Jeśli ktoś szuka dobrze wykonanego samochodu, klasy średniej Polecam.
Szukając auta, na mojej liście bmw było bardzo daleko. Kupiłem go tylko dlatego że był to pierwszy samochód (tego segmentu z silnikiem diesla), który był bezwypadkowy i z pewnym przebiegiem (po roku poszukiwań). Na dzień dzisiejszy uważam że był to słuszny wybór.
Wrażenia
5,0
Silnik
W porównaniu z dieslami w koncernu VW dużo ciszej!! i mniej wibracji. Dynamika w zupełności wystarczająca na codzień.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna o dość długich przełożeniach co ma też swoje plusy choćby na stacji benzynowej. Skok drążka zmiany biegów mogłby być mniejszy, tutaj japończycy potrafia się bardziej popisać w tej klasie samochodu.
5,0
Układ jezdny
Twardo, precyzyjnie, jednocześnie nie odbija kręgosłupa na nierównościach. Dla mnie bomba!
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze oszklone kombi. Dla osób lubiących nisko siedzieć za kierownicą (max obniżony fotel przy moim wzroście niecałe 180) warto założyć czujniki cofania
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli filtr kabinowy wymieniony, klima nabita nie ma powodów do marudzenia
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie, tył ciasnawo. Wg mnie to auto dla 4 osób max + bagaż
4,0
Wyciszenie
I tu znów porównam do koncernu VW z tamtych lat, jest dużo lepiej. Audi A4 jest głośniejsze, nie wspominając o golfie, passacie itd...ale już do Hondy Accord z 2004 roku nie ma co porównywać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie:
miasto: 7 litrów
trasa: 5,8
Średnie spalanie oscyluje około 6 litrów. Policzone na dystansie 10 000km
Ceny org części niestety dość wysokie. Podobno nie wymaga częstych inwestycji...to się zobaczy:-)
Z rzeczy eksploatacyjnych kpl filtrów (powietrza, oleju, paliwa, kabinowy) to wydatek przeszło 200zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanio może nie jest, ale warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie trudno mi to ocenić. Posiadam egz. w pełni org, nikt tu wcześniej nic nie majstrował z nadwoziem, nawet zawieszenie było fabryczne. Na dzień dzisiejszy wymieniłem wahacze i wszystkie elementy metalowo gumowe w zawieszeniu oraz świece żarowe.
Co będzie dalej... czas pokaże. Na ten moment potoczna \"igła\"
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 318 d 115KM 85kW
[l/100km]