Układ hamulcowy
: Hamulce prawie jak w aucie sportowym, zatrzyma się z 100km poniżej 37m przy kapciach 195/65/15
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: żarówki H7 palą się, zacieranie się tylniej wycieraczki, uszkodzenie ogrzewania tylniej szyby
5,0
Całokształt
uzupełniająca opinia z przed dwóch lat. Auto dalej w moich rękach jeździ i nie chcę nic innego. Będę jeździł dopóki się samo nie rozleci lub TIR po nim nie przeleci
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik dalej nie wcina oleju, wlewam CASTROL 5W-30. Pod badaniu na hamowni po takim przebiegu stracił całe 7 KM czyli miał 108. Profesjonalnie podniosłem moc do 135 KM i momentu z 255 na 335. Dla silnika ta poprawka na trwałość nic nie zmieniła ale za to zniknęła turbodziura, rewelacyjna elastyczność , nieźle zbiera się do 180 km
5,0
Skrzynia biegów
bez zmian, dalej perfekcyjnie działa. Zmieniłem sprzęło i dwumase. Biegi lekko wchodzą, no jedynie po poprawce mocy przydałyby się dłuższe przełożenia bo szybko trzeba zmieniać biegi. Np wyprzedzam 1 auto na bucie w podłodze - 3 bieg- przy 60km a po zakończeniu manewru mam na budziku już 115 km
5,0
Układ jezdny
przekładnia kierownicza - bez zarzutu, precyzyjny i bezawaryjny. Zawieszenie - perfekcyjne nawet zimą, kontrola trakcji idealnie ustawiona, trwałość - jak w każdym innym aucie. Jeździsz spokojnie to długo ci wytrzyma. Nie pcham się w tanie części bo nie ma sensu. W rozliczeniu globalnym najtańsze części wychodzą drożej niż zakup droższych - trzeba częściej je wymieniać. No chyba że ktoś jeździ tylko do kościoła lub na randkę czy dyskotekę
Komfort
5,0
Widoczność
po 4 latach jazdy jestem przyzwyczajony do takiej a nie innej widoczności, uważam dalej, że jest ok. Jedynie lusterka boczne powinny być trochę większe
5,0
Ergonomia
lewarek dla mnie jest w dobrym miejscu, kierownica wielofunkcyjna jest przydatna, rozstaw pedałów - często jeżdżę w traperach i jest ok a żona w szpilkach też daje sobie rady. Jedynie dryblasy ze wzrostem mocno powyżej 180 cm mogą trochę narzekać na brak miejsca. Dla nich proponuję BMW seria 7
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po takim przebiegu delikatnie dłużej kabina się już nagrzewa, chyba już nagrzewnica odczuwa swoją eksploatację. Klima w lecie spokojnie wydala, podgrzewane fotele zimą przydają się
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
pasażerowie tylniej kanapy narzekają że źle im się z auta wysiada. Natomiast jak swoje tyłeczki ulokują to wysiadać się już nie chce. Fotele przód- wygodne nie męczące na trasy do 1000 km, miejsca dla 4 osób jest wystarczające (przód/tył )
5,0
Wyciszenie
dalej jest cicho- standard w tej klasie, słychać jak silniczek mruczy, delikatny szum wiatru - powyżej 150 km, plastiki nie trzeszczą
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jest zdecydowanie tańszy w utrzymaniu niż francuzy czy fordy z tego rocznika. Spalanie średnio 7.5 l, trasa 6 l przy normalnej prędkości , miasto zimą ma prawo dobić do 9 l a w lecie bez włączonej klimy spadnie poniżej 8 l.- 100% miasto. Zawieszenie - rzadko się sypie, elektryka bezawaryjna
5,0
Stosunek jakość/cena
adekwatna do jakości i marki pod warunkiem , że mamy egzemplarz zadbany
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żarówki się palą, zaciera się wycieraczka na tylniej szybie, ogrzewanie tylniej szyby tez się uszkodziło przy eksploatacji, przycisk otwierania szybki w bagażniku nie działa ale z kluczyka się otworzy. Po 9-ciu latach wymieniłem oryginalny akumulator, Po zmianie termostatu niby dobrej firmy, ale zimą silnik dłużej się nagrzewa niż 3 lata temu. Chyba zaczęli lipę produkować...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
auto ani razu nie stanęło przez awarię
On
- zużycie paliwa dla silnika 318 d 115KM 85kW
[l/100km]