Przeniesienie napędu
: Napęd mnie pozytywnie zaskoczył. 8 lat jeździłem subaru i nie jest aż tak źle, w porównaniu do wzorcowej konkurencji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Częste wymiany, cięzkie auto, nasze drogi niefajne.
4,0
Całokształt
Cena/jakość na polskim rynku na dobrym poziomie. Martwi fakt tragicznych egzemplarzy w rynku wtórnym, zanim kupiłem swoje oglądałem 6 sztuk. Miał być napęd na 3 koła i 3.0 R6. Wybrałem najmniejsze zło...
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczność na dobrym poziomie, spalanie względem masy auta, osiągów i zastosowanego napędu ok. Jest wrażliwy na obsługę. W ciągu 65kkm dwa razy wymieniałem odmę, na samym starcie wszystkie uszczelki, oprócz głowicy. Przez napęd awd często utrudniony dostęp obsługowy.
4,0
Skrzynia biegów
Zmieniać olej i się nie przejmować. Przełożenia dobrane dobrze, dość długa piątka. Niestety szybko wyrabiają się elelemty odpowiedzialne za prezycję zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Cóż, Subaru i Audi zrobiło to lepiej, ale jestem pozytywnie zaskoczony. Da się przewidzieć i współpracować z tym napędem. Warto napomnieć, że to ostatnia wersja stałego napędu na 4 koła w bmw, nie mylić z xdrive.
3,0
Karoseria
Korozja mocno daje się we znaki. W moim aucie wymieniłem błotniki przednie, klapę i musiałem wrzucać reperaturki tylnych nadkoli.
Komfort
4,0
Widoczność
Jeżeli potrafi się parkować lepiej, jak na egzaminie jest znośnie. Brakuje nieco większych lusterek.
5,0
Ergonomia
Genialna pozycja za kierownicą, z fotelami typu sport to jedno z najwygodniejszych aut jakimi jeździłem. Pole regulacji pozycji spore. 5+
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, klima i ogrzewanie na plus. Super dostęp do filtra kabinowego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze, ale nie idealnie. Auto "solidnie" zabudowane, moze sprawiać wrażenie klaustrofobicznego. Przy 1.85 za mną siada raczej przeciętnych rozmiarów kobieta, nie drugi facet.
5,0
Wyciszenie
Jak na ten segment bardzo dobrze. Fajnie słychać i seryjny wydech, rzędowa szóstka nie męczy, da się rozmawiać do predkości mocno autostradowych.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części dość drogie. Problematyczna wymiana ze względu na zastosowany napęd. Zamienniki fatalnej jakości, lepiej iść w oryginał bądź lepszej klasy części drogich producentów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak najbardziej znośna, o ile ma się świadomość, że to już pełnoletnie auta często zaniedbane jeszcze za granicą.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak nie lubisz stada kontrolek, dziwnych dźwięków i pedantycznie dbasz o idelną sprawność - kup pakiet wizyt u psychiatry ;) Co tydzień wychodzi pierdoła, ja z tym nie potrafię żyć, więc często muszę się zajmować w/w.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz laweta, pompa paliwa. Ktoś przede mną latał na rezerwie.
Nigdy nie padł w trasie na tyle, żebym nie miał jak wrócić do domu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 330 i X 231KM 170kW
[l/100km]