Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Touring

Piotrek, 3 lata temu
Silnik 330 i X 231KM 170kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 275 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E46 Touring 330 i X 231KM 170kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To auto kupuje się głównie dla silnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niestety rdza. Pilnujcie tego, jest to dokuczliwe.
5,0
Całokształt
Wróciłem do 330xi po kilku latach i nie żałuję. Ma prawie 20 lat ale potrafi zawstydzić osiągami wiele współczesnych aut. Naprawdę daje dużo frajdy przy względnie niskich kosztach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ja nie znam osobiście lepszej rzędowej szóstki z tamtych lat. A trochę samochodów już przerobiłem. Do dziś słupek z tego silnika funkcjonuje w marce BMW, oczywiście z innym osprzętem plus turbo. Znaczy to, że M54B30 to udana konstrukcja.
4,0
Skrzynia biegów
W manualu trochę za długi drążek zmiany biegów. Można zmienić na short shifter. W pięciobiegowej jedynka jest krótka, ale 2 i 3 to już pełny czad. Z 5-ki można jechać już od 60 km/h.
5,0
Układ jezdny
Jak zawieszenie jest w porządku, to można sobie tym autem sporo poszaleć. Dosyć sztywno, ale tak ma być.
4,0
Karoseria
Wielkość pojazdu jest optymalna nawet na dłuższe podróże. Wiadomo - limuzyna to nie jest. Do codziennego użytku wystarczy w zupełności. Jedyny duży minus to korozja, która jest widoczna po 20 latach i trzeba z nią walczyć. A to przecież marka Premium...
Komfort
5,0
Widoczność
Ja nie narzekam, widać co trzeba. Do cofania są czujniki.
5,0
Ergonomia
Ergonomia starej szkoły bez udziwnień, jedyne czego niektórzy nie rozumieją to przyciski do otwierania szyb na konsoli zmiany biegów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku, kiedy trzeba to grzeje, jak musi to chłodzi bardzo sprawnie. Natomiast zawsze powtarzam, że Passat z tamtych lat miał lepszy piec.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie, z tylu nie wiem, bo nie korzystam.
4,0
Wyciszenie
Tu nie może być super cicho, bo nie o to chodzi w tym aucie. Jest w sam raz, słychać fajny bas z wydechu, silnik jak się wkręca i to jest muzyka dla uszu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Warto kupić z tych droższych egzemplarzy, bo teoretycznie mniej się dołoży na starcie. Ale części są dostępne, ceny akceptowalne. Powiedzmy zakup plus trochę inwestycji i 25 tys. powinno wystarczyć by cieszyć się fajnym autem. Przy LPG koszty niskie, wyjdzie jak passat w dieslu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super osiągi przy względnie niskich kosztach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dbasz tak masz. Przy 20 letnim samochodzie zawsze będzie coś do zrobienia, ale nawet jak świecą jakieś żółte kontrolki to i tak jedzie i nie zostawi cię na drodze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ja nie miałem, ale dlatego, ze regularnie auto jest przeglądane i jak trzeba to się coś prewencyjnie naprawia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 330 i X 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Touring 330 i X 231KM 170kW
Średni koszt przejechania 100 km
62,50 zł
15,7
l/100km
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Touring