Starając się 11lpg po trasie, jeżdżenie po Wroclawiu: korki+ butowanie auta 18lpg, latem z klimą 20lpg, autostradą 140-1600: około 13-14 lpg,
2 lata temu
Silnik 325 i X 192KM 141kW
Rok produkcji 2003
Przebieg:
330 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Świetnie wybiera dziury
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Ogrzewanie tylnej szyby, wycieraczka tylnej szyby
5,0
Całokształt
BMW nie są przesadnie tanie w utrzymaniu, ale rozumiem że można te auta kochać i wybaczyć im swoje kaprysy. Myślę że hasło reklamowe:"Radość z jazdy" ma jak najbardziej odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Byłem zadowolony, łańcuch rozrządu (nie łańcuszek) dość prosta konstrukcja, bardzo fajny dźwięk, z dołu muł, ale powyżej 3,5 tys obrotów bardzo przyjemnie przyspieszał. Warto dodać do oleju jakiś uszlachetniacz, bo te silniki lubią pić olej.
5,0
Skrzynia biegów
Miałem automat GM, nie miałem z nim problemów
5,0
Układ jezdny
Bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Dziury wybiera wyśmienicie, promień skrętu bardzo mały.
3,0
Karoseria
Mój Turas był dość zdrowy, ale np. Jak rozebrałem tylna klapę to widziałem że dość mocno gnije w dziwnych miejscach chociaż z zewnątrz była ok. Podłoga bez rdzy, ale porównując z grupą Vag wypada średnio.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra, auto ma pudełkowaty kształ, nic nie przysłania pola widzenia.
4,0
Ergonomia
Denerwowało mnie tylko rozmieszczenie przyscikow od szyb i świateł awaryjnych przy lewarku skrzyni biegów. Podobno zrobione tak żeby kierowca miał pod ręką kiedy zmienia bieg, ale ja miałem automat...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to BMW, fajnie ze ma niezależną regulacje temperatury na twarz. Silnik szybko się nagrzewal więc ogrzewanie zaczynało działać ekspresowo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 178cm i mi to w zupełności wystarczało, ale są ludzie dla których e46 jest ciasne.
5,0
Wyciszenie
210km/h a w aucie cisza
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myslalem że utrzymanie bedzie ciezkie, ale kupiłem zadbany egzemplarz, parę pierdol wymieniłem, ale nie ma co się łudzić, to jest BMW a nie Golf 4
4,0
Stosunek jakość/cena
Warto dopłacić i kupić lepszy egzemplarz, chyba że ktoś kupuje po to żeby tylko polatać bokiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami coś się zepsuło, ale diagnostyka i naprawa były bardzo łatwe. To w końcu niemiecki wóz.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnej poważnej usterki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 325 i X 192KM 141kW
[l/100km]