jedno z dwóch mocowań łącznika.

On - zużycie paliwa dla silnika 318 d 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Touring 318 d 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Touring